Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Kaksnelikantti96 - 19.02.2015, 22:47:07
-
Elikkäs mitkä mahtaa olla nuo pienet reiät pakokanavan alla mistä menee reikä pakokanavaan? 8)
Eli pakoaukko mihkä pakosarja kiinnittyy niin sen alla on jokaisessa kanavassa 8mm reikä mikä johtaa pakokanavan sisälle
-
Pulsair-järjestelmän ilmaputkien reijät.
Pulsairin tarkoitus on pienentää CO- ja HC-pitoisuuksia pakokaasussa.
-
Pulsair-järjestelmän ilman syöttöputket tulee niihin reikiin. Ideana on polttaa loput hiilivedyt pakokaasuista.
Ei juma meil samat!
-
Kiitos infosta! :)
Kansi on tulossa lievään viritys käyttöön eli tukkia pitää:/
Miten onnistuu fiksuiten? Kierteet ja pultit reikiin ::)
-
Miten onnistuu fiksuiten? Kierteet ja pultit reikiin ::)
Jep.
-
20 penniset sopii justiin niihin reikiin, alkuperäisillä pulsairin kiinnikkeet vaan painamaan niitä. Toimii, testattu. Länsinaapurissa käyttävät 50 äyrisiä
(http://i35.photobucket.com/albums/d156/shimon340/pulsair.jpg)
-
Miten lienee 20-pennisten sulamispisteen kanssa? Oma oletus on, että alumiinipronssi Nordic Gold kestää sen, minkä muutkin moottorin osat. Puhtaasta kuparista tehdyt 50-äyriset kyllä kestävät, jos eivät kuumuudessa ala vääntyä. Siihen auttaa sopivan kokoinen teräsprikka.
Toinen ongelma on syöpyminen. Sen tai sulamisen kyllä huomaa äänestä tuossa käytössä, eikä korjaus ole kamalan työläs operaatio. Suurin vaiva on koneen jäähtymisen odottelu.
Jos kansi on pöydällä, voi reikiin lyödä alumiinitapit, joitten sisäpäät muotoillaan pakokanavan mukaan. Ei se ainakaan huononna virtausta.
-
Hyvin on ainakin kisakoneessa kestäneet, ja varmasti on kuumanakin käynyt kun joskus hehkui pakosarjakin mansikkana.