Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 1st - 30.05.2011, 16:58:57

Otsikko: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: 1st - 30.05.2011, 16:58:57
Kyselin tuolla omassa topicissa showroomin puolella mut ei vastauksia kuulunu, nii laitanpas tännekin ::)

Joo eli tällanen päähänpisto ja hurja ajatus on tullu että oisko kuin iso homma tosta manuaalista tehdä automaatti, mitä kaikkee pitäs laittaa hankintalistalle?

Ja sitten vielä että tuleeko tosta 200F koneisesta kuin laiska AW71L lootalla? mitään rakettia en oo vaillakaan, mut ois se kiva jos nelikaistalla rampista lähtiessä ois satanen lasissa ennen seuraavaa ramppia jo ;D

Ja oisko kuin iso vaikutus kulutukseen sitten?


Köyhällä ei oo varaa hommata automaattivaihteista käyttöautoa, nii jos kakkosautosta tekee sellasen sitten ;D
Otsikko: Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: jose - 31.05.2011, 08:46:11
Joudut hommaamaan aika paljon osia siihen hommaan joten suosittelen että
vaihdat sen alkuperäiseen automaattiin.
Otsikko: Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: 1st - 31.05.2011, 15:58:28
En ole autoja vaihtamassa, joten jos jotain teen niin muutokset tulee tohon nykyseen rotiskoon ::)

Edit: Tarviiko siihen periaatteessa edes muuta kun vauhtipyörä, laatikko, kardaanin etupätkä ja keppi telineineen yms? sähköosia näissä automaateissa tuskin juurikaan on ?
Otsikko: Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: Toni - 31.05.2011, 16:19:52
Vanha laatikko pois, paineasetelma kytkinlevyineen pois, vauhtipyörä pois. Silmälaakerin joudut ottamaan myös pois kampiakselin päästä. Sitten uutta osaa tilalle:

- Keskitysholkki kampiakselin päähän
- vetolevy; anturikehällä jos LH2.4
- aluslevy vetolevyn pultteihin
- vaihdelaatikossa oltava tietty turbiini kiinni ja siihen sekä vetolevyyn 4 pulttia kiinni.
- automaatin syyläriä ei välttämättä tarvitse, voi käyttää ulkoista jäähyä.
- leveämpi jarrupoljin. Normi kytkin- ja jarrupoljinteline lähtee kimpassa pois ja tomaatin vastaava tilalle.
- Keppiteline + ylivaihteen rele. Johdotus on helppo tehdä itsekin
- Kardaanista ainakin etupätkä vaihtoon.

Tuossa nyt tärkeimmät, ei ole mitään ruudinkeksimistä. Jos osat löytyy niin tekee helposti päivässä tai esim vkl aikana. ATF öljyä tarpeeksi (esim. Mobil ATF 220), kannattaa öljyt vaihtaa huuhtelumenetelmällä (9-10l).

Otsikko: Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: jose - 31.05.2011, 19:52:57
Tarvitaan vielä ainakin automaattilaatikon kannatinpalkki.
Otsikko: Vs: 740 ´90 b200f manuaali automaatiksi?
Kirjoitti: 1st - 31.05.2011, 20:15:35
Eli siis helpoin ja varmaan halvin tyyli ois hommata varaosa-auto, mikä ois LH2.4 ruiskulla ja aw71L lootalla, siitä koko pakettina purkaa laitteet ::)