Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: deeviis06 - 16.02.2015, 19:42:50

Otsikko: S40 vm.2005
Kirjoitti: deeviis06 - 16.02.2015, 19:42:50
Moi
Tuossa s40 syttyi tuo oranssi moottorin merkkivalo kauppareissulla.ilmeisesti ei hirmuisen vakavaa kun ei mitään selitysviestiäkään tule... Ohjekirjan mukaan häiriö moottorin puhdistus järjestelmässä.
Olisko kenelläkään tietoa mihin tuo valo liittyy?
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: anssi68 - 16.02.2015, 21:14:27
Vikakoodien lukuun ensin, arvuutellaan sitten vikaa..
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: VäLKKy - 17.02.2015, 09:41:24
Ja mikä kone?
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: deeviis06 - 17.02.2015, 17:35:37
Nii joo moottori 2.4 103kw vikakoodien luvussa kävin lambda antureita herjas mutta sit hoksittiin tarkistaa sulakkeet.. Moottori tilasta rasiasta oli palanut yksi 20a sulake jostain syystä ,muistaakseni paikalta f33 valo pysyi ainakin nyt poissa, syy sulakkeen palamiseen ei selvinnyt ainakaan vielä
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: VäLKKy - 18.02.2015, 09:07:45
Nii joo moottori 2.4 103kw vikakoodien luvussa kävin lambda antureita herjas mutta sit hoksittiin tarkistaa sulakkeet.. Moottori tilasta rasiasta oli palanut yksi 20a sulake jostain syystä ,muistaakseni paikalta f33 valo pysyi ainakin nyt poissa, syy sulakkeen palamiseen ei selvinnyt ainakaan vielä

Eli tuollanen...

Lambdatunnistimen lämpöelementti (5-syl.) 20A
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: Pietilä - 18.02.2015, 13:07:09
Itsellä taisi aikanaan palaa sama vikavalo. Vikakoodeilla tuli juurikin jotain lambdoihin liittyvää. Sekä poltti sulaketta.   Tosiaan itse luin vikakoodit ja sitten suoraa päätä tilasin huollon ja lambdat.

Vikahan olikin sitten jarrujen alipainepumpussa, joka sen sulakkeen poltti, mitä kautta tuli sitten nuo vikakoodit lambdalta.  No tulipahan neki uusittua, vaikkakin turhaan.

Itsellä ainakin se pumppu alkoin ensin jäämään surraaman kun auton oli sammuttanut ja kävi tosi kuumana.  Jossain vaiheessa sitten lopetti kokonaan jonka jälkeen alkoi tuota sulaketta polttamaan. 
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: VäLKKy - 18.02.2015, 13:46:41
Vikahan olikin sitten jarrujen alipainepumpussa, joka sen sulakkeen poltti, mitä kautta tuli sitten nuo vikakoodit lambdalta.  No tulipahan neki uusittua, vaikkakin turhaan.

Niin no onhan se tuo pumppukin saman sulakkeen takana kun ohjekirjaa uudestaan vilkasin... :D
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: deeviis06 - 18.02.2015, 21:54:38
Tyhmä kysymys: missäs tuo alipaine pumpu majailee konehuoneessa niin tietäis seurailla.. Mistäs tähän löytyis noi lambda anturit edukkaasti jos niitä sattuu tarvimaan. Tuolla huollossa kun puheli levottomia et maksais alkuperäiset 300e.. Kuulemma tarvikkeet ei tahdo toimia
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: Taikaratsu - 18.02.2015, 22:16:22
Tyhmä kysymys: missäs tuo alipaine pumpu majailee konehuoneessa niin tietäis seurailla.. Mistäs tähän löytyis noi lambda anturit edukkaasti jos niitä sattuu tarvimaan. Tuolla huollossa kun puheli levottomia et maksais alkuperäiset 300e.. Kuulemma tarvikkeet ei tahdo toimia

Alipainepumppu sijaitsee siinä vasemman umpion takana. Turhaan niitä lambdoja vaihtaa, kun vian aiheuttaja melkosen varmasti on se pumppu. Missäpäin auto liikkuu?
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: deeviis06 - 18.02.2015, 22:35:54
Pohjois pohjanmaalla. Niin se on siis siinä sulake boxin vieressä oleva kirkas pumppu.
Otsikko: Vs: S40 vm.2005
Kirjoitti: VäLKKy - 19.02.2015, 08:07:41
Pohjois pohjanmaalla. Niin se on siis siinä sulake boxin vieressä oleva kirkas pumppu.

Tuon näköinen...?

http://www.carid.com/hella/brake-vacuum-pump-mpn-w0133-1910902-hel.html