Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V70 2.5 - 20.02.2015, 21:03:46
-
Mistäköhän pitäisi alkaa vikaa hakemaan, säännöllisen epäsäännöllisesti tulee vikakoodina: (http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/Mobile%20Uploads/IMG_20150211_182403267.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/Mobile%20Uploads/IMG_20150211_182403267.jpg.html)
Sytkänhilut on juuri vaihdettu, oisko immun putsaus seuraava järkevä toimenpide? ja millä tuo kannattaa putsata?
Miissäs näissä kuuluu olla bensanpaineensäädin, tässä näytti olevan tuolla raidetangon päällä, onko muka alkuperäinen paikka???
-
On alkuperäinen paikka. Suutintukin kupeessa oleva osa on vain sykäysvaimennin tai kai sille parempikin nimi on..
Yleisin syy tähän on imuvuoto. Tarkista imusarjan etupään kumimutka. Lampulla näkee.
-
Koska on polttoaine suodatin vaihdettu ?
-
Koska on polttoaine suodatin vaihdettu ?
Bensansuodattimen vaihdan kun kerkiän. piti vaihtaa jo, mutta bilteman suodatinta en vaan saanut millään pitämään liitoksista, joten laitoin alkuperäisen takasin...
-
kaasuläpän anturi laitto rikkaalle mun 85kympissä. yleismittarilla pystyy mittaan hyvin
-
kaasuläpän anturi laitto rikkaalle mun 85kympissä. yleismittarilla pystyy mittaan hyvin
oliko millaisia oireita? Mulla tyhjäkäynti seilaa, mitään muuta häiriökäyttäytymistä ei ole. Oon miettinyt mikä sen aiheuttaa... Kaasua painamalla käy tasaisesti ja ajossa, myös alhaisilla kierroksilla. Lambda herjaa vikakoodia bank 1, mutta meni katsastuksesta juuri läpi pakokaasumittauksessa eli päästöiltään ja lambda arvoiltaan jne OK.
-
no mulla oli taas toistappäin eli kävi tyhjäkäyntiä ja vajaakaasuajossa hyvin, mutta kun paino kaasun pohjaan niin ei kiihtynytkään enää niin hyvin kuin vajaalla kaasulla. muistaakseni läpän anturin arvot oli 1-2,5kohm kummaltakin puolelta mutta en ihan varmaks sano. kannattaa vaan kattoo se seuraavaks.
-
Koska tuo koodi ilmoittaa seoksen olevan liian laiha ja ilmeisesti polttoaineen kulutuskin on sitten lisääntynyt niin kannattaa käydä läpi myös kaikki mahdolliset imuilmavuodot. Näitä muovisia ja kumisia letkunpätkiähän riittää siellä..
Jos katsoisi mittarilla live-dataa niin todennäköisesti näkisi STFT olevan jatkuvasti selvästi plussan puolella ja LTFT myös.