Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Valmet-20 - 21.02.2015, 08:31:01
-
Jos autolla on ajettu 150000km vajaassa kahdessa vuodessa taksina, paljonko se on ollut puhtaan ajon lisäksi tyhjäkäynnillä? Kilometrit kertovat auton muusta kulumisesta kyllä, mutta moottorin ja apulaitteiden osalta jää paljon arvailujen varaan.
Reipas 7000km kuukaudessa tekee vajaa 250km päivässä. 40km/h keskinopeudella 6 tuntia ajoa. Tyhjäkäynnille jää 6-10 tuntia olettaen, että auto on jatkuvassa työvuorossa 12-16h päivässä.
Luulisi laturin, kompuran, suuttimien, jakopään jne kuluvan ihan eri vauhtia suhteessa pelkkiin kilometreihin? Onko laskelma realistinen?
-
Kuluminen riippuu monista tekijöistä esim. paikkakunnasta ja kuskista. Pitkillä matkoilla ja hyvillä teillä kuluminen on vähäisempää. Joutokäyntiä jotkut käyvät kaiken joutoajan, mutta toisille riittää webasto lämmitykseen. Moottorin osat kuten venttiilikoneisto kuluu aika vähän hyvillä öljyillä vaikka moottori kävisi koko ajan. Takseja yleensä huolletaan hyvin.
Minulla on pari entistä taksia. Vanhempaan s80:aan on ensimmäisen 400tkm aikana vaihdeltu vaikka mitä osia. Nyt viimeiseen 250tkm:aan ei ole enää vaihdeltu juuri mitään vaan autolla on ollut todella edullisia ajokilometrejä.
Toisen (2011 v70) ostin taksifirmasta moottorivikaisena noin 400tkm ajettuna. Oli apulaitehihna rispaantunut jakohihnan väliin. Selvittelin huoltohistorian eikä kyseiseen autoon ollut vaihdeltu mitään kulutusosia ihmeellisempiä. Ajotuntuma tuossa on edelleen kuin uudessa volvossa.
-
Taksit käyvät tyhjäkäyntiä yksityisautoja enemmän, mutta kuinka paljon, se on autokohtaista. Jotkut koko ajan, jotkut vähemmän.
Suuremman tyhjäkäyntimäärän takia taksien öljynvaihtoväli on 30 sijaan 20 tkm, vaihteistoöljyllä 60 tkm.
Edit: Auton huoltoilmaisin laskee myös tyhjäkäyntitunteja. Muistaakseni 650 tuntia ja vaatii huollon kilsoista riippumatta.
-
Olen ajanut viimeiset vuodet autoilla, tietenkin Volvoilla, jotka on olleet taksi käytössä. Kokemukseni on positiivinen. Toki ajokilometrejä "etelän" takseihin näyttää kertyvän melkoisesti. Nyt vaihdoin Volvo V70 D3 R vm -13 automaatti ja 1.5 vuoden käytössä taksissa oli kilometrejä kertynyt mittariin 234000. Huoltohistoria Biliasta saatuna osoittaa, että määräaikaishuollot ja tarvittavat korjaukset tehty siellä ajallaan. Auton kunto uutta vastaava. Uskoisin, että jostain olisi kaivettavissa tieto kuinka paljon käyntiaikaa moottorille on kertynyt. Näillä taksi volvoilla olen ajanut aina 500000 km tuntumaan, ilman suurempia korjauksia. :hello:
-
Ihan turhaa pohdintaa jos autolla pystyy ajaa huoletta yli 700tkm!
Taksissa öljyt vaihdetaan paljon useammin vuodessa ja lyhyemmällä huoltovälillä kun siviili autoissa.
Ja ei takseissa ole niitä kylmä käynistys kertoja kun vertaa 200tkm ajetua siviili autoa jossa voi olla jo 10 kertainen käynistys määrä km lukemaa kohti, ja se syö moottoria!
Ja jokainen taksari yleensä pitää hyvää huolta autostaa onhan se työkalu millä rahaa tehdään niin jos se on rikki alkaa vitutaa kun rahaa ei pääse tienaa.
-
Hyvää pohdintaa. Tuota huoltamista ajattelinkin ja hyvä, jos on huollettu enemmänkin. Toisaalta, luulisi kaikkien autojen kestävän 1,5 vuotta ja 150-200tkm vähemmälläkin huollolla. Että onko se tae paremmasta huollosta, jos on taksi. Vaihteistoöljyjä ei ainakaan juuri vaihdella, koska ei kuulu huolto-ohjelmaan ja kukapa sitä seuraavaa omistajaa ajattelisi.
-
Hyvää pohdintaa. Tuota huoltamista ajattelinkin ja hyvä, jos on huollettu enemmänkin. Toisaalta, luulisi kaikkien autojen kestävän 1,5 vuotta ja 150-200tkm vähemmälläkin huollolla. Että onko se tae paremmasta huollosta, jos on taksi. Vaihteistoöljyjä ei ainakaan juuri vaihdella, koska ei kuulu huolto-ohjelmaan ja kukapa sitä seuraavaa omistajaa ajattelisi.
Kyllä laatikkoöljyjen vaihdot kuuluvat taksien huolto-ohjelmaan
-
Sen mitä taksareita tiedän ja tuttavapiirissäkin on niin kyllä sitten ihan minimit teetetään jos niitäkään. Ei taksarit kyllä ylihuolla autojaan, poikkeuksiakin varmasti on, mutta vähemmässä määrin. Autot kestää vaihtoon saakka juuri sen verran mitä minimihuolloilla voidaankin olettaa ja enempää ei tarvitse.
-
Saatan kuulua vähemmistöön, mutta mun työkalu on kyllä menny aina huolto-ohjelman mukaan vaihtoonasti
-
Vähän tällaista olen pohtinut. Ja esimerkiksi tuo suuri tyhjäkäynnin määtä rasittaa kaikkia mukana liikkuvia osia, jonka takia moni osa on selvästi aiemmin tiensä päässä. Mutta tosiaan ei se ole taksarin ongelma enää siinä vaiheessa. Ja varmaankin vielä myyntivaihessa priima kunnossa.
Jossain vaiheessa selvästi aiemmin prakaavat suuttimet, ilmastoinnin ja laturin magn.kytkimet, hiukkaspönttö, automaattivaihteisto jne.
-
Tuo 30tkm öljynvaihto oli joskus taksikäytössä Volvoissakin, mutta se lyhennettiin yläpään ongelmien vuoksi 20tkm.
Ei tuosta 20tkm säännöstä yksityiskäytössäkään haittaa ole ;)
Esimerkkinä Vw konsernin useissa Longlife huolletuissa autoissa on juurikin tullut ongelmia liian pitkistä öljynvaihdoista(öljysiivilä tukossa=kone poks!)
Itsellä oli ennen tuota edellistä XC60:sta kiikarissa 3vuotta vanha(2010) todella siisti XC70, millä oli ajettu reilut 200tkm.
Auto oli kuulema ollut syrjäseudulla pääosin koulutaksina. Merkkiliike oli juuri siihen vaihtanut uuden hiukkaspöntönkin ja luonnollisesti noin 20tkm oli leimat.
Ainut mihin kaupat kaatui oli hinta! Tonnin olisivat vaan tulleet vastaan suoralla kaupalla >:(
Sitten löysin Käyttöautosta samalla rahaa yksityiskäytöstä 2omistajalta olevan XC60 vm 2009.
Autolla oli ajettu pikkaisen alle 150tkm ja siihen sai 1v/20tkm takuun!
Välttämättä en pääkaupunkiseudun taksia kelpuuttaisi itselleni taajama painoitteisesta ajosta johtuen ::)
-
Tuo 30tkm öljynvaihto oli joskus taksikäytössä Volvoissakin, mutta se lyhennettiin yläpään ongelmien vuoksi 20tkm.
Tuo 30 tkm huoltoväli taksivolvolla on kyllä mennyt minulta ohi. Kerrotko lisää, että milloin tuollainen on ollut?
-
Onko jotain legendaa sekin? Jos joku yksittäinen yrittäjä näin tekee, tuskin se tarkoittaa kaikkien tekevän ja varsinkaan merkkihuollon sellaista noudattavan.
Vähän samaa, kuin puheet "taksi"- tai "poliisi"mallin tukivarren puslista. Ne on jo vuosia olleet yhtä ja samaa tavaraa vakioiden kanssa, mutta vieläkin niistä puhutaan...
-
Sen mitä taksareita tiedän ja tuttavapiirissäkin on niin kyllä sitten ihan minimit teetetään jos niitäkään. Ei taksarit kyllä ylihuolla autojaan, poikkeuksiakin varmasti on, mutta vähemmässä määrin. Autot kestää vaihtoon saakka juuri sen verran mitä minimihuolloilla voidaankin olettaa ja enempää ei tarvitse.
Ihan höpö höpö juttuja nää minimi huollot. Mitä ne on ? Viekö taxiisäntä Volvonsa takuuaikana huoltoon ja sanoo et "Tehdään sitten vaan ihan minimi huolto" Heh heh.
Ihan satavarmaan teetetään huollot 20 000 km välein ja kun takuukin on 2 vuotta niin varmasti valitetaan ja korjataan kaikki viat mitä tulee vastaan.
Autoista pidetään hyvää huolta onhan se erittäin tärkeä työkalu ! Josta sitä leipää saa !
Huolloissa tehdään kaikki mitä huolto-ohjelmaan kuuluu ja varmasti hyvin kun pääsääntöisesti vielä Sinisellä huollolla tehdään.
Ja kuluvia osia esim. jarrupaloja vaihdetaan "etukäteen" ettei palat lopu ennen seuraavaa huoltoa.
Jne jne jne
Nimimerkillä asiasta tietoinen !
-
Taksin takuu korvaa vielä kolmannella vuodella 1/2 korjaussummasta 320tkm asti, edellyttää tietenkin hyvää huoltohistoriaa. Ja vielä merkkihuolletulla taksilla takuuaikana aivan loistava huoltoautopäivystys. Suurin osa tutuista ja kollegoista huoltaa ja pitää autojansa todella hyvin.
-
Tuo 30 tkm huoltoväli taksivolvolla on kyllä mennyt minulta ohi. Kerrotko lisää, että milloin tuollainen on ollut?
http://forum.taksikuski.net.m-serv.kotisivut.com/viewtopic.php?p=56312&sid=d8c26154f150fe8d67f7aa67054e5d4c
-
Taksin takuu korvaa vielä kolmannella vuodella 1/2 korjaussummasta 320tkm asti
Nykyään numerot ovat 30 % omavastuu max. 36 kk / 360 tkm asti moottorille ja vaihteistolle auton ollessa taksikäytössä ja ohjeiden mukaan huollettu.
Pääsääntöisesti taksit on hyvin huollettuja, mutta vaihtoon menevästä autosta saattaa jäädä jarrulevyt vaihtamatta...
-
Taksien huoltoväli tiputettiin 30 -> 20, koska tyhjäkäynnillä naftaa valui mäntien ohi öljyn sekaan lisäten sen määrää ja laimentaen sitä.
-
Onneksi täällä on olllu muitakin fiksuja niin on osannu selittää 30tkm-tiputamisen 20tkm.
Mutta yleisestikin on ollu tiheempi öljyn vaihtoväli normaalia Takseissa.
Nyt uusissa 4 sylinterisissä moottoreissa on jonkinnäköinen tyhjäkäynnin määrää laskeva ohjelma ja tiputaa huoltoväliä 30tkm aina käytön mukaan 20tkm asti. :idiot2:
-
Miten tällainen pohdinta:
Autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa vaikkapa 250 000km. Koska vaihteita 5. & 6. ei yleisesti voi kaupungissa käyttää (keskinopeus esim. 40km/h, ei 60 km/h), mittarissa voisi saman moottorin kiertämisen jälkeen olla maaseudulla 350.000 - 400.000 km?
Jos taksi käy 6h/pv tyhjäkäyntiä (700rpm) kaksi vuotta (4320h), se vastaa keskimäärin 2100 rpm ajovauhdilla (4320 x 2100/700 x 60km/h) reilua 86 000 km ajoa moottorin puolesta. Toki moottorissa ei ole yhtään kuormaa tyhjäkäynnillä.
Summa summarum: 2v taksissa, mittarissa 250 000km, auto on kuin uusi päältä, mutta moottori ja apulaitteet on kiertänyt jo lähemmäs 400 000km verran maaseutuajoa. Tästähän ei välttämättä ole mitään haittaa koska moottori kestää vielä toiset mokomat.
-
Niin voin vain sanoo että turhaa pohdintaa kun ajetaan taksissa 3v ja kilsat osuu 550-600 tkm väliin.
Paras auto joka jäi taksista eläkeelle omaan käyttööni oli veivattu 740tkm ja 7v pelasi kun junan vessa.
Joku viisas voi sitten laskee paljon siinä niitä tyhjä käyntejä oli mutta autossa ei ollu vikan vikaa.
-
Niin voin vain sanoo että turhaa pohdintaa kun ajetaan taksissa 3v ja kilsat osuu 550-600 tkm väliin.
Paras auto joka jäi taksista eläkeelle omaan käyttööni oli veivattu 740tkm ja 7v pelasi kun junan vessa.
Joku viisas voi sitten laskee paljon siinä niitä tyhjä käyntejä oli mutta autossa ei ollu vikan vikaa.
Oliko vielä automaatti ja ensiasennuslaatikolla meni?
-
Tottakai automaatilla. Yleisesti automaatti laatikko ei kestä kun 400tkm koska vaihteiden vaihto tapahtumia tulee yksin kertaisesti niin paljon.
Volvon Power shift automaatti laatikko joita on D3 laitettu kestää ihan tolkuttomasti koska ei ole perinteinen automaatti vaan manuaali latikosta tehty "robotti laatikko"
740tkm ajetuun autoon oli vaihdettu laatikko 380tkm kohdilla.
Ja D3 powerilla ajetiin 600tkm ja vielä toimi hyvin.
-
Eikö kaikki Volvon omat naftakoneet ole geartronic vaihteilla? Kuvittelin ainoastaan Fordin moottoreiden olleen sillä Fordin powershiftillä?
-
Nyt ennen kun menee kohta puurot ja vellit sekaisin.
Automaatti laatikossa käytetään punaista öljyä.
"robotti automaatissa" käytetään keltaista (Bot 341) öljyä.
Tiedän ainakin todistettavasti että Volvo v70 mk3 on käytetty 4 erillaista "automaatti laatikkoa".
Viime marraskuussa ostettiin jo viides mk3.
-
Eikö kaikki Volvon omat naftakoneet ole geartronic vaihteilla? Kuvittelin ainoastaan Fordin moottoreiden olleen sillä Fordin powershiftillä?
Noinhan se taitaa olla, että ainostaan Ford perusteisiin koneisiin oli tarjolla tuota Powershift vaihteistoa puolella.
Volvon omat on naftakoneet on geartronic vaihteilla ::)
http://www.bilia.fi/bilia/lehdistotiedotteet/tiedote/id=26650725/t=volvo-esittelee
-
Off-topiccia, mutta silti. Eihän se poweshiftikään mikään varsinainen robottivaihteisto ole siinä mielesäs, miten ne yleensä autoissa ymmärretään. Kyseessä on Fordin (käsittääkseni Fordin, vai myydäänö sitä muille konserneille?) kaksoiskytkinlaatikko, eli kansanomaisemmin nykykielessä DSG.
Meillä on ollut kaikkia noista. Octavia 7v kuiva DSG, Passat 6v "märkä" DSG, V70 Geartronic ja 3008 Pösö jossa oli tämä robottilaatikko. Jälkimmäisen kestosta en sano juuta eikä jaata, mutta eipä se kyllä mikään maailman miellyttävin ollut. Vaihto kestää pari minuuttia ja maantiellä ohittaessa laatikko aloitta kunnon arpajaiset. Ensin kutosella liikkeelle, sitten nelonen, kone hyytyi, sitten vitonen ja kohta taas nelonen :D
Ajettavuudeltaan DSG on ollut kirkkaasti paras. Geartronic taas kaupungissa aika huono - luistattaa todella paljon varsinkin kylmänä. Vaimokin valitti, että miksi kone aina huutaa mutta auto ei kulje, kun risteyksestä lähtee.
Kestosta ei tiedä, kun ei mitään ole vielä hajonnut mistään. Passatistakin hajosi kaikki muu paitsi laatikko.
-
Kyllä myönnän että DSG nimitys on lähempänä.
Mutta mutta Taksissa ja maailmalta tullut viestiä että volkkarilla kauheita ogelmia DSG kanssa ja autoa myytäessä myös hitanta laskee huomattavasti koska tiedetään ongelma mutta ei pystytä tekee mitään. :o
Powershift vaihteistoista en ole kuullut tai lukennut vastaavaa.
-
Eikun sitä koitin sanoa, että mahtaako D3:n yhteydessä ollut koskaan powershiftiä? Eikös se D3 ainakin V70 pellin alla ole ollut Volvon oma kone. D2 taisi ainakin joskus olla Fordin 1.6. Olisiko sama mitä PSA käyttää Pösöissä ym. vai oliko se joskus aiemmin Volvolla käytössä?
DSGstä on paha sanoa mitä se kestää. Sitä on myyty niin järjetön määrä Suomessakin, että jos joka 100. tuottaa ongelmia niin niiden omistajista on forumilla jo vaikka kuinka monta valitusta. Keskiverto uuden Volvon taas lienee keski-iän ylittättyn kaveri, joka ei välttämättä internettiin paljoa kirjoittele. Enemmän tuntuu BMW/Volvo/Mersu forumeilla olevan vähän vanhempien mallien rassaajat äänessä :D
-
Joo kyllä d3 (2.0 5cyl) jatkeena on vain geartronic. Ei Powershift
-
Getrag =Powershift
Katso käyttö ohje kirjasta minkä laista laatikko öljyä suositellaan jos siellä on Bot 341 niin ajelet Powershiftillä ;D
-
Joo eli meillä on ollut 2kpl D3 120kw-11v mallia ja molemmissa Powershift
http://www.getrag.com/en/products/powershift/powershift.html
-
Aha. Joo
-
Voiko tosiaan olla niin, että 120 kW D3 moottorissa käytettään sekä powershiftiä että geartronicia? Itselläni ainakin on vuosimallin 2011 autossa Aisisin Geartronic.
-
Powershift "DSG" on D2:ssa, mutta onko myös siinä jossain välimallin 4-sylinterisen PSA-koneen jatkona?
5-sylinterisessä 2-litraisessa 163/120 tehoisessa D3:ssa on momentinmuunnin Geartronic.
-
Taksari minkä vuoden autot teillä on?
Eejapek ootko nyt 100% varma?
Ettei ole facelift jälkeisiä D3 niissä on taas Geartronic ja D3 (5 sylinterii)on tehoja enään 100kw.
Ja en tiedä muita 4-sylinterisiä kun D2 ja D4.
D4 jatkona on 8-vaihteinen Aisin.
D2 jatkona powershift.
(jos ei tänä vuonna oo vaihtunnu kun on taas tehot kasvannut moteis)
Tossa on hyvä esim.
http://volvo-v70.myfuelmanager.com/volvo-v70-d3-summum-powershift-118360.html
-
-12 ja- 14 malliset.
Tehot 120 ja 100 kw.
-
Soitin tutulle Bilian myyjälle. Powershift on ollut vain 1.6D ja D2 malleissa, ei missään D3, D4, D5 mallissa.
-
Oisko näin että V50/S40 malleissa on ollut Powershift muistaakseni? D3 moottorin yhteyteen, noh ainakin 2.0d niin siinä oli mutta kaikissa isoissa esim V70 noon 5 koneen yhteyteen on ollut AW laatikko. Joitakin powershiftejä tiedän hajonneen txi käytössä kuten myös AW laatikooa mutta kyllä AW on paljon luotettavampi ollut. Parhaillaan tulee yli 500tkm rullatut orkkislodjulla ilman vikakoodin vikakoodia.
Se 30tkm huoltoväli/650h käyntituntia on uusille VEA koneille!
Juu komppaan ylempää, kaameeta paskaa tullut asiakkaille muutoin selitettyä ;D ;D
-
.
-
Pihassa torottaa v50 d3, vm11 ja on geartronic. Varmasti
-
Pihassa torottaa v50 d3, vm11 ja on geartronic. Varmasti
Joo sitten se oli ilmeisesti se 2,0d koska muistan ajaneeni samanmoista D3 mosalla ja siinä oli kyllä AW laatikko ajotuntuman perusteella.
-
DSGstä on paha sanoa mitä se kestää. Sitä on myyty niin järjetön määrä Suomessakin, että jos joka 100. tuottaa ongelmia niin niiden omistajista on forumilla jo vaikka kuinka monta valitusta. Keskiverto uuden Volvon taas lienee keski-iän ylittättyn kaveri, joka ei välttämättä internettiin paljoa kirjoittele.
DSG = Das Scheisse Getriebe. 80tkm ajettuna meni "johtosarja" 6v märkäkytkin vag laatikosta mutta en tiedä mitä siitä oikeasti meni kun oli huoltoleasing ja vaimo vei/haki auton korjaamolle eikä souvvi maksanut asiakkaalle tietenkään penniäkään. Ei kauheasti kiinnostanut selvittää (leasing autoilun luksusta). Useamman päivän ne sitä korjas, oire oli että kesken kiihdytyksen veto lakkas kuin veitsellä leikaten. Muistelen lukeneeni että australiassa ainakin oli ollut kuolinkolarikin ao. viasta johtuen (löytynee googlella). Dsg:n otin kun ei tarvinut omia rahoja laittaa kiinni. Tunnen muitakin joilla on 6v märkäkytkin laatikko yks-kaks totaalisesti mykistynyt ja merkkihuolto ehdottaa uutta laatikkoa. Laskut sitä luokkaa että ei paljoa naurata. Eihän tätä tietenkään kukaan usko niin että ostaa dsg:n ja kokeilee ken uskaltaa. Kannattaa ostaessa pitää mielessä Dirty Harryn sanat: "Do you feel lucky, punk?" ;D
Kyllä nämä geartronicit on hyviä laatikoita puutteistaan huolimatta. Kiinassa ja usa:ssa autonostajat eivät edes tykkää dsg:n ominaisuuksista. Ilmeisesti momentinmuuntimen puute ja töksivä meno tuntuu köyhäilyltä. kyllähän se kierrosten nousu ja luisto kieltämättä kuulostaa mukavalle, ylelliselle
-
Vähän toisenlaista taksikäyttökulumista. Auton takalokarin peltiin on porattu reikä ilmeisesti antennille ja sitä poistaessa tilalle painettu kalvotiiviste. Törrötti pesun jälkeen jotenkin huonosti joten asentoa korjatessa sain sen irti. Mikähän olisi järkevä tapa "hoidella" aukko sillä valkoisessa tiivisteessä näkyi jo ruostejälkeä? Ruosteenestomaalia ja tulppa takaisin? Millaista hintaluokkaa autopeltikorjaamolla olisi paikkaus ja maalaus? Jotain täytynee keksiä, aika potentiaalinen ruostumiskohta valkoisessa autossa.
-
Volvossa on hyvä pohjamaali. Ruoste ei pääse etenemään maalin alla. Katon etureunan kiveniskemien ja maalarin kokemuksella. Ei kuulema kannata (kunnolla koko kattoa) maalata, eikä ruoste olekaan kolmessa vuodessa edennyt.
Tulppa takaisin ja antaisin olla.
Laiska asentaja ollut. Yleensä taksiantenni laitetaan katolle antennievän eteen.
-
Biliassa katon maalaus olisi maksanut 2000 + uusi tuulilasi. Töpöttelin pensselillä maalia päälle.
-
Vanha ketju, mutta saman asian äärellä nyt olen. Eli liikkeessä olen kauppaa hieronut -13 vuoden v70 D3:sta joka on entinen taksi. Taksissa ollut 2,5v ja 160tkm jonka jälkeen liikkeen kautta yksityiselle ja nyt 182tkm mittarissa. Täydellinen huoltokirja ja viimeisimmäksi hihna vaihdettu. Jarrulevyä, palaa yms laitettu myös.
Soittelin ensimmäiselle omistajalle ja kyselin hieman autosta, mielellään kertoili. Seka ajoa, talvella enemmän tyhjäkäyntiä ja lyhyemmät öljynvaihdot pitänyt. Vaihtoon laittanut normisyklin mukaan et vielä jotain saa. Suht vähän mielestäni taksiksi kuitenkin kilsoja. Ollut siis Joensuussa.
Ihmeen kauan vaan nyt liikkeellä viimeisen omistajan jälkeen ollut kun marraskuusta jo tullut sinne. Hyvä tuo oli ajoltaan ja siistissä kunnossa. Liekö tuommosen uskaltaa ostaa ja miten menenee kaupaksi sit kun on taas vaihdon aika?
-
Vanha ketju, mutta saman asian äärellä nyt olen. Eli liikkeessä olen kauppaa hieronut -13 vuoden v70 D3:sta joka on entinen taksi. Taksissa ollut 2,5v ja 160tkm jonka jälkeen liikkeen kautta yksityiselle ja nyt 182tkm mittarissa. Täydellinen huoltokirja ja viimeisimmäksi hihna vaihdettu. Jarrulevyä, palaa yms laitettu myös.
Soittelin ensimmäiselle omistajalle ja kyselin hieman autosta, mielellään kertoili. Seka ajoa, talvella enemmän tyhjäkäyntiä ja lyhyemmät öljynvaihdot pitänyt. Vaihtoon laittanut normisyklin mukaan et vielä jotain saa. Suht vähän mielestäni taksiksi kuitenkin kilsoja. Ollut siis Joensuussa.
Ihmeen kauan vaan nyt liikkeellä viimeisen omistajan jälkeen ollut kun marraskuusta jo tullut sinne. Hyvä tuo oli ajoltaan ja siistissä kunnossa. Liekö tuommosen uskaltaa ostaa ja miten menenee kaupaksi sit kun on taas vaihdon aika?
Vähäisillä km tuo taksiksi on. Mikä ettei, jos vielä edullisesti saa ja koeajolla tuntuu hyvälle.