Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: volvomies_88 - 07.03.2015, 12:51:52
-
olisi tollanen otsikon mukainen auto ja lampda valo palaa. olen vaihtanut bossilaasen uuden anturin ja valo palaa edelleen? auto käy todella raskaasti ja ei kestä kunnolla kaasua, tukehtuu kun laittaa kaasun pohjaan ja kaasua härnäämällä ottaa vähä paremmin kierroksia? ongelma alkoi niin että kylmänä auto ei kiihtynyt ja kuumana toimi melki moitteetta ja se valo paloi taulussa sitten vaihdoin tämän anturin niin autoon tuli tallainen ongelma eli paheni vain. vaihdoin anturin lisäksi uudet tulpat, virranjakajan kannen ja pyöriän. nyt tarttisin viisaimmilta neuvoa ja kiitokset etukäteen.
-
Vikakoodit lukuun ihan ensiksi, ohjeet faq-osiosta.
-
Kertokaapas kuinka tollasesta vanhasta volvosta vikakoodit luetaan kun ei ole kokemusta? Mistä ja miten
-
Takaveto faq löytyy ohjeet koodinlukuun.
-
Mitä tämä fag ensiksi tarkottaa? Missä liitin mistä sa otettua vikakoodit? Ei oo kokemusta vanhoista volvoista.
-
Mitä tämä fag ensiksi tarkottaa? Missä liitin mistä sa otettua vikakoodit? Ei oo kokemusta vanhoista volvoista.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
antoi vikakoodit 1-2-1 ja 2-1-3
koitin ottaa ilmanmassamittarin liittimen irti niin käynti muuttui. sitten kun antaa kaasua ja päästää niin justiin auto pysyy käynnis tosi raskaasti.
-
antoi vikakoodit 1-2-1 ja 2-1-3
Ilmamäärämittari viallinen ja toinen kaasuläpän anturi viallinen tai väärin säädetty.
-
kyseinen vika tuli yhtäkkiä kun vaihoin lampdan anturin.
-
otin massamittarin irti ja sen sisällä on kolme lankaa, näkeekö päällepäin että onko rikki? sitten se haitariputki oli öljyssä sisältä, onko normaalia? missä tämä kaasuläpänanturi on?
-
Kaasuläpän kyljessä, tuli pellin puolella. Kiinni kahdella pienellä kuusiokolo ruuvilla. Käännä auto sammuksissa sitä vaijeri rullaa ja kuuntele naksuuko se kaasuläpän tunnistin. Oliko se vanha lambda rikki? IMM voi putsata mutta sen on kuivuttava ennen kun sen laittaa kiinni ettei kyrvähdä se kuumalanka anturista.
-
En tie oliko rikki mutta vaihoin sen ensiksi koska lampda valo paloi. Ennen vaihtoa auto toimi suhkot norm aalisti paitsi kylmänä. Nyt se valo palaa silloin kun auto käy tosi alhaisilla kierroksilla tosi raskaasti.
-
Eihän se valo sitä tarkota et lambdassa olis se vika vaan se on moottorin vikavalo parempi olis et siinä lukis check engine niinku noissa saabeissa.
-
Kuten sanoin ettei ole kokemusta näin vanhoista volleista. S60 ja v70 on ne joista ymmärrän...
-
Tuliko uusi lambda täydellisenä vai teitkö itse liitokset? Oliko anturi jonkun varaosa listan mukainen?
-
Anturi on bossilaanen ja tuli koko mittasena eli konehuoneesta kattiin.
-
Lampdan vaihoin ja oli bossilaanen konetilasta kattiin eli koko piuha.
-
lambdan vaihoin konetilasta katille ja on bochin oma. nyt putsasin ilmanmassamittarin ja käy nyt tyhjäkäyntiä suhkot tasaisesti mutta kun antaa kaasua niin booaaa mutta kaasua pumppaamalla ottaa paremmin ja katoin nyt vikakoodit niin ei antanut mitään. mikä nyt neuvoksi?
-
Kaasuläpän kyljessä, tuli pellin puolella. Kiinni kahdella pienellä kuusiokolo ruuvilla. Käännä auto sammuksissa sitä vaijeri rullaa ja kuuntele naksuuko se kaasuläpän tunnistin. Oliko se vanha lambda rikki? IMM voi putsata mutta sen on kuivuttava ennen kun sen laittaa kiinni ettei kyrvähdä se kuumalanka anturista.
kotin tehä niinkuin sanoit ja ei se mitemkää naksunu mielestäni omaan korvaan? pitäisikö kuulla selvästi?
-
kotin tehä niinkuin sanoit ja ei se mitemkää naksunu mielestäni omaan korvaan? pitäisikö kuulla selvästi?
Kyllä siitä ihan naksahdus kuuluu/tuntuukin.
-
mistä sen tuunistimen saa uuden kun katoin ettei motonetis ainakaan ollut?
-
mistä sen tuunistimen saa uuden kun katoin ettei motonetis ainakaan ollut?
yleensä on vaan säätöpielessä,se täytyy naksahtaa välittömästi kun rullasta käännät, en muista sitä kädessä tunteneeni mutta ääni kuuluu kyllä,laita korvaa lähemmäksi rullaa jos ei naksahda niin säädä sitä.
-
nyt näytti vikakoodia 1-2-1 ja 2-3-2
-
Onko sulla kierrosluku mittari? Mitähän siellä mahtaa olla tyhjäkäynti? Sitä pystyy nostamaan vähän, mutta se taas ei toisaalta auta tuohon kytkimeen, koska sekin pitää sen jälkeen säätää.
''Anturi'' säädetään avaamalla niitä kahta pientä kuusiokolo ruuvia ja kääntelemällä sitä kytkimen runkoa, samalla vaivalla käytät sen irti ja kokeilet kädessä sormella kääntämällä että naksahtaako se, kun käännät anturin keskellä olevaa akseliin vastaavaa holkkia vasta päivään. muistaakseni siinä on jousi kuormitus ettei se jumitu sinne tyhjäkänti asentoon tjsp. sitten kun sitä kääntää reilusti myötäpäivään nii naksahtaa toisen kerran (täys kaasu kärjet).
Säädät sen naksahtamaan pois tyhjäkäynti asennosta, kun kaasua (tai sitä vaijerirullaa) käännetään. Ite tainnu laittaa n.2-3mm ja se jo naksahtaa.
http://www.lintsi.info/wx/volvo/LH_2.4/vikakoodit_lh2.4.htm
-
nonii, ilmanmassamittari vaihettu ja käynti kyllä muuttu ja pystyy antamaan kaasua mutta edelleen vikakoodia 3-1-1 ja 1-2-1 ?????????