Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: VTH - 12.02.2015, 11:06:10

Otsikko: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: VTH - 12.02.2015, 11:06:10
Olen rakentamassa turbokonetta 16V kannella ja kiinnostaisi kokemukset erillaista viritysnokista.
Olisi ekassa kokoonpanossa tarkoitus pitää alkuperäiset hydraulinostajat ja vaihtaa vain nokat ja jouset.
Tästä herääkin kysymys että voiko niin tehdä? Eli meneekö uudet virinokat piloille vanhoilla nostajilla vai
pitääkö nostajat välttämättä uusia?

Entä onko kellään kokemuksia noista KL-racingin turbo käyttöön tarkoitetuista?
Esim http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-16v-turbo-kamaxel-klr-t2-16.html
Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: Juusoo - 12.02.2015, 14:59:21
Olen rakentamassa turbokonetta 16V kannella ja kiinnostaisi kokemukset erillaista viritysnokista.
Olisi ekassa kokoonpanossa tarkoitus pitää alkuperäiset hydraulinostajat ja vaihtaa vain nokat ja jouset.
Tästä herääkin kysymys että voiko niin tehdä? Eli meneekö uudet virinokat piloille vanhoilla nostajilla vai
pitääkö nostajat välttämättä uusia?

Entä onko kellään kokemuksia noista KL-racingin turbo käyttöön tarkoitetuista?
Esim http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-16v-turbo-kamaxel-klr-t2-16.html
Mikä tehotavoite sulla on jos 16 tappiseen pitää saada tiukemmat nokat :o Vakioillakin saa tehoa aikalailla, mikäli 500-600hv väliin riittävät ainakin, ellei pidemmällekin.
Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: VTH - 12.02.2015, 15:27:24
Mikä tehotavoite sulla on jos 16 tappiseen pitää saada tiukemmat nokat :o Vakioillakin saa tehoa aikalailla, mikäli 500-600hv väliin riittävät ainakin, ellei pidemmällekin.
Onko tossa raja (500-600 hp) et alkaa mennä yli hilseen?

Laahuri nokkien nostajat kun käsketään aina noissa Jenkki vehkeissä uusimaan
kun nokka vaihtuu mutta onkos Volvolaisten kanssa sama homma? Ei ainakaan KL-racing tarjoo ton nokan kanssa mitään nostaja sarjaa.
On vaan aikas hinnakaita noi uudet Volvon hydikat että sitten se on sama ostaa kovat kupit ja rajumpi nenä.

Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: Timo_R - 12.02.2015, 15:41:30
Kyllä vanhoja nostajia on käytetty, kunhan ovat kunnossa...mutta vakionostajat eivät toimi rajuimpien nokkien kanssa. Noi KL:n kaiketi menee vielä :)
Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: Juusoo - 12.02.2015, 19:57:54
Onko tossa raja (500-600 hp) et alkaa mennä yli hilseen?

Eii.. Lähinnä mielenkiinnosta kyselin. Hienoa jos joku haluaa vielä tuostakin yli päästä vinokoneella.
Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: VTH - 12.02.2015, 21:25:19
Kyllä vanhoja nostajia on käytetty, kunhan ovat kunnossa...mutta vakionostajat eivät toimi rajuimpien nokkien kanssa. Noi KL:n kaiketi menee vielä :)

Joo eli noi pitäs toimia vakionostajien kanssa ilman lash cappei ni siksi nokka kiinnostaakin vaikka ei noilla varmasti kuuhun mennä. Kuhan ny johonki menis  ;D
Taidanpa tilata noi nokat niin saapahan sitten kokemuksia ihan oman kantapään kautta.
Otsikko: Vs: B234 16V viritysnokka-akselit
Kirjoitti: TVS - 13.02.2015, 02:39:35
Ei nää tosiaan ole mitään ameriikan paskeita yläkerraltaan, ei tartte uusia painimia. Hyddisten kans voi varautua esim ratakäytössä ongelmiin, eli muutos koville painimille ei ehkä olisi paha idea. Jos kadulla/vartilla rehaa niin ei lie mitään ongelmaa.