Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: KjMM - 28.02.2015, 20:34:13
-
Eli 940 Volvo (B230FK + M90) teki eilen temput ajosta. Kiihdytys rampilta kantatielle kakkosella, kun yritettiin laittaa kolmosta tupiin niin ei mennyt ja kytkin aivan tunnoton. Tosiaan teki kyseisen tempun ihan varottamatta, eikä kytkin ole ennen edes luistanut ikinä. Tosin eihän tuo vakiokytkin kestä n. 400nm :D Samalla saa ehdottaa jotain hyvää asetelmaa mikäli sen sinne joutuu vaihtamaan, mielellään sellanen millä vois ajaa vielä kadullakin suht mukavasti mutta kestäisi vääntöä. Eli ei jousittamatonta sintteriä :D
-
Olisko nestekytkin pullauttanut tiivisteen välistä liemet mäelle?
-
Häätyy tutkiskella asiaa kunhan pääsee halliin kattomaan..
-
voipi olla kuulakin syönyt itsensä käpälän varren läpi. SRE:ltä asetelmaa vaan vauhtipyörästä riippuen. Paljon löytyy asiaa aiheesta kun hakua käytät
-
voipi olla kuulakin syönyt itsensä käpälän varren läpi. SRE:ltä asetelmaa vaan vauhtipyörästä riippuen. Paljon löytyy asiaa aiheesta kun hakua käytät
Kyllä löytyy paljon kaikenlaista ja oon oikeastaan kaikkea lukenut mutta ihan pihalla kaikista luvuista ym.. :D Jos jollain ois pottapyörää ja 2.4tdic asetelmaa (käy pottapyörällä ja m90 painelaakerilla?) niin saa tarjota. Jos on jotain muita suosituksia niin saa heittää, 400nm pitäisi kestää ja mitään sintteriä en mielellään käyttöautoon laittaisi :D
-
Katso nyt ensin onko jarrunestesäiliössä nestettä yli sen kytkinletkulähdön vai onko mennyt sen alle jolloin todennäköisesti on kytkintyösylinteri antautunut tai se edellämainittu tanko mennyt siirtohaarukasta läpi.
Vaihtoehdot nopea kartoittaa.
-
Katso nyt ensin onko jarrunestesäiliössä nestettä yli sen kytkinletkulähdön vai onko mennyt sen alle jolloin todennäköisesti on kytkintyösylinteri antautunut tai se edellämainittu tanko mennyt siirtohaarukasta läpi.
Vaihtoehdot nopea kartoittaa.
Oon kyllä kattonut ensimmäisenä, että nestettä on, työsylinterikin pelittää ja liikkuu niinkun kuuluu.
-
Jos jollain ois pottapyörää ja 2.4tdic asetelmaa (käy pottapyörällä ja m90 painelaakerilla?) niin saa tarjota.
No ei se tdic asetelma ainakaan vakiolevyllä paremmin pidä, enemmän vääntöä turbo bensassa on kun volkkarin jätteessä.
SRE asetelma ei vaadi mitään sintteriä... ihan samalla tavalla toimii tdic/m90 levyllä kuin vakio kytkin mutta vain jäykempi.
Väännön kesto taitaa olla tdic levyllä sen +-450nm?
eri levyllä sitten enemmän
E:
Sachs SRE 763
SRE tuote: 883082 999763
Levykoolle: 228 mm
Väännönkesto massalevyllä: 430nm
Väännönkesto sintterillä: 505nm
-
Jos kaksoismassa on kunnossa vielä niin sen kaveriksi voi laittaa SRE 712 asetelman, siinä on 500nm väännönkesto orgaanisella levyllä. Sitten kun kaksoismassa väsyy niin timosmotorilta sopiva billetti (http://www.timosmotor.com/motordelar/svanghjul/svnghjul-940-ltt-spec) tilalle. E: toi olisi varmaan mukavampi 850 levyllä (240mm jousitettu) jos se mahtuu olemaan.
-
Oon kyllä kattonut ensimmäisenä, että nestettä on, työsylinterikin pelittää ja liikkuu niinkun kuuluu.
Painelaakeri asetelman jousista läpi tai asetelma palasina.
-
Painelaakeri asetelman jousista läpi tai asetelma palasina.
Luulis että pitäis aika pahaa meteliä, ainakin asetelma palasina ollessa.
Mut painelaakereita on kai myös syöny tietä asetelman läpi, eli sekin mahdollinen.
Itellä oli kytkin levy revenny. 1/4 kitkapinnasta irti ja tarraili millon huvitti.
-
Kyllä sekin on mahdollista
(http://i2.photobucket.com/albums/y47/shellshock-gw/Picture107.jpg)
vaikkakin tuo levyn särkyminen on kyllä todennäköisempää.