Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 850tdi - 12.02.2015, 16:08:38
-
Eli siis vedot on aiva kateis vakiona, ahdot 0.2 -0.6 ja pikkuhiljaa nousee johonki 0,8 paikkeille 60 km vauhdista 4 vaihteella painaa kaasun pohjaa nii juuri mitää ei tapahdu, evrymodilla kyllä vetää ku tarpeeksi ruuvista kääntää mutta silloinki hetken miettii ennenku tapahtuu ja pientä nykimistä on havaittavis. Tuntuu niinku ei saisi ainetta. syöttöpumpulle on kyllä vedetty siihe päälle tulevaan liittimeen oma herätevirta suoraan ku katos hehkunreleeltä herätinvirta ja auto lakkas käymästä.. Vaikuttaaskoha se mahdollisesti johonki ku en tierä minkä kaikkien anturien kautta se sähkö normaalisti kulukoo sinne pumpulle? Ajootus on suurinpiirtein kohdallaan, ehkä hieman aikasella mutta ei pitäis vetoihin vaikuttaa.
-
Omani tekee joskus tuota samaa talvella, massamittarin pistoke irti otat, jos ei muutu niin putsaus voi auttaa ?
-
Irroitus ei vaikuttanu vetoihin yhtää ja koitin vaihtaa varasosa-autosta toisen mittarin mutta ei vaikutusta... En tierä sitte olisko seki rikki.. Pystyyköhä sitä testaamaa mitenkää onko ehjä?
-
Mites käyntiin lähtö? Mietin vaan et oisko pumpun hihna löystynny tai jopa hypänny. Jos kulkee huonosti massamittarin piuha irrallaankin, ni ei vika ole siinä.
-
Ahtojen anturin nippa tukossa? Tai eikös näissä ollu sellastaki että hukkaportin ohjaukselle menevä letku murtuu ni aukeaa jo puolenkilon hujakoilla?
-
Hukkaportti tuosta on eliminoitu jo ajat sitte ja ajootuksen pitääs olla kohdillaa ku sitä on katottu moneen kertaan... Mietiin jotta vaikuttaasko imuilman lämpöanturi tuollalailla ku kumminki evryllä toimii joteensakki?
-
Käyntiin on lähteny hyvin ilman hehkuttamattaki aina mutta nyt yks päivä kiihdyttelin rivakammin evryt päällä nii tuli sellane vika jotta pitää pyörittää muutama kierros pidempään ennenku lähtee tulille
-
Onkose nippa auki siinä imusajan päässä, niin kuin ÄRRÄRRÄ kysyi :2funny: :hello:
-
Sitä en oo kattonu vielä. Vaikuttaako se ahtojen anturi sitte syöttööhinki eikä pelkästää hukkaporttihi? :o
-
Sitä en oo kattonu vielä. Vaikuttaako se ahtojen anturi sitte syöttööhinki eikä pelkästää hukkaporttihi? :o
Vaikuttaa.
-
Nippa oli auki, pitää vissii koittaa vaihtaa se anturi vielä
-
Anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Pitääköhä täs pian jo marssia korjaamolle tai vaihtaa koko vitun pumppu.. :D
-
Egrn kalvo rikki ja puhaltaa imusarjasta paineet takasi pakopuolelle?
-
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=11207
Tulppaa ensin letku ja kokeile, tai poista käytöstä kokonaan ÄLÄ osta kallista p-kerääjää kun auto ei sitä tarvi, ohjeita netti täynnä ???
-
Muistaakseni Egr on laipattuna ollu aika kauan jo, pitää tarkistaa! Voiskoha vika olla kaasupolkimes ku tää ny viittaa kumminki enemmä ruokapuolen ku ahtopuolen vikaha?
-
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=volvo/850%20Wiring%20Diagrams
" Tuntuu niinku ei saisi ainetta. syöttöpumpulle on kyllä vedetty siihe päälle tulevaan liittimeen oma herätevirta suoraan ku katos hehkunreleeltä herätinvirta ja auto lakkas käymästä.. Vaikuttaaskoha se mahdollisesti johonki ku en tierä minkä kaikkien anturien kautta se sähkö normaalisti kulukoo sinne pumpulle?"
Tuolla noita sähkö-tieto liikennettä, mihin herätevirta hävisi, rele-liitin-maa-virtalukonpohja ym.. jos kuvista näet reitin ???
-
Varsinaanen vika on vielä kateis mutta auto saatiin toimimaan muutamalla sähköjohdolla moitteettomasti! ;D :hello:
-
Tarkistappa myös se imusarjan päästä lähtevä letku ja ahtopaine-anturi etteivät ole tukossa ;)