Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: miksu01 - 29.05.2011, 09:56:08

Otsikko: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 29.05.2011, 09:56:08
Elikkä mulla on volvo 244GLE 2.1 -82 Johon on maahantuojan toimesta asennettu R-sport turbo sarja.

Kysymys kuuluu että kun olen vaihtamassa isompaa ahdinta, laitan välijäähyn, ahdot isommaks, sisuskalut paremmaks jne.. tavoitteena olisi se 200hv-300hv ni mitä pitää muuttaa että onnistuu katsastus?? ku autossa on jo turbonluvat!

Paranteliko maahantuoja samalla myös alustaa kun on asensi turbosarjan??

Kiitti kaikille!

PS: mun mielestä tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa, on vain tietämättömyyttä :D
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: HembalanD - 29.05.2011, 10:05:18
Sisuskaluille ei tarvi tehdä mitään, painetta pyttyyn ja se kuuleri niin mennään jo lujaa. Vielä kun muutat ruiskuksi niin helpompi säätää ja saat viimesetkin pollet ulos.

R sport sarja sitten myyntiin = kiertoon jos ei itelle kelpaa  :nohnoh

Ja kyllähän sinne tarvii alustaa muutella riippuen penkkilapuista, tuosta lankun turbotuksesta löytyy täältäkin jo useempi toppiikki ja faq:ssakin taisi olla jotain
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: JuHaU - 29.05.2011, 10:35:02
tavoitteena olisi se 200hv-300hv ni mitä pitää muuttaa että onnistuu katsastus?? ku autossa on jo turbonluvat!

186 hv taisi olla 240:sen maksimi tehot kadulla / muutoskatsastuksessa. Radalla / suljetulla alueella saa olla vaikka tavoittelemasi tehot.
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 29.05.2011, 20:04:27
Kyllä mä se r-sportin pitäisin mut se turbo on jo päivänsä nähnyt, taidan laittaa sen muijan suzuki altoon :D

Oon ajatellu et jos ainakin sen 200hv ottais ulos, ni silläki pärjää jo hetken :)

Sisuskaluille ei tarvi tehdä mitään, painetta pyttyyn ja se kuuleri niin mennään jo lujaa. Vielä kun muutat ruiskuksi niin helpompi säätää ja saat viimesetkin pollet ulos.

R sport sarja sitten myyntiin = kiertoon jos ei itelle kelpaa  :nohnoh

Ja kyllähän sinne tarvii alustaa muutella riippuen penkkilapuista, tuosta lankun turbotuksesta löytyy täältäkin jo useempi toppiikki ja faq:ssakin taisi olla jotain
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 29.05.2011, 20:05:57
186 hv taisi olla 240:sen maksimi tehot kadulla / muutoskatsastuksessa. Radalla / suljetulla alueella saa olla vaikka tavoittelemasi tehot.

Joo niin se varmaan on! jos sen 200 ottaa ni ei ne katsastuksessa sitä dynota :D
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: kowalski - 30.05.2011, 20:43:11
Joo niin se varmaan on! jos sen 200 ottaa ni ei ne katsastuksessa sitä dynota :D

R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 30.05.2011, 21:47:41
R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.

jos olen oikeen kattonut niin mulla on tukittu muutama kaasarista tuleva letku! otan vaikka kuvan siitä kuvasta ja laitan tänne ni osaatte neuvoa paremmin!
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 13.06.2011, 07:58:02
R-sport strömberillä voi ajaa vakio ahtoja korkeammillakin ahdoilla, mutta se vaatii modailua. Itse modasin seuraavasti: ryypyn ja lämpösäätimen reijät umpeen ja edellä mainitut kojeet heität mäkeen. R-sport römberissä on vakiona 2.5mm neulaventtiili ja 8mm bensan sisääntulo nippa. Kaasuttimen neulaa lyhennetään sen verran, että juuri ja juuri neulan alapää pysyy suuttimen sisällä luistimen olessa yläkuolokohdassaan. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä ja terävyyttä neulan puolestavälistä alaspäin.


Millä leikkasit neulaa lyhyemmäksi ja teroitit sen?
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: Laakeririkko - 13.06.2011, 09:35:57
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: kowalski - 14.06.2011, 21:11:16
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.

Juurikin näin.
Otsikko: Vs: Neuvoa 244GLE turboon
Kirjoitti: miksu01 - 15.06.2011, 13:22:54
Saahan tuota pyöriteltyä vaikka nauhahiomakoneessa.

Selvä! kiitti.. Töissä sattuu sopivasti olemaan sellanen!

Ei muuta ku kaasari irti ja modaamaan :)