Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: LILMONEN - 05.03.2015, 16:21:22
-
Terve! Nyt tuli mielenkiintoinen ongelma. Elikkä sammutin auton normaalisti, niin syttyi mittaristossa akun valo palamaan ja se jäi palaamaan vaikka avaimet taskussa. No mittasin sitte jännitteen mikä oli n.12,3v kun antoi vähän koneeseen kierroksia. Laturista lähtevä plus johto on todella happaman näköinen. Voisiko olla perus ominaisuus että koneen alta menevä johto ottaa maihin?
-
Niin ja lisäys vielä että akun valo ei pala, kun auto on käynnissä.
-
Kerran vastaava tilanne itsellä. Diodi menny laturista?
-
Kerran vastaava tilanne itsellä. Diodi menny laturista?
Hyvinkin todennäköisesti, eihän tuossa pitäis mitään valoja palaa mittaristossa kun virrat on pois.
-
Elikkä diodin vaihtoon. Täytyy hakea motonetista, kun laturi jo pöydällä ja hiilet kondiksessa.
-
Oliko liukurenkaissa iso ura hiilien kohtaa ..entä laakerien kunto..
-
Kysytääs nyt täällä, kun aika lähelle samaa vikaa. Eli tosiaan Volvon purin täysin osiksi, hitsasin kopan, niin oli kevyempi laittaa kyljelleen. Jarrutkin sain eilen toimimaan, kaikki linjat ja letkut uusiksi. Enää viimeinen ongelma että uskaltaa leimalle lähteä, kun ei mittaristoon tule lataus eikä öljynpainevalo. Eikös myös ö-painevalon pidä syttyä kun virrat kääntää päälle mutta ei ole käynnissä? Laturo on Bosch 70A. Moottorin alla menee musta ja punainen johto, onko punainen laturin heräte? Miten ja mistä pitäisi ruveta mittaileen, kun ei akun navoissa ole 12V enenpää jännitettä, laturi oli ehjä purkuvaiheessa, ja kuivassa säilytetty..
-
punainen ohkasempi on laturin valo ja musta on öjy .laturille myös punanen paksumpi startilta .
-
kato et laturis on maa myös pikkujohto laturista runkoon ..
-
Joo, startilta laturille laitoin uuden paksun kaapelin, vanha oli 3 kohtaa jatkettu.. pieni punainen, heräte? vissiin menee D+ napaan. ja siellä on toinenkin lattaliitin, onkohan se maa?
-
muistaakseni d+ .maa tulee runkoon .pätkä pyöreet johtoo .
-
okei, nyt on heräte oikeassa paikassa, mutta sitten tuli ketjun aloittajan vika, eli latausvalo palaa himmeesti vaikka virrat on pois :idiot2:
-
jos paljom oot hitsannu ja maalannu kato maat hyvin.
-
Konehuonetta en maalannut, ja maadotuspaikat tsekattu. Mites tuleeko sulle mieleen tosta öljyn painevalosta miksei syty? Ryypyn merkkivalo rupes toimiin samalla kun latausvalo syttyi. En oikeen sähkön päälle ymmärrä, miten saisi testattua, kuuluko sinne ö-paine johtoon tulla jännite?
-
millä koneella toi oli.missä kunnnossa johto on .onko kone jo käynyt .
-
Tää minun on allekirjoituksen B200K. kone käy hienosti, mukava vaan olis öljyvalo saada toimiin ennenkö isommin käyttelee. Se ö-paineen johto on hyväs kunnossa, jatkettu tosin loppuosa ja abikoliitoksilla
E: mittasin ö-painejohdosta, päälle 12V tulee muttei mittaristossa pala valo..
-
tee testi .virrat päälle ota polttoainetankin anturin johtoliitos auki laita maihin pitäisi polttoainemittari nousta .tee sama lämpötila anturille ja kato mihin asti nouseva
t .ota johto irti öljynpaineanturista kato toimiiko vlo jossei polttimo oo palanu ..ota ensin jkohto irti kato onko vaikutusta .muuten lyö maihin..
-
Polttoainemittari kohoaa melkein puoleenväliin,lämpötila vähän vähemmän. Ennen sitä käytin koneen kuumaksi, eikä mittari noussut viivaa ylemmäs.. maadoituvika? missä.
-
teitkö sen johtotestin maadoitat johdon pitäisi näyttää täyttä molemmat kuis öljyvalo toimiiko nyt
-
joo laitoin johdon suoraan koriin kiinni, niin silloin ne nousi
E: niin eli kun molemmat mittarit on maadoitettu, pitäiskö öljyvalon palaa silloin?
-
aaaas testaa yksi johto kerrallaan ja niiden toimivuus .myös öljyvalon johto maihin
-
Eli kun laittoi suoraan ö-paine johdon suoraan maahan niin sekin syttyy, mikäköhän vikana?
-
Vaihda anturi .. toimiiko muuten kaikki .
-
Ajovalot, parkit, vilkut toimii. bensaa pitäis laittaa enemmän tankkiin ni näkee että toimiiko. Tosiaan moottorin lämpötila ei noussut kun käytin kuumaksi. rikkinäisen polttimon valo palaa, vasen lokarin vilkku rikki. mitähän tuolle keksis.. :buck2:
-
Maadoita johdot niin kauan että liike lakkaa niin tiedät onko vika anturissa vai mittaris .kyl niit villkui on liikkeel .
-
Vilkun liitin oli vaan hapettunut, hionta ja rasvat niin vilkku rokkaa ja lakkas polttimovalo palamasta. Nyt latausvalo palaa kirkkaasti kun virrat ottaa pois, sammuu kun laittaa virrat päälle. ja öljyvalo yhä pimeänä. Onkohan B20 tai B30 antureitten jenkat samat, voisi huvikseen toista koittaa..
-
Laturi valo palaa kun virrat päällä ja sammuu kun kone käy onko niin .jengat b200 on milliset ja vanhemmas olis tuumanen..
-
Laturi valo palaa kun virrat päällä ja sammuu kun kone käy onko niin .jengat b200 on milliset ja vanhemmas olis tuumanen..
Siellä on M14x1,5 kierre.
Saa tarvikkeena samanlaista anturia, älä laita yleismallia.
-
Joo latausvalo palaa kun virrat on pois, lakkaa palamasta kun kone käy. Jostain diodi-silloista toisilla foorumeilla puhuivat, että päästää virtaa läpi? Harmi kun niin kauan siitä on kun ajoin viimeeksi biilillä, en muista toimiko se valo. Mutta anturi ei paljoa maksa, ja yli 400tkm ajettu, miksei silläkin tunnit voi täynnä olla. Kiitoksia vaan vinkeistä, pitää toisella laturilla koitaa ja hakea uus anturi :hello:
-
Kato mitä lataa. käytettyä laturia jos kattelet niin ota jännitteesäädin pois kaks ruuvia koita kuinka syvä ura on liukurenkaissa jos syvät olet kohta samassa tilanteessa niiden vaihto ei ilmaista helppoa .hinta sen mukaan .diodisillan tai yhen diodin voi vaihtaa vaatii aikaa ..