Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 03.02.2015, 17:39:38
-
Elikkäs joo...
Otsikko kertoo oleellisen... Pumppu otettu siniseltä., samoin tiivisteet.. hilppeet vaihdettu n.vuosi sitten ja ajettu n.8tkm.. kaveri vaihtoi osat.. nyt edessä pumpun irti käyttö ja tiivisteiden vaihto.. Mistä nyt tiivisteet? kaverilla olis samalla kylällä tarviketiivisteet mutta siniseltä tilasin kans mutta menee ainakin viikko ennenkun ne saa käsiini.. Jos noita tiivisteitä pitää nyt vuosittain vaihdella niin taitas olla sama laitta tarviketiivisteet mutta.... Miten porukat yleensä noita pumppua asentelee., tiivisteliiman kans vai ilman? Yhden pumpun olen aikoinaan kesällä vaihtanut (sen verran tietoa että se onnistuu tai sitten ei..) ja tuurilla sain sen pitämään mutta nyt talvella tuolla pohjolanliikenteen tallissa en rupea temppuilemaan... ???
-
Paperitiiviste on liimattu lohkon päähän kiinni, muuten ilman liimaa.
75 tkm. ajettu samalla pumpulla.
-
Ilman mitään tiivisteliimaa olen nuo aina laittanut kiinni ja hyvin ovat pitäneet kun vaan muistaan puhdistaa pinnat hyvin.
-
Ite laittanu sen paperitiivisteen ihan siihin tarkoitetulla liimalla hyvin pysynyt eikä ole vuotanut yhtään ihan tarvike hilppeet laitoin omaan ysiin
-
Tere.ö
Pinnat puhtaaksi ja paperitiiviste sellaisenaan paikoilleen.
Oletko varma,että se ei vuotanut sieltä ylhäältä syl.kannen ja pumpun välisestä tiivisteestä.
Se ylätiiviste on se yleisin paikka koska asentaessa ei muisteta nostaa/pakottaa pumppua ylös ennen pulttien kiristystä.
Pakko tunnustaa,että itse töpeksn juuri noin ja vuoto alkoi alle vuoden sisällä pumpun vaihdosta.
-
Tere.ö
Pinnat puhtaaksi ja paperitiiviste sellaisenaan paikoilleen.
Oletko varma,että se ei vuotanut sieltä ylhäältä syl.kannen ja pumpun välisestä tiivisteestä.
Se ylätiiviste on se yleisin paikka koska asentaessa ei muisteta nostaa/pakottaa pumppua ylös ennen pulttien kiristystä.
Pakko tunnustaa,että itse töpeksn juuri noin ja vuoto alkoi alle vuoden sisällä pumpun vaihdosta.
Ite nostin riittävästi mielestäni, vuotaan jäi. Todennäkösesti jotain ylimäärästä jääny väliin koska muuten pitäis olla helppo saada pitämään. Tiivisteliimaa laitoin myös paperiin ja yhteen kohtaan tipan silikonia koska yks pinnapultti poikki. Ei pito ongelmia.
-
Tärkeintä kasatessa on tarkistaa, että se pumppu menee ensin täysin lohkoa vasten riittävän "alhaalla", jotta se yläosan kumisieni menee kannen vesireiästä yli kunnolla, ja sitten vasta nostattaa se pumppu ylös kantta päin ja ruuvit kiinni. Itse olen noita ehkä tusinan verran vaihtanut, joista pari laitettu käytetyllä (tuoreehkolla) tiivisteellä ja hennolla liimalla. Ikinä ei ole yksikään vuotanut lohkon välistä, pari on vuoden-parin sisään alkanut vuotaa kannen välistä.
-
Oletko varma,että se ei vuotanut sieltä ylhäältä syl.kannen ja pumpun välisestä tiivisteestä.
Se ylätiiviste on se yleisin paikka koska asentaessa ei muisteta nostaa/pakottaa pumppua ylös ennen pulttien kiristystä.
Pakko tunnustaa,että itse töpeksn juuri noin ja vuoto alkoi alle vuoden sisällä pumpun vaihdosta.
Entinen pumppu lorotti juuri mainitsemastasi kohdasta... Nyt mielestäni tuo paikka kuiva.. Edellinen asentaja oli kasannut tiivistemassalla ko.liitoksen... En tiedä mutta ko.autossa on ollut huoltovihkon mukaan harvinaisen "paljon" vesipumppujen kans ongelmia... :-\
-
Entinen pumppu lorotti juuri mainitsemastasi kohdasta... Nyt mielestäni tuo paikka kuiva.. Edellinen asentaja oli kasannut tiivistemassalla ko.liitoksen... En tiedä mutta ko.autossa on ollut huoltovihkon mukaan harvinaisen "paljon" vesipumppujen kans ongelmia... :-\
Onko tarvikepumpuissa ovaalireikää pumpun kiinnitykselle?
Se selittäisi yläpuolisen tiivisteen vuotamisen.
Peilillä tarkistaa pinnan puhtauden ja vähän pesuainetta tiivisteeseen.
Ei sen pitäisi olla noin vaikeaa saada kestämään se. ???
-
Onko tarvikepumpuissa ovaalireikää pumpun kiinnitykselle?
Se selittäisi yläpuolisen tiivisteen vuotamisen.
Peilillä tarkistaa pinnan puhtauden ja vähän pesuainetta tiivisteeseen.
Ei sen pitäisi olla noin vaikeaa saada kestämään se. ???
Enpä kyllä sitä entistä pumppua pitänyt käsissäni jotta olisi nuo reikien muodot saanut selville ja näkyykö ne muodot pumppu paikallaan ollessa..? Nythän siellä on originelli enkä tiedä tästäkään onko reiät ovaalit vai ei.. En tiedä mikä nyt tässä viimeisimmässä asennuksessa on poskelleen mennyt..
Mitä pesuainetta siihen tiivisteeseen voi käyttää...?
-
Aikalailla keskellä pumpun molemmin puolin on ne ovaalit reiät. Ja tähän mennessä löytynyt originaali ja tarvikepumpusta. Itsellä myös kasassa pelkillä tiivisteillä. Kerran kasattu pelkällä sikaflexillä ja piti silläkin.
-
Just tänään laitoin motonetistä ostetun Grafin kiinni, kaksi ovaalireikää löytyi, ja piti kammeta ylöspäin että loput pultit meni kiinni. Kaikki kun olin saanut alulle niin pakotin vesipumppua niin ylös kun se nyt järkevällä voimalla nousi, ja sit kiristelin pultit. Vielä ei ainakaan vuoda :2funny: