Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: mahtis - 19.02.2015, 06:20:15
-
Moro!
ostin tässä vähän aikaa sitten Volvo S70 2litraisella turbo koneella.
Tehoja papereihin on merkitty 132kW joka viittaisi siis tuohon B5204 T2 moottoriin..
Mutta kuintenkin esimerkiksi huoltokirjani on italiaksi.
Mikä taas viittaisi siihen että kone saattaisi olla se italian markkinoille suunniteltu T5 mikä on harvinaisuus.
Edellisellä omistajallakaan ei ollut tietoa onko tämä auto nyt se kuuluisa T5.
En tiedä paljoa autoista ja sen takia tänne kirjoitankin koska täällä varmaan on porukkaa joka tietää Volvoista vähän enemmän kuin minä ja osaisi tietoa antaa autostani :D
-
Ohessa vielä kuva autosta ;)
(http://postimg.org/image/99ge5ib1x/)
-
Väittäisin että 2.0T...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S70
-
Moro!
ostin tässä vähän aikaa sitten Volvo S70 2litraisella turbo koneella.
Tehoja papereihin on merkitty 132kW joka viittaisi siis tuohon B5204 T2 moottoriin..
Mutta kuintenkin esimerkiksi huoltokirjani on italiaksi.
Mikä taas viittaisi siihen että kone saattaisi olla se italian markkinoille suunniteltu T5 mikä on harvinaisuus.
Edellisellä omistajallakaan ei ollut tietoa onko tämä auto nyt se kuuluisa T5.
En tiedä paljoa autoista ja sen takia tänne kirjoitankin koska täällä varmaan on porukkaa joka tietää Volvoista vähän enemmän kuin minä ja osaisi tietoa antaa autostani :D
Jakopään suojakopasta pitäisi löytyä tarra, josta ilmenee moottorin sarjanumero ja tyyppi :
(http://www.lowmileageengines.com/engine_blog/wp-content/uploads/2009/12/100_00641.JPG)
-
Väittäisin että 2.0T...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S70
Joo niinhän se on :D
Bilteman varaosahaku väittää ainakin että ei olisi T5 :-\
Kummastusta herättää kyllä se italiankielinen huoltokirja..
Koska hain netistä tietoa VIN numerolla ja siellä väitettiin että olis auto tehty Ruotsissa :D mutta tiedä sitten voiko noihin luottaa
-
Kummastusta herättää kyllä se italiankielinen huoltokirja..
Koska hain netistä tietoa VIN numerolla ja siellä väitettiin että olis auto tehty Ruotsissa :D mutta tiedä sitten voiko noihin luottaa
Päästöjen takia tehtiin noita pienempiä turbokoneita esim. Italian markkinoille. :)
-
Päästöjen takia tehtiin noita pienempiä turbokoneita esim. Italian markkinoille. :)
Nonni. Jokapäivä oppii jotain uutta :)
-
Joo niinhän se on :D
Bilteman varaosahaku väittää ainakin että ei olisi T5 :-\
Kummastusta herättää kyllä se italiankielinen huoltokirja..
Koska hain netistä tietoa VIN numerolla ja siellä väitettiin että olis auto tehty Ruotsissa :D mutta tiedä sitten voiko noihin luottaa
Ei tuohonkaan voi 100% luottaa. Sehän ottaa tiedot jostain Trafin tietokannasta. Muistan kuulleeni tapauksia, että tuontiautoissa joskus on kirjailtu tietoja väärin.
-
Päästöjen Verojen takia tehtiin noita pienempiä turbokoneita esim. Italian markkinoille. :)
Täsmensin hieman! :juhau:
Kyllähän noi tosiaan Ruotsissa taitaa olla useimmat tehty, mutta Italiaan on viety sekä 2.0T että T5 malleja.
Ja kuten Timo_R sanoi, onhan noita käytettyinä maahan tuodessa saatettu myös kirjata hieman eri tiedoilla. 2.0T verotusarvo kun saattaa olla pienempi kuin T5 mallin....
-
Väittäisin että 2.0T...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S70
Olikos se stanssattu lohkon yläreunaan tuo lohkon tyyppikoodi: B5204 T2 (2.0 T)
tai B5204 T3 (T5). Eli sinne koneen taakse siellä ahtimen lähettyvillä. En nyt kuvaa löytänyt mistään etsimällä...
-
Olikos se stanssattu lohkon yläreunaan tuo lohkon tyyppikoodi: B5204 T2 (2.0 T)
tai B5204 T3 (T5). Eli sinne koneen taakse siellä ahtimen lähettyvillä. En nyt kuvaa löytänyt mistään etsimällä...
(http://ww2.justanswer.com/uploads/supermechanic/2010-09-03_221202_engine_number.gif)
Löytyy lohkosta jakopään päästä.....mutta muistaakseni melko mahdoton nähdä purkamatta.
-
Olikos se stanssattu lohkon yläreunaan tuo lohkon tyyppikoodi: B5204 T2 (2.0 T)
tai B5204 T3 (T5). Eli sinne koneen taakse siellä ahtimen lähettyvillä. En nyt kuvaa löytänyt mistään etsimällä...
Timo_R:llä oli jo kuva^^...
E. Ja nyt toinenkin! :D
-
Timo_R:llä oli jo kuva^^...
E. Ja nyt toinenkin! :D
Joo kun noita tarroja saattaa joskus puuttua mutta tuo stanssaus ei kyllä puutu ;)
-
Moro!
Menee vähän ehkä offtopic mutta kun auto on karalan lastuttama (heidän arvionsa mukaan 225hp)
Niin onko mitään järkeä asentaa vapaavirtaussuodatinta? :D
Mikä olisi paras merkki, jos ostaisi sellaisen mikä ei ihan kaikkia oravia nielis :D
Kaveri sano että osta biltemasta 10€ vv mut en ihan taida semmoisee luottaa ;)
-
BSR tai Apexi ihan kelpo suodattimia.
Ei niistä mitään hyötyä juurikaan ole ainakaan pikkuviriautoissa,
vähän voi paremmin suhinaa ja pöhinää kuulua ku on vapari, mutta siinä se.
Jotku myös laittaa paremmin virtaavia suotimia vaan orkkiksen tilalle,
siis niitä levymallisia sinne koteloon, mutta jokainen tyylillään.
Budjetista se on kiinni paljon sellaseen haluu rahaa tunkea, kalliimmat on
helpompia pitää puhtaana (öljyttömät).
-
Eikö pörinäpönttö pakoputkessa ajas saman asian?
Psykologinen tehonlisäys saattaisi olla jopa suhteessa suurempi desibeleistä riippuen!