Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Terok - 11.02.2015, 20:32:53

Otsikko: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Terok - 11.02.2015, 20:32:53
Stroke koneen teko meneillään, mutta kun halutut veivit on sellaista mittaa tulevien mäntien kanssa , että lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään. Paljonko porukat on B23.sesta ottanu ja paljonko tohtii pyyhkästä?
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: JuHaU - 11.02.2015, 20:51:35
2 mm plaanaus ei ainakaan ole mikään ongelma.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: kätilö - 11.02.2015, 21:07:12
Kannattaa huomioida sitten että laittaa lyhemmän hihnan jos enemmälti plaanaa, sama tietysti huomioitava kantta laskiessa.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Huikkoster - 11.02.2015, 21:09:30
Ja pulttien pituus myös ettei pohjaa. Mutta vakio b23 lohkon arvo on aika hyvä rallipiireissä. Kannattaa harkita myös esim kampiakselin epäkeskohiontaa että nousis männät ylemmäs. Tulis samalla vähän tilavuutta ja voimaa lisää :)

Eiku joko on pidempi iskukin tulossa. En tuota stroke sanaa hokassu
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Terok - 11.02.2015, 21:53:44
Juu kyllä iskuksi tulisi 86 ja pois pitäisi ottaa jotakuinkin 4mm.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: JuHaU - 11.02.2015, 21:55:14
Mitkä kanget ja männät sulla on tarkoituksena käyttää tässä paketissa?
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Terok - 11.02.2015, 22:04:26
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: The_OttoB - 11.02.2015, 22:15:56
Kiertokangen pituudella ei ole merkitystä moottorin tehokäyrään, kun pysytään normaaleissa pituuksissa.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Terok - 11.02.2015, 22:23:27
No siihen voi olla montaa eri mielipidettä ja minun kisa koneissa sillä on ainakin tähän päivään asti ollut merkitystä koneen luonteissa.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: kätilö - 11.02.2015, 22:32:06
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
mulla samantapainen kokoonpano 631 kannella..
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Terok - 12.02.2015, 07:28:46
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: kätilö - 12.02.2015, 07:36:07
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.

148 veiveillä on ja tuo sama 86 isku. 
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: t.makisalo - 08.03.2015, 17:23:02
2,7mm on plaanattu mun omasta...
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Kulmamies - 08.03.2015, 19:15:21
lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään.

Eikö nämä kumoa toisensa? Lohkosta plaanaaminen nostaa puristussuhdetta ja männistä sorvaaminen laskee sitä ???
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: hyvoneju - 08.03.2015, 20:06:41
Miksei samantien sopivaa kankea ?
Otsikko: Vs: B23 lohkon plaanaus
Kirjoitti: Veksi - 08.03.2015, 22:56:27
Miksei samantien sopivaa kankea ?

Epäilen noituutta

Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.

Mulla on teoria tuohon lyhyemmän kangen tuomaan räväkkyyteen
Mutta nyt nukkumaan