Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: TeeKuus - 21.02.2015, 18:46:47
-
Mitäs tommonen +200tkm ajettu nivo-iskari tykkää jos alustaa tiputtaa 20mm?
Yritin ettiä, muttei löytynyt haulla tod.näk. ikuisuusaihetta ;D
-
Nivo pyrkii nostamaan siihen normitasoonsa perää - sitähän sen kuuluu tehdä.
Itse vaihtaisin normi-iskarin tossa tilanteessa.
-
Mä laikkasin kierroksen veke 940:in nivollisesta ja kyllä se laski sen n. 20mm.
Noi miedot madallukset menee kyllä oletettavasti jousimuutoksella, ehkä. Eihän noissa nivojen madallussarjoissa eri nivoja tule? Eri jouset vaan.
Vannomaan en mene asian oikeellisuutta.
-
Madalletussa on eri nivot.
Madalluksen kanssa nivoa usein huijataan, ja siirretään kiinnitystä madalluksen verran esim. yläpäästä.
-
Mut jos laskee pelkät jouset niin rikkooko ton nivon vai meneekö esim kovaks = pompottaa tjms?
-
Mut jos laskee pelkät jouset niin rikkooko ton nivon vai meneekö esim kovaks = pompottaa tjms?
Varmaan ne nivot hajoaa nopeammin. Ja jos on ehjät niin ei madallu.
-
V70n on ainakin saatavana nivojen madalluskiinnike jolla iskarin alapää kiinnittyy 3-4cm alemmas.
-
Vaihtaa iskarin kokonaan tai siirtää kiinnitystä, että perä laskee. Itsellä ainakaan ei pysynyt "matalana" vaan iskari tahtoi nostaa perän aina ylös takaisin. Kahen kiekan verran seiskasta siis pätkäsin.