Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Juippi - 13.02.2015, 13:10:58
-
Morjens!
Leikittelin tossa ajatuksella että ko olis vuosimallia 90 oleva 740 ilman konetta, joka on ollut turbo, kaikki ruiskun ja moottorinohjauksen systeemit on vielä tallella. (Ei oo tietoa onko lh2.2 vai lh2.4) Ja mulla sattuis oleen sopivasti rempattu B21A kone 530 kannella ja 3/4 garretilla tallissa. Tietty isompi intercooleri taitais sotkeutua tohon pakettiin ja nokka on mallia A. :idiot2:
Miten toi ruisku toimis tolla kone kokoonpanolla vai toimisko ollenkaan? Mitä pitäis muuttaa että sais toimiin ja niin että mennä vielä päästömittauksesta läpi? Miten sitten vakio turbolla ja vakio coolerilla ja vaikka M tai T nokalla?
Tiietään että vähäpäästönen auto ei mee noilla muutoksilla leimaan, mutta leikitellään nyt tolla ruiskun toimimisella ja jätetään katsastushömppä myöhempään. ;D
-
Todnäk se on 2.4 setti, jollonka ruuvaat vauhtipyörän LH-koneisesta, teet lohkoon paikan kampuran asentoanturille, ruuvaat koneen kii ja ajat menemään.
-
mites seosten ja sytytysten laita? Että meniskö päästömittauksista läpi vielä kuitenki? V:>
Ja en oikeen tiennyt mihin tän laittais, hyvä että siirrettiin minne kuuluu. :)
-
Mitäpä se alakerta päästöihin vaikuttaa, vähäpäästösessä katti tarvii pitää mutta muutenhan tuo menee kyllä. Joku VX3 tai muu saastekoneen nokka niin ei tartte ihmetellä leimalla sen kans, A todennäkösesti menee läpi mutta on ominaisuuksiltaan selkeästi huonompi ja maksaa aika lailla saman.
-
Lähinnä mietein sitä että kun on pienempi iskutilavuus, mutta tieten se ite korjailee sen mukaan että vehje toimii. Varmaan ollut ennen 2.3 koneella se 740.
Joo itellä on muutamat noita nokkia kyllä hyllyssä, esim A, T ja M. Ja tottakai katti yms. vähäpäästöseen kuuluva tietysti pitää laittaa.
-
Lähinnä mietein sitä että kun on pienempi iskutilavuus, mutta tieten se ite korjailee sen mukaan että vehje toimii. Varmaan ollut ennen 2.3 koneella se 740.
Joo itellä on muutamat noita nokkia kyllä hyllyssä, esim A, T ja M. Ja tottakai katti yms. vähäpäästöseen kuuluva tietysti pitää laittaa.
Nokaksi turboon T tai VX3.
Jos mättää LH2.4 B21 koneeseen, niin eihän siinä ole mitään muuta kuin hitusen lastujen säätämistä polttoaineen puolelta. Tai sen saa kyllä käyntiin B200FT lastuilla ja LH sitten sopeutuu polttoaineen määrässä siihen moottoriin aikanaan aika hyvin.
Päästöistä menee sitten läpi.