Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hookkan - 24.02.2015, 12:10:24

Otsikko: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: hookkan - 24.02.2015, 12:10:24
Onko iso savotta tehdä manuaali?  ???
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: Ville K - 24.02.2015, 12:24:13
Varmaan helpointa niin, että ostaa varaosa-auton mistä saa kaikki tarvittavat hilut, jos ei jossain lähiromiksella satu olemaan elintenluovuttajaa mistä purkaa?
Omasta mielestä on järjetön homma, jos ei ole sitten todella hyvä koppa tai jotain muuta spesiaalia miksi pitäis.
Vaihtoonhan menee/tarvitaan ainakin;
-Vauhtipyörä/kytkin
-kampiakseninpäähän silmälaakeri kytkinakselia varten
-laatikko
-kardaani
-polkimet
ja varmaan joutuu lattiaa muokkaamaan kardaanitunnelin osalta kepin läpiviennin takia, en tiedä kuinka on volvoissa, mutta ainakin jenkkipeleissä ja joissakin euroissakin kardaanitunneli on erilainen manuaalissa ja automaatissa.

Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: hookkan - 24.02.2015, 13:32:28
Osat on,polkimet askarruttaa.
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: vippe - 24.02.2015, 13:43:52
kepin kans ei ongelmaa.

mikä polkimissa askarruttaa?
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: jogiin - 24.02.2015, 14:04:43
jarrupoljin pois ja kytkin ja jarrupoljin tilalle. Ei mikäön mahdoton homma. Tarvitset myös joko kytkin vaijerin tai neste kytkimen osat. Kytkin haarukka on muuten erilainen neste ja vaijeri käyttösissä
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: TOK - 24.02.2015, 14:37:51
ja varmaan joutuu lattiaa muokkaamaan kardaanitunnelin osalta kepin läpiviennin takia, en tiedä kuinka on volvoissa, mutta ainakin jenkkipeleissä ja joissakin euroissakin kardaanitunneli on erilainen manuaalissa ja automaatissa.

Ei tarvi koria muokata.

Volvo ei ole mikään jenkkilotja  :nohnoh
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: vippe - 24.02.2015, 14:48:59
jarrupoljin pois ja kytkin ja jarrupoljin tilalle. Ei mikäön mahdoton homma. Tarvitset myös joko kytkin vaijerin tai neste kytkimen osat. Kytkin haarukka on muuten erilainen neste ja vaijeri käyttösissä

joissakin, mm. omassa ysissä oli ostohetkellä laitettu automaatin poljinsettiin kytkin poljin vain lisäksi ja automaatin jarrupolkimen varren vasemmaltapuolelta oli kavennettu.

ei ihanteellinen ratkasu omasta mielestä, mutta toimiva.
Otsikko: Vs: 740 automaatista manuaali
Kirjoitti: Juusoo - 24.02.2015, 17:58:22
Ei hommana minkäänäköinen. Kaikki osat on bolt-on. Purkuauto kannattaa olla, mutta esimerkiks -90 mallin 940 johtosarja oli erilainen kuin -95 mallin, joten pakkivalon johdot piti räpeltää ite. Käsittääkseni kaikissa abs jarrullisissa on kytkinpolkimen paikkakin valmiina, ainakin mulla oli. Kun abs boksin rautaan se kytkinpoljin niissä tulee kiinni.