Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ZEIPII2 - 14.02.2015, 15:20:23
-
Volvo s80 diesel -01 käynnistyy huonosti kylmänä ja kun käynnistyy,niin päästää normaalia isommat savut . Ja konehuoneesta kuuluu kilkatus oli kylmä tai lämmin kone. Mut välillä ei kuulu kilkatusta vähään aikaan ja taas alkaa :-[
-
Millähän koneella?
-
Zorry. 2.5 TDI. 365 000 ajettu.
-
Suurella todennäköisyydellä pumpun ajoitus on liian myöhäsellä ja mahdollisesti hehkuja pimeenä. Lämpimänä ei hehkuta, joten tuohon pumpun ajoitukseen puuttuisin ensimmäisenä jos tuolloinkin pössäyttää. Kilkatus todennäköisesti kuuluu alipainepumpusta, ei ole vaarallista.
-
Pumpun ajotus suurella todennäkösyydellä pielessä.
-
Ok. Kiitti vastauksista. Meitsi on uusi jäsen täällä ja kysyn vielä,että voisko olla suuttimissa vika ? Jotenkin mun mielestä menee enemmän naftaa mitä aikaisemmin.
-
Ok. Kiitti vastauksista. Meitsi on uusi jäsen täällä ja kysyn vielä,että voisko olla suuttimissa vika ? Jotenkin mun mielestä menee enemmän naftaa mitä aikaisemmin.
Pielessä oleva ajotus aiheuttaa myös kulutuksen kasvua.
Ja tässä kuulostellu niin diesel autot yleensäkki on kuluttanu tånä talvena enemmän.
Eli viittaa myös että aineessakin on jotain.
-
Osta uusi pumpun hihna ja rullat ja sitten ajoitukseen. Sen jälkeen pelaa.
Omassa 2,5 TDI:ssä sahuutti kolme starttia pakkasella roikastakin. Pumpun ajoituksen jälkeen lähti kerrasta käymään -36 asteessakin, toki oli se roikassakin ;D
-
Vika korjattu. Vain yksi hehku ei toiminut. Siihen loppu kalkatus/kolina? ja tosiaan lähtee paremmin käyntiin. Ollaan vähän mietitty,että miten yksi pimee hehku vaikutti niin kovaan kolinaan/kalkatukseen? Kolina/kalkatus kuului tosi kovaa ja kuului kylmänä ja lämpimänä. Kiitti kaikille vastauksista!
-
Ja lie tuolla varmaan sekin alipaineumppu mikä kalkattaa milloin sattuu. Hiljenee kun painaa jarrua.