Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hompppa_ - 03.03.2015, 20:14:34
-
Tuli aika outo ongelma kansiremontin yhteydessä. Vanha pahvi oli vaihtokunnossa, joten vaihoin uuden tilalle ja samalla kansi kävi koneistamolla oikaisussa. Kasasin koneen ja laitoin nesteet sisälle niin alkoi vesi valumaan kannen välistä ennenkuin kerkesin edes saada koneen käyntiin :o. Ja sitä valui ihan tippasemalla kumpaaki puolta pitkin koko matkalta, ei muutaku kansi pois ja ihmettelemään. Mitään outoa ei löytynyt. :idiot2:.
Olen kokeillut uusilla ja vanhoilla kansipulteilla, niiden kolot puhdistettu kunnolla, lohkon pinta putsattu ym.
Mutta ei... Samallalailla tippasee vieläki ::)
Lohko kiero? Huono pahvi?
-
Siis kannen ja lohkon välistä vuotaa? Kö? ???
Meinasin mainita että vesipumppu saattaa jäädä vuotamaan jossei sitä kasaa "oikein", mutta tässä taitaa olla nyt jotain muuta....
-
Juurikin kannen ja lohkon välistä tihkuu läpi. Ei tuu vesipumpulta. Kiristysmomentit on oikeat ja momenttiavainkin toimii :) Enpä ole ennen nähny tällaista :D
-
ja ne ohjanhokit menee sinne "pesiinsä"? oliko niitä näissä 2 kpl?
_sfr-
-
Vesipumppu liian ylhäälle asennettu ja kansi ei painu paikalleen?
-
ja ne ohjanhokit menee sinne "pesiinsä"? oliko niitä näissä 2 kpl?
_sfr-
Toinen holkki jäi koneistuksen mukana pois mutta menee se jäljellä oleva paikalleen.
Vesipumppu liian ylhäälle asennettu ja kansi ei painu paikalleen?
Olen tämänki tarkistanut viivottimella ja ei jää kantamaan pumpusta. Toki vois vielä kokeilla löysätä pultit siitä varmuuden vuoksi. ::)
-
::)
höyläys oli varmaan maltillinen. ei millikaupalla... ei siis kanna pultit eikä se holkki.
tottapa myös tiiviste on siihen tarkoitettu malli..
eikä syöpymiä lohkotasossa.
jos kaikki nuo ok. ei se voi vuotaa.
jos pumppu on lisäksi ok, alkaa olla mystiikkaa pelissä.
tai trolli sivustolla.
:2funny:
_sfr-
-
Kansipahvi oikeinpäin?
-
Jos on madallettu enemmän niin tarkista ettei ohjausholkit pohjaa
-
Kävin hakemassa erimerkkisen pahvin kokeiluun, illalla pääsen testaamaan sitä. En tiedä paljon kannesta on höylätty pois. Pitää mitata se ohjuri ja testata myös vesipumpun liikuttamista alaspäin.
-
Nonniin vaihoin toisen pahvin ja tiputin vesipumppua alaspäin niin loppu se vuotaminen. :hello: Luultavasti se pumppu sitten oli liian ylhäällä ja tämän takia kansi jäi kellumaan, en jaksa uskoa että kannentiiviste vois olla nuin viallinen. :D
Tosin nyt se ei lähde käyntiin, bensaa tulee kiskolle asti mutta tulpat on kuivat. ???
-
Lasikanta polttimo, taita jalat suoraksi ja tökkää suuttimen liittimeen. Samalla kun starttaa, pitäis valon vilkkua. Jos ei, ykk-anturi tai suutinrele todennäköisesti rikki
-
Muistitko laittaa suuttimien maa johdot imusarjaan kiinni?
-
Maajohdot on kiinni. Kokeilin tuolla polttimolla eikä se vilku, eli virta katoaa johonkin. Jos ykk antura ei toimi niin silloinhan ei tule myöskään kipinää? Sytytys toimii hyvin joten se vois olla tuo rele, missähän se mahtaa olla?
-
Suutinrele on konehuoneessa 940 kuskinpuolella iskaritolpan etupuolella johtosarjan seassa.
-
Kyllähän tuo rele ainakin naksuu kun sitä irroittelee virrat päällä. Voiko sitä testimielessä jotenki ohittaa?
-
Voi. Paksut piuhat yhteen. Mulla oli jatkuva 12V liittimen sisällä hapettunut poikki, päästi läpi vaan ~4V