Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jalonen - 16.02.2015, 21:55:38

Otsikko: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: Jalonen - 16.02.2015, 21:55:38
Juuh elikkäs, tänään tossa pienen taajama kruisailun jälkeen valoihin saapuessa päästin kaasusta ja mitään ei tapahtunut. Laitoin kytkimen pohjaan ja kierrokset meni sinne 4k paikkeille. Sammutin avaimesta ja sen jälkeen ei oo lähteny käymään. Lambda valo palaa. Lähtee huonosti muutenkin käymään. Kaikki viat alko ensimmäisten plussa kelien jälkeen. Jos jollain olis ideoita, että mistä päin lähtee tutkimaan, vähäsen on vielä vieras laite tää volvo.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: ESE - 16.02.2015, 22:14:31
tubon putkisto ehjä? Tyhjäkäyntimoottori kunnossa? Jos sitä on täsä mallissa... IMM ehjä?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: laatikkovika - 17.02.2015, 11:56:24
Jos on -95 tai alle niin on helppo lukea itse vikakoodit sillä vilkkuledillä joka on konehuoneessa. Ohjeita löytyy täältäkin tuolta faq puolelta. Jos uudempi niin moni halpislukija puree -96-97 malliin.
Jäikö kaasu jumiin, irtosiko läppätunnistimen liitin, raju imuvuoto? Lue koodit.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: Jalonen - 17.02.2015, 19:20:51
Tänään löytyi yksi irtonainen letku (siitä turbon imupuolelta jonku saastejärjestelmän varmaan), noh kiinnittelin takasin paikalleen, ei vaikuttanut. Käynnistelyn jälkeen huomasin että tyhjäkäynti moottori ''surisi'' vaikka avaimet oli taskussa. Irrottelin kyseisen artikkelin ja huomasin sisä-osa, se ''venttiili'' osa siellä sisällä liikkuu vapaasti ''loksuu'' kun heiluttaa. Onko normaalia?
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: Jalonen - 20.02.2015, 17:32:08
Nyt on tutkittu kaasuläpän asento tunnistin https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54 ton avustuksella.
Turbon putkisto vaikuttais ehjältä, tai ainakin kaikki putket suhkin pilotilla läpi.
Onko olemassa jotain simppeliä tapaa mitata IMM ja tyhjäkäyntimoottori?
Voisko joku EVAP tai EGR aiheuttaa moisen kirrosten nousun? Kylmänä käy niinkun kuuluu, mutta heti kun on lämmin niin ampasee sinne 4k paikkeille.
Otsikko: Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
Kirjoitti: arska11 - 22.02.2015, 10:55:46
Nyt on tutkittu kaasuläpän asento tunnistin https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54 ton avustuksella.
Turbon putkisto vaikuttais ehjältä, tai ainakin kaikki putket suhkin pilotilla läpi.
Onko olemassa jotain simppeliä tapaa mitata IMM ja tyhjäkäyntimoottori?
Voisko joku EVAP tai EGR aiheuttaa moisen kirrosten nousun? Kylmänä käy niinkun kuuluu, mutta heti kun on lämmin niin ampasee sinne 4k paikkeille.


IMM voit ainakin testata sillä kun otat siitä johdon irti, että muuttuuko auton toiminta millään tavalla. Jos ei, niin se on silloin rikki.
Noihin mittauksiin en sano mitään..
Niin...ja mulla on noita käytettyjä Boschin IMM, jos sattuisi rikki olemaan?