Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: KaksNeliKymppi - 24.02.2015, 16:30:59
-
Olen haaveillut lasersinisestä R volvosta, mutta sain juuri tietää ettei sitä (99-00vm. V70) ole ikinä saanu manuaalivaihteisena... minkälainen homma olisi vaihtaa automaatin tilalle manuaalilaatikko? Kuinka helposti esim 97-98 mallinen manuaalilaatikko olisi vaihdettavissa automaatin tilalle? Tietämystä kaivataan!
-
-00 on sitten pelkästään awd.
Eli nelikon laatikko täytyy olla manuaali.
Tietysti täytyy tarkastaa että välitykset on samat perissä etu/taka.
Teknisesti ei ole ihan mahdoton homma, mutta ohjelmallisesti sitten on.
-00 on sähkökaasulla ja can väylää käytössä, sekä moottorin ohjaus ja laatikon ohjaus naimisissa.
Yksi tuon ikäinen on manualisoitu Suomessa.
Ja pari viikkoa oli kuulemma ohjelmaa väännetty, et oli saatu toimimaan.
Eli taitaa halvemmaksi tulla, kun samalla uusii moottorin ohjauksen aftermarket boksiksi.
Itsellä on ko operaatio suunnitelmissa, mutta mennään teknisesti vielä vaikeamman kautta... :buck2:
-
Olen kyllä miettiny pientä tehonlisäystä muutenki joten tuo ohjausboksi tulis hankittua ehkä jokatapauksessa... kuulostaa kuitenkin sen verran vaikeelta projektilta että pitänee miettiä vielä uudelleen mitä tekee :-[
-
-00 on sitten pelkästään awd.
Eli nelikon laatikko täytyy olla manuaali.
Tietysti täytyy tarkastaa että välitykset on samat perissä etu/taka.
Teknisesti ei ole ihan mahdoton homma, mutta ohjelmallisesti sitten on.
-00 on sähkökaasulla ja can väylää käytössä, sekä moottorin ohjaus ja laatikon ohjaus naimisissa.
Yksi tuon ikäinen on manualisoitu Suomessa.
Ja pari viikkoa oli kuulemma ohjelmaa väännetty, et oli saatu toimimaan.
Eli taitaa halvemmaksi tulla, kun samalla uusii moottorin ohjauksen aftermarket boksiksi.
Itsellä on ko operaatio suunnitelmissa, mutta mennään teknisesti vielä vaikeamman kautta... :buck2:
Tässä itsellä on menossa projekti jossa vaihtuu moottorinohjaus aftermarket boxiin. Sen verran ottanut selvää että tuo can väyläinen versio volvosta jää katsastamatta sen jälkeen kun isketään jälkiasennuksena boxi. Katsastuksessa tehdään obd testi ja kun kone tunnistaa ettei ole volvon oma ohjainkyseessä ei mene katsastuksesta läpi. Näin minua infottiin kun kyselin että mites tuo katsastus
IteIlä onneksi -97 v malli niin ei tarvi tyyppihyväksyttyjä osia eikä obd testiä!
Toki jos on valmis uhraamaan tonneja rahaa niin voihan sen käydä muutoskatsastamassa. Tosin taitaa sekin olla aika vaikeaa??
-
Tässä itsellä on menossa projekti jossa vaihtuu moottorinohjaus aftermarket boxiin. Sen verran ottanut selvää että tuo can väyläinen versio volvosta jää katsastamatta sen jälkeen kun isketään jälkiasennuksena boxi. Katsastuksessa tehdään obd testi ja kun kone tunnistaa ettei ole volvon oma ohjainkyseessä ei mene katsastuksesta läpi. Näin minua infottiin kun kyselin että mites tuo katsastus
IteIlä onneksi -97 v malli niin ei tarvi tyyppihyväksyttyjä osia eikä obd testiä!
Toki jos on valmis uhraamaan tonneja rahaa niin voihan sen käydä muutoskatsastamassa. Tosin taitaa sekin olla aika vaikeaa??
Eipä koske minunkaan obd testit, tai siis autoa.
Eikä sekään olisi ongelma :pomo:
-
Kovasti väittivät että kaikissa missä on tuo can väylä / sähköinen kaasu että niissä olisi obd testi :idiot2:
-
Kovasti väittivät että kaikissa missä on tuo can väylä / sähköinen kaasu että niissä olisi obd testi :idiot2:
1.1.2001 ja sen jälkeen rekisteröidyissä bensa-autoissa OBD-testi on pakollinen.