Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sambsbe - 03.03.2015, 14:57:09

Otsikko: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 03.03.2015, 14:57:09
joo eli 05 v70 d5, kylmänä auto lähtee nätisti käyntii hehkutukselta mutta kone lämmi nii sahaa aina todella kauan, ei oo tietoo onko hehkuja vaihdettu koska tai koskaa? voiko näissä olla häikkää ja rupee joku pumppu olee finaalis autolla ajettu 210 tkh ja sitte tämmönen vielä, viime vuonna leimassa k arvo oli 0,54 nyt on vaihdettu 3 tuuma rööri katilta taakseppäi vuotaa vähä sieltä täältä ku ei oo vielä jaksanu kunnolla tehä valmiiks nii nyt oli konttorilla k arvo 1,45 vaikuttaneeko tähä?
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: Duke - 04.03.2015, 08:48:12
suutin kusee tai railipaineen säädin sökönä. piuhan päähän ni näkee mistä kiikastaa.
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: volvotdi - 04.03.2015, 10:36:58
EGR:kin saattaa olla auki. Pumppu tuskin on finaalissa kun sytyttelee valoa jos paine pääsee liian alas.
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 04.03.2015, 10:59:26
auto on ollu vikakoodin luvus tossa2kk sitte webaston takia nii siinä ainakaa sanottu mitää et olis ollu muuta, tehny tätä jo varmaa vuoden verran
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 04.03.2015, 11:02:19
kaverilla teki kyllä kansta tällästä, mutta hänellä oli bemari nii sillä oli vaa hehkuis vikaa mene ja tiedä?
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: Julma-Henri - 04.03.2015, 13:36:34
kaverilla teki kyllä kansta tällästä, mutta hänellä oli bemari nii sillä oli vaa hehkuis vikaa mene ja tiedä?

Hehkut todennäköisesti ehjät koska kylmänä lähtee hyvin käyntiin.
Mutta tuo säädin  voi olla ehtoopuolella. Oma tekeee samaa että toisinaan lähtee huonosti ja vähän rykien käyntiin.
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 04.03.2015, 14:00:55
Mikäs tämä säädin on? Onko kallis?
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: Duke - 04.03.2015, 20:08:46
Kokeapainepumpussa kiinni, eli kannessa laatikon päässä.
3 kpl torxeja ja liitin irti ni on kädessä. Nimark nimisessä firmassa oli 140€ ja tuli parissa päivässä kaverille. Itse tilasin ebaysta 91€. Volvolla oli 220€.
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 04.03.2015, 23:18:58
kiitos näistä pitää tossa vähä tutkiskella ku öljyjä vaihteloo viikonloppuna. missä muuten sijaitsee naftasuodatin tässä autossa onko jossaki takapyörän eessä?
ja onko tämä säädin nyt sitten alipaine pumppu vai mikä tämän oikea nimi on?
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: tommil - 04.03.2015, 23:56:31
Toi suodatin on apumiehen puolella takarenkaan edessä.
Ite oon volvolta hakenut orgiksen
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: Duke - 05.03.2015, 17:10:10
kiitos näistä pitää tossa vähä tutkiskella ku öljyjä vaihteloo viikonloppuna. missä muuten sijaitsee naftasuodatin tässä autossa onko jossaki takapyörän eessä?
ja onko tämä säädin nyt sitten alipaine pumppu vai mikä tämän oikea nimi on?
commonrail paineen säädin on oikea nimi
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: sambsbe - 05.03.2015, 19:19:24

tämmöstä osaa sit näyttää suomessa ku laitto http://www.varaosa24.fi/fi/varasto2/23283/100254,102793,0,1/9199,244 mutta ebaysta tommosta osaa löyty nii oli 160e en ainakaa halvemmalla löytäny itse
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: Lapari - 05.03.2015, 20:19:13
No jos ollaan tarkkoja niin "säätöventtiili 30731748" on sen paineensäätimen suomenkielinen nimi. Sijaitsee korkeapainepumpun päässä. Mitä omalle kohdalle on sattunut ja mitä foorumilla lukenut niin sen vika kyllä oireilee yleensä erillä tavalla. Tyhjäkäyntiin tulee rytmihäiriöitä.

Mutta sen voi testatakkin testerillä jos ei halua turhaan ostaa:

Railpaineen pitää ola alle 20 000 hPa (20bar) kun moottori ei ole käynnissä tai 30sekunnin kuluttua moottorin sammuttamisesta. Moottorin ollessä käynnissä tyhjäkäynnillä paineen pitää olla 350 000 hPa (350 bar) +- 10%.

Tuonki egr:n näkis testerillä samalla.

E: Tuon osanumero kannattaa varmistaa vaikka tiskiltä, mutta ainakin 2002 tuo on oikea numero.
Otsikko: Vs: v70 lämpösenä käyntii kestää?!?!
Kirjoitti: cummins - 18.03.2015, 23:34:10
Just eilen vaihdettiin emännän autoon samasta syystä yksi suutin joka vuoti sylinteriin päin..nyt lähtee lämpimänä ja kylmänä kuin palmun alta..