Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mulugren - 13.02.2015, 19:33:10

Otsikko: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: mulugren - 13.02.2015, 19:33:10
Hepulis,
Ajon jälkeen haiskahti hiukan käry ja kun auto sattui olemaan vielä käynnissä niin tuli jostain syystä mieleen (mikä lie päähänpistö) tunnustella pakoputken päästä kaasujen lämpöä. Siis kämmensyrjällä. Oli pirskatin kuumaa, niin kuumaa että kymmenen sentin päässä putken päästä ei viihtiny kauaa kämmensyrjää pidellä. Minä että hyvähyvä, regenerointi käynnissä niin kävin sitten huudattamassa ehkä 15km ja perään ihan normi ajoa 10km. Kaarsin pihaan ja annoin hetken pöristä niin kaasut edellen yhtä kuumaa :idiot2: ardic automaattikäytöllä mutta ei tohissut tän testailun aikana lainkaan.

Taitaa olla aika hankkiutua dpf:stä eroon. Eikö näissä luulis olevan pakokaasujen hemmetin kylmiä? Muistelen joskus tunnustelleeni niin todella kylmää oli
Otsikko: Vs: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: jip59 - 13.02.2015, 22:28:24
Jos auto pelaa ihan ok niin miksi pitäisi alkaa leikkimään jollain DPF:n poistolla... Jos siis tehtaan paapan systeemii toimii niin miksi pitäisi toimivaa muuttaa. :o
Otsikko: Vs: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: volvotdi - 13.02.2015, 23:27:55
Hepulis,
Ajon jälkeen haiskahti hiukan käry ja kun auto sattui olemaan vielä käynnissä niin tuli jostain syystä mieleen (mikä lie päähänpistö) tunnustella pakoputken päästä kaasujen lämpöä. Siis kämmensyrjällä. Oli pirskatin kuumaa, niin kuumaa että kymmenen sentin päässä putken päästä ei viihtiny kauaa kämmensyrjää pidellä. Minä että hyvähyvä, regenerointi käynnissä niin kävin sitten huudattamassa ehkä 15km ja perään ihan normi ajoa 10km. Kaarsin pihaan ja annoin hetken pöristä niin kaasut edellen yhtä kuumaa :idiot2: ardic automaattikäytöllä mutta ei tohissut tän testailun aikana lainkaan.

Taitaa olla aika hankkiutua dpf:stä eroon. Eikö näissä luulis olevan pakokaasujen hemmetin kylmiä? Muistelen joskus tunnustelleeni niin todella kylmää oli

Jos pakokaasu ei enää haissut laahanneilta jarruilta vaikka oli kuumaa niin ei vielä ole mitään hätää. Jos jatkuvasti polttelee niin alkaisin suunnittelemaan poistoa. Moottoriöljyn määrää kannattaa seurata jottei taso nouse liian korkealle.
Otsikko: Vs: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: mulugren - 13.02.2015, 23:33:32
Jos auto pelaa ihan ok niin miksi pitäisi alkaa leikkimään jollain DPF:n poistolla... Jos siis tehtaan paapan systeemii toimii niin miksi pitäisi toimivaa muuttaa. :o

Nostaa kulutusta, laskee tehoa, kallis osa jolla rajallinen elinikä. Ei noita hyödytä ylläpitää vanhoissa autoissa. Mullakin jo kohta 250tkm mittarissa eli pönttö elinkaarensa päässä väistämättä. Siis täynnä.
Otsikko: Vs: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: mulugren - 13.02.2015, 23:38:54
Jos pakokaasu ei enää haissut laahanneilta jarruilta vaikka oli kuumaa niin ei vielä ole mitään hätää. Jos jatkuvasti polttelee niin alkaisin suunnittelemaan poistoa. Moottoriöljyn määrää kannattaa seurata jottei taso nouse liian korkealle.

Ei haissut enää mutta todella kuumaa puski putkesta. Tämä ei ole koskaan sekoitellut öljy&nafta koktaileja, kop kop. Tsekkasin heti öljyt niin 2 raksia oli maksimista mihin öljynvaihdossa tason jätinkin. Tämä kun on ainakin palstalla listattuihin kulutuslukuihin nähden hieman juoppo ja mittarissa kohta 250tkm niin suunnitelmissa on "putsata" pönttö pikapuoliin
Otsikko: Vs: Pakokaasujen lämmöt
Kirjoitti: Kulmamies - 14.02.2015, 09:09:39
Mullakin jo kohta 250tkm mittarissa eli pönttö elinkaarensa päässä väistämättä. Siis täynnä.

Ei hätää vielä pitkän aikaan. Ei näiden pöntöt ole sellaisia normaaleja huolto-osia, mitä esim. pikkuvolvoissa.

Meidän autolla on päästelty 420tkm orkkispöntöllä ja hyvin pelaa vieläkin.