Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tam40 - 28.02.2015, 15:13:27

Otsikko: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: tam40 - 28.02.2015, 15:13:27
Moi
Olisko kellään tietoa/kokemusta, voiko laittaa korkeamman kansipahvin alkuperäisen tilalle. Vanha on kaksireikäinen ja uusi on kolmereikäinen.
Eli kuinka paljon vaikuttaa käynnistyvyyteen ym. "Näitä ollaan laitettu jos ei ole oikeanlaista ollut varastossa" Näin siis kertoili tarvikevaraosamyyjä.   En kuitenkaan haluaisi ominaisuuksia paljoa heikentää...
Auto on -04 V70 D5 120 kw  aj. n.250000
Kiitos vastauksista etukäteen  :)

-tam40-
Otsikko: Vs: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: mulugren - 01.03.2015, 11:59:45
Siis paksumman..?   :o   Eikö tuo nyt olis viisainta tilata oikea pahvi
Otsikko: Vs: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: Ristus - 01.03.2015, 14:44:31
2-reikää on 1,07mm ja kolme reikää on 1,12mm elikkä ero on 0,06mm en usko että tuo aiheuttaa vielä suunnatonta eroa puristuksissa tai muussa.

tuosta otin arvot http://www.autoihinvaraosat.fi/volvo-osat/v70-mk-ii-p80/16082/10474/sylinterikannen-tiiviste
Otsikko: Vs: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: suden silmät - 01.03.2015, 15:24:37
Mitenkä se noilla kilsoilla on vaihtokunnossa?  ELK
Otsikko: Vs: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: Sami K. - 01.03.2015, 15:43:07
Esim. jakohihna on aiheuttanut kansiremontin.
Otsikko: Vs: D5 moottorin kansipahvi
Kirjoitti: tam40 - 01.03.2015, 17:35:38
Jep, vesipumppu juntturiin ja jako sekaisin. Kannen vaihto. Eihän tuo ero tosiaan ole suuri tiivisteiden välillä. Mutta ajattelin että jos jollain olisi ollut omakohtaisia kokemuksia vastaavasta, kun mietityttää varsinkin käyntiinlähtö.