Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: Uapeli - 26.02.2015, 09:51:41

Otsikko: Volvo 740 -91-> s90 keula vaihtoon tarvittavat osat
Kirjoitti: Uapeli - 26.02.2015, 09:51:41
Elikkä mitkä kaikki osat tarvitsee purkaa tosta Volvo s90 jos on tekemässä tuota keulan vaihtoa Volvo 740?
Otsikko: Vs: Volvo 740 -91-> s90 keula vaihtoon tarvittavat osat
Kirjoitti: Herra-Jermu - 26.02.2015, 10:07:36
Valot, lokasuojat, puskuri. Puskurin raudat ei passaa enää, tuskin valojen kiinnityksetkään yms. Purkamalla selviää, ei ole suoranaista ohjetta olemassa edes näihin.  :)
Otsikko: Vs: Volvo 740 -91-> s90 keula vaihtoon tarvittavat osat
Kirjoitti: Uapeli - 27.02.2015, 14:46:01
Kysymys onkin että joutuuko etupellin vaihtamaan?
Otsikko: Vs: Volvo 740 -91-> s90 keula vaihtoon tarvittavat osat
Kirjoitti: Nappe - 14.04.2015, 17:15:52
Itse olen tekemässä 940->S90 päivitystä.

-etulokarit: Niihin pitää tehdä siihen a-pilarin kulmaan kulmamuutos vanhasta lokarista. ovenrakoon ja puskurin alle tulevat pultit käy suoraan, mut ainakaan 940:piin ei käynyt konepellinraossa olevat kiinnitykset..
-ajovalot: mitä itse tutkin, niin näyttäisi että kävisi siihen lukkopeltiin (ei vielä varmuutta, kun en ole ostanut valoja vielä)
-etukulmavilkut
-Puskurin kiinnitys: Sivukiinnikkeet (ne muovipalat), runkopalkkien päihin tulevat "iskari"tolpat (en tiedä saako vaihdettua, jos ottaa S90:stä)
Vakiokonepelti käy ja lukkopelti ainakin on sama kuin 940:ssä, eli maski ja valot pitäisi käydä (en tiedä onko 740 ja 940 välillä eroja)
Otsikko: Vs: Volvo 740 -91-> s90 keula vaihtoon tarvittavat osat
Kirjoitti: Jore - 15.04.2015, 17:08:59
Ylemmässä tulikin jo paljon asiaa. Lisätään tohon vielä omasta rojektista.

Ajovalot menee lokasuojan puolelle tottakai heittämällä. Sisemmät alakiinnikkeet joutuu tekemään ja ylempi sisempi kiinnitys on pari senttiä pielessä, porasin siihen ylempään muoviin reijät pari senttiä sivummalle mitä alkuperäset ja läpipultilla kiinni.
Liittimiä joudut vähän tekemään uusiksi ja sähköisen ajovalon korkeudensäädön + jos 740 on myös umpiossa h4 niin lisäreleellä joutuu pistämään lyhyet ja pitkät palamaan yhtä aikaa 960 umpioon. Muuten lyhyet sammuvat aina kun pistää pitkät päälle.

Maski menee kans heittämällä kun maskin kiinnityksethän tulee umpioiden "mukana".

Puskurin etummaiset kiinnikkeet joudut modailee lyhemmäksi tai ottamalla 960 ne runkoaisojen päät ja sovellat niistä. Puskurin kiinnityskohta tulee abaut 8-10cm sisemmäksi mitä 940 oma puskuri. Sivukiinnike muovit passaa muistaakseni heittämällä 940 koriin.

Ei siinä ihmeellisiä ole varsinkaan jos on kumpikin auto kokonaisena mistä purkaa ja siirtelee (näin itselläni oli).