Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: hktomiki1 - 05.03.2015, 23:33:39
-
Teinkin jo aiemmin aiheen, valot sain toimimaan! Uusi cem-boksi siis oli väärä, mutta vaihdoin uudesta boksista releet vanhaan. Mutta nyt on vielä 2 vikaa, mitkä pitäisi saada korjattua. =)
Luistoneston valo palaa kokoaika, kun auton käynnistää. Huoltokirjassa lukee, että on jotain vikaa. No totta kai tuossa nyt jotain vikaa on :D Nyt on mittariston valo otettu irti, mutta en tiedä missä sitten vika..
Sitten on vakionopeudensäädin, mikä pitäisi kanssa saada toimintaan! Kun laitan sen ON-asentoon, valo syttyy mittaristoon, mutta kun laittaa nopeutta, mitään ei tapahdu.. Tämä vika alkoi suunnilleen samaan aikaan, kun valot laitettiin cem-boksilta akulta suoraan. Kun vähän luin tuosta boksista, siinä taitaa olla vain valojen releet..
Jos joku osaisi neuvoa, missä vika, olisin todella kiitollinen! =)
Kun tarkoitus nyt laittaa auto kunnolla kuntoon, kun lapsikin tarvitsee turvallisen auton!
Haluaisin päästä mahdollisimman halvalla, niin kuin kaikki varmasti! :D
-
Nuo viat on muuten yhteydessä toisiinsa... Ajoneston ei kun luiston eston toimintaan saattaminen voi palauttaa cruisen... Se että cruisen merkkivalo pelaa kertoo jo että ei se mykkä ole.
-
Oliko vikakoodeja luettu?
-
Nuo viat on muuten yhteydessä toisiinsa... Ajoneston ei kun luiston eston toimintaan saattaminen voi palauttaa cruisen... Se että cruisen merkkivalo pelaa kertoo jo että ei se mykkä ole.
Se luistoneston valo palo jo ostettaessa tossa muutama vuosi sitten, sillon se vakionopeudensäädin vielä toimi
Oliko vikakoodeja luettu?
Voisin lukea vikakoodit, pitää vaan katsoa, paljon maksaa missäkin.
EDIT: Selvitin vikakoodin lukua, varmaan katotaan se sitten samalla, kun kytkin vaihdetaan. Mulle sanottiin, ettei sellasta omaa kannata ostaa, kun maksaa tosi paljon se kunnollinen (1500-2000€).
-
tuonnikäseen pääsee sisään jo ihan noilla 300€ releillä... ja sillä lukee monesta muustakin vikakoodit. pääsääntösesti koodinluku maksaa jotain 50€ molemmin puolin +/- 20€
-
tuonnikäseen pääsee sisään jo ihan noilla 300€ releillä... ja sillä lukee monesta muustakin vikakoodit. pääsääntösesti koodinluku maksaa jotain 50€ molemmin puolin +/- 20€
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493142/OBD-II-testeri-Basic-2001-
Näkisköhän tolla?
-
http://www.elekma.com/volvo_vikakoodinlukija_1
tuolla
-
No niin, nyt on luettu vikakoodit. Ei viittaa mitenkään noihin vikoihin.
Vikakoodit on seuraavat:
DTC:
91 - Vääntömomentin ohjaus
5F - Asetusventtiili, muuttuva nokka-akseli
Mitähän seuraavaksi kannattais kokeilla?
Eilen vaihdettiin kytkin ja samalla luettiin vikakoodit.