Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 02.02.2015, 23:30:20
-
Terve,
Mikähän on kun tutun V70 pitää kierrokset käynnistäessä hetkisen normaalia korkeammalla. Jossain 3000-4000 kierrokset. EDIT: kierrokset 2000 tuntumassa. Pahoittelen kun laitoin kiiressä aivan väärät kierrosluvat.
Ilmiö kestää vain hetkisen. Tuota on kestänyt jo pitkään. Varsinkin pakkasella tuo ei tunnu kivalta.
Ajettu jotain 180tkm.
-
Käynnistäessä kierrokset kuuluukin olla hieman korkeammalla kun kone käy ryyppykartalla, mutta tuo kuulostaa jo aika huimalta. Voisiko olla imuvuotoa?
-
Itellä ihan sama kokoonpano, ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset kohollaan jossain 2500 tietämillä, mutta tosin hetken vaan. Ainaskin Mersun Sprinterissä liittyy öljynpaineen nopeaan nousuun.
-
Tarkennus: kierrokset ovat hetken 2000 tuntumassa ja vähän ylitse.
-
Tuo 2000rpm ei enää kuullosta vialta. Se on volvoissa ominaisuus melko uusissakin ottomoottoreissa. Vikaa ei kannata alkaa korjaamaan.
Katalysaattoria ja pakoputken antureita sillä kai lämmitellään jotta saadaan nopeammin vihreitä suosivat päästöarvot.
-
Tarkennus täältäkin, 1600 rpm näyttää n.8 sek, sitten putoaa tyhjäkäynnille
-
Täällä on yksi samalla tavalla käyttäytyvä yksilö.
Kylmäkäynnistyksessä n. 5 sekuntia kierrokset mittarin mukaan 1700 rpm jonka jälkeen tippuu tyhjäkäyntikierroksille.
Olen käsittänyt että se on lämmtyskäyttöä katalysaattorille.
-
Tuo 2000rpm ei enää kuullosta vialta. Se on volvoissa ominaisuus melko uusissakin ottomoottoreissa. Vikaa ei kannata alkaa korjaamaan.
Katalysaattoria ja pakoputken antureita sillä kai lämmitellään jotta saadaan nopeammin vihreitä suosivat päästöarvot.
Kiitos tiedosta!! Mukava että auto on kunnossa. :)