Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Terok - 11.02.2015, 20:32:53
-
Stroke koneen teko meneillään, mutta kun halutut veivit on sellaista mittaa tulevien mäntien kanssa , että lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään. Paljonko porukat on B23.sesta ottanu ja paljonko tohtii pyyhkästä?
-
2 mm plaanaus ei ainakaan ole mikään ongelma.
-
Kannattaa huomioida sitten että laittaa lyhemmän hihnan jos enemmälti plaanaa, sama tietysti huomioitava kantta laskiessa.
-
Ja pulttien pituus myös ettei pohjaa. Mutta vakio b23 lohkon arvo on aika hyvä rallipiireissä. Kannattaa harkita myös esim kampiakselin epäkeskohiontaa että nousis männät ylemmäs. Tulis samalla vähän tilavuutta ja voimaa lisää :)
Eiku joko on pidempi iskukin tulossa. En tuota stroke sanaa hokassu
-
Juu kyllä iskuksi tulisi 86 ja pois pitäisi ottaa jotakuinkin 4mm.
-
Mitkä kanget ja männät sulla on tarkoituksena käyttää tässä paketissa?
-
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
-
Kiertokangen pituudella ei ole merkitystä moottorin tehokäyrään, kun pysytään normaaleissa pituuksissa.
-
No siihen voi olla montaa eri mielipidettä ja minun kisa koneissa sillä on ainakin tähän päivään asti ollut merkitystä koneen luonteissa.
-
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
mulla samantapainen kokoonpano 631 kannella..
-
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.
-
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.
148 veiveillä on ja tuo sama 86 isku.
-
2,7mm on plaanattu mun omasta...
-
lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään.
Eikö nämä kumoa toisensa? Lohkosta plaanaaminen nostaa puristussuhdetta ja männistä sorvaaminen laskee sitä ???
-
Miksei samantien sopivaa kankea ?
-
Miksei samantien sopivaa kankea ?
Epäilen noituutta
Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
Mulla on teoria tuohon lyhyemmän kangen tuomaan räväkkyyteen
Mutta nyt nukkumaan