Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Cobra87 - 20.02.2015, 20:36:33
-
Moottorin häiriövalo syttyi ja antaa vikakoodin; nokka-akselin ajoitus, mekaaninen vika! Mitähän mahtaa tarkoittaa? Ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla lämpöisenä ja nykii tasakaasulla kun kierroksia alle 2500 ja välillä tuntuu ettei oo vetoa niinkuin pitäisi! Läppäkotelo on vaihdettu. Auto on v70 -01 2.4 125kw.
-
Voisko siellä oikeasti olla nokan ajoitus pielessä...
Esim. jako hypännyt hampaan.
Kannattaa varmaan ainakin tarkastaa, se jakopään koppa on aika helppo avata ja pyöritellä jakopään merkit kohdilleen.
-
Joo voihan se olla hypänny. Auto ja merkki on minulle uusia. :o Jakopää on just laitettu mutta vissii jossain nyrkkipajassa niin en ihmettele vaikka jako olisi pielessä. Pitää käydä kattomassa niitä merkkejä jos vaikka löytyisi vika sieltä. Kiitokset vinkistä.
-
Voihan se ajoitus pielessä olla, tai toinen vaihtoehto vvt-pyörä. Vasta viime viikolla vaihdoin viimeksi yhden.
Jos vvt-pyörä on hajonnut niin uusi samalla solenoidin tiiviste. Siihen on tullut päivitetty versio jossa on metallinen sihti öljykanavan kohdalla.
-
Jos kyseiset osat vaihtaa niin missä euromäärissä liikutaan? On budjetti aika pieni. :-\
-
Turboversion vvt-pyörä oli vajaan 400e wetterillä, mutta siinä se onkin pakonokalla. Tiiviste muistaakseni reilun 10e.
Vaparin vvt-pyörä joka on imunokan päässä, taisi olla halvempi.
-
Solenoidi siitä oli menny ja ny pelaa ku uusi. ;D Pirkanmaan autotaito hoiti homman hienosti. 8)