Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: johtajaturhapuro - 06.02.2015, 18:47:39
-
Elikkä kertokaas te jotka enemmän tiedätte, että mistä kohdasta/kohdista yleisimmin vetää ilmaa välistä?
Mulla on jonkin verran puutumista havaittavissa moottorijarrutuksen tai vaihteenvaihdon jälkeen pintakaasulla. Menee suht normaalisti kun lyö tallaa lisää.
Antaa myös vikakoodia 2-3-2, liian laiha tai rikas seos tyhjäkäynnillä. Lambdan arvoja olen katellut ja melko laihaa näyttää kyllä kokoajan, pitää vielä viritellä niin, että sais katsottua arvoja kun ajaa. Mittari nousee kyllä 0,9V myös, että ei pitäis rikki olla. Siksi epäilenkin imuvuotoa. Alipaineletkut olen kattonut kaikki ja suht hyvin ovat kiinni, myös puukolla muutamasta napannut pienen pätkän pois, että saa enemmän sitä letkua esiin, mikä ei ole ollut nipan päällä ja levinnyt siinä vuosikausia.
Hakua koitin käyttää, mutta aika harvakseltaan löyty vastausta kysymykseen...
-
Imusarjan tiiviste mainitaan pikkuhiljaa varmaan kolmattasataa kertaa
-
Imuvuotoa on helppo etsiä Bräkleenillä tms. helposti syttyvällä nesteellä. Tyhjäkäynnillä olevan moottorin kierrokset muuttuu, kun nestettä pääsee imusarjaan vuotokohdasta.
Ei kuumalle moottorille, ja muutenkin omalla vastuulla ;)
-
Imusarjan tiiviste, huohotinputki, ilmaputki ilmansuodattimelta halkeilee, suuttimien o-renkaat, jarrutehostin. Siinä kai ne yleisimmät :)
-
Vapari-äffäkoneessa imusarjan tiiviste ja ehkä vielä jopa yleisempi on tosiaan tuo muoviputki ilmanputsarilta kaasuläppäkotelolle, ne letku/putkilähdöt halkeaa.