Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: peet70 - 30.05.2011, 10:12:55

Otsikko: perä+nopeusmittari
Kirjoitti: peet70 - 30.05.2011, 10:12:55
auto 240 vm-87.Sähköllä toimiva nopeusmittari.Olen vaihtamassa perää(1031 viskolukollinen) vanhemmasta volvosta jossa nopeusmittari toimii vaijerilla.Jos joku on moisen operaation tehnyt ja saanut mittarin toimimaan niin vinkkejä otetaan vastaa.Molemmat perät lattialla mutta ei viittis turhaan purkaa ylimääräistä jos ei voi hyödyntää palikoita keskenään esim.nopeus anturin kehä jne.
Otsikko: Vs: perä+nopeusmittari
Kirjoitti: Lankku - 30.05.2011, 22:17:59
Sinnepäin ainakin:
Leikkaat anturikehästä keskustan pois ja sovitat sen lukon päälle. Kehän joutuu katkaisemaan yhdeltä kohtaa jotta saa paikoilleen, ei vaikuta nopeusnäyttämään. Sen jälkeen pari heppiä hitsillä pysymisen varmistamiseksi. Otat vanhan akselin peräkopan ja painat anturia ulommas ruuvipenkissä sopivien holkkien/hylsyjen kanssa, jotta kehä mahtuu pyörimään eikä ota anturiin kiinni(kehä tulee ulommas, koska lukossa ei ole uraa sitä varten). Muistaa vaan laittaa tiivisteen väliin jotta saa välyksen kohilleen. Ilmarako on muistaakseni 1mm paikkeilla, joten heti kun anturi lakkaa tavoittamasta kehään on homma valmis.
Otsikko: Vs: perä+nopeusmittari
Kirjoitti: j_tapio - 31.05.2011, 12:51:16
Paksumpi shimmitiiviste on helppo askarrella myös vaikka 2mm korkkimatosta. Itse olen ainakin sen ainoan kerran kun anturia irrotin niin saanut sen myös samalla epäkuntoon.
Otsikko: Vs: perä+nopeusmittari
Kirjoitti: peet70 - 31.05.2011, 13:08:28
kiitos vinkeistä.Kävi tuuri kun sattui olemaan kyseinen kehä valmiina lukollisessa perässä vaikka ei anturia ollutkaan.Täytyy tarkistaa se anturin ja kehän väli ettei tule silppua.