Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: AnteroV70 - 28.02.2015, 23:35:41

Otsikko: kansipahvien erot vapari vs. Turbo
Kirjoitti: AnteroV70 - 28.02.2015, 23:35:41
Olisiko jollain tietoa mitä eroa on turbon ja vaparin kannen tiivisteellä?
Lähinna kiinnostaa b5254 ja b5254t mallit. Vai onko niillä ero?

Kasattuani koneen huomasin vasta termarin jalkaa kiinnittäessä että osa tiivisteistä on vääriä. Reinz sarja olikin ilm. Vapariin vaikka rekarilla tilattu osat.
Otsikko: Vs: kansipahvien erot vapari vs. Turbo
Kirjoitti: Xuppo - 01.03.2015, 01:00:17
Täysin sama tiiviste  oli vapari tai turbo
Otsikko: Vs: kansipahvien erot vapari vs. Turbo
Kirjoitti: AnteroV70 - 01.03.2015, 10:31:06
Kiitos tiedosta. Pikkasen kerkesi jo ahdistaa. :buck2:
Voin siis nostaa koneen nyt paikalleen ja kohta projekti on valmis!
Otsikko: Vs: kansipahvien erot vapari vs. Turbo
Kirjoitti: kartano 850 - 16.04.2018, 09:11:46
itseäkin kiinnostaisi mitä eroa pahveilla on itsellä kone b5234t5 ja kansi on kasattu jo uudella reinzin tiivisteellä joka on nähtävästi tarkoitettu 20v vaparille. pitääkö nyt hattu nostaa  takasin ylös ?
Otsikko: Vs: kansipahvien erot vapari vs. Turbo
Kirjoitti: vippe - 16.04.2018, 16:17:45
itseäkin kiinnostaisi mitä eroa pahveilla on itsellä kone b5234t5 ja kansi on kasattu jo uudella reinzin tiivisteellä joka on nähtävästi tarkoitettu 20v vaparille. pitääkö nyt hattu nostaa  takasin ylös ?

tuossa b5234 vs b5254 tiivisteessä voi olla jo sylinterin reijissä eroa (81 mm vs 83 mm poraus)