Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Impihe - 19.02.2015, 18:41:10
-
Tämmönen ongelma et päästöt näyttää ihan mahdottomia lukemia. 2.0 bensiini (100Kw) vm96 Katalysaattori on 1,5vuotta vanha, hyvännäköinen. Tulpat uudet, öljyt vaihdettu. Välillä polttaa moottorin vikavaloa. Voiko rikkoutunut lambda vaikutta näin radikaalisti? Päästöt tyhjäkäynnillä (co% 5,9) (co2 11,0) (hc ppm 342) (O2 0,2) päästöt kierroksilla (co% 7,4) (co2 10,2) (hc ppm 285) (O2 0,7) ja lambda 0,840. Auto käy hienosti ja kulkee hyvin mutta bensaa syö paljon.
-
Voi vaikuttaa.
Lue vikakoodit.
-
unohdinkin kirjoittaa että viiakoodeja ei löytynyt kun ei juuri lukuhetkellä suostunut vikavaloakaan sytyttämään. Mitä muita mahdollisia vikoja pitäisi etsiä?
-
Jos käy noin sikamaisen rikkaalla, eikä tee vikakoodia, niin lambdaa voisi epäillä.
-
Juu, kyl se on lambda paskana.
-
lambda vaihdettu uuteen ja tulpat samalla. vikavalo palaa nyt koko ajan ja bensaa menee ainakin 15l/100km. nyt purkaa myös akun johonkin, en tiedä voiko liittyä mitenkään alkuperäiseen vikaan? vikakoodeja en siis nyt ole päässyt lukemaan kun ei liikkeelle päässyt. kirjottelen sitten kun saan vikakoodit että mitä näytti.
-
Turhaan vaihdoit nuo osat... Itselläni oli '97 2,0i ja autossa oli täysin sama vika. Autossasi on kaasuläpänasentoanturi rikki. Uusi maksaa n.40e. Auto käy nyt ns. varakartalla kun ei saa tietoa kaasuläpän asennosta, tästä johtuu suuri bensa kulutus. Auto käy muuten varmaankin suht hyvin yms, muutama hevonen todennäköisesti kadonnut tuon myötä. Jos osaamista piisaa, voit mitata kaasuläpän arvot, paljon on kaasu auki ja paljon kaasu kiinni. Mulla on antaa arvotkin... ???
-
Turhaan vaihdoit nuo osat... Itselläni oli '97 2,0i ja autossa oli täysin sama vika. Autossasi on kaasuläpänasentoanturi rikki. Uusi maksaa n.40e. Auto käy nyt ns. varakartalla kun ei saa tietoa kaasuläpän asennosta, tästä johtuu suuri bensa kulutus. Auto käy muuten varmaankin suht hyvin
kaasuläppäanturista pitäisi kyllä tulla vikakoodi
-
Eipä antanut omassa pelissä. Kokoajan herjasi syystä tai toisesta sytytyskatkoksia, vaikka tulpat ja tulpanjohdot oli Volvo original osaa. Hävisi herjaaminen ja satunnainen lambdavalon palaminen, mikä lie olikaan (oranssi kolmio jossa lambdan merkki sisällä). :idiot2:
-
Unohtu tää keskustelu ku auton kuntoo sain mutta vila tosiaan oli lambdassa