Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: mattitimonen - 09.03.2015, 08:26:18
-
Voiko vika olla muussakin kun kiertovesipumpussa kun ardic hyvin käy vähän aikaa ja sitten sammuu. Antaa vikakoodin ylikuumenemisesta. Putsasin tuon pumpun van ei apua. Sen mitä palaa niin on tasainen ja hyvän kuuloinen.
-
Voiko vika olla muussakin kun kiertovesipumpussa kun ardic hyvin käy vähän aikaa ja sitten sammuu. Antaa vikakoodin ylikuumenemisesta. Putsasin tuon pumpun van ei apua. Sen mitä palaa niin on tasainen ja hyvän kuuloinen.
Lämmittimen termostaatti? Itsellä meni vaihtoon juuri. Sinisellä osa alle 30,-.
-
Voiko tuota mitenkää testata?
-
Toimiiko auton käydessä pidempään?
-
Lämmittimen termostaatti? Itsellä meni vaihtoon juuri. Sinisellä osa alle 30,-.
Voiko tuota mitenkää testata?
En tiedä voiko testata kun työn teetin Sinisellä. Itsellä lämppäri teki sen, että lähti kyllä puhallin huutamaan mutta ei saanut löpöä eli polttoainepumppu ei lähtenyt päälle. Sammui sitten 10-15 sekunnin kuluttua. Huollossa selvisi, että ei saanut polttoainepumppu signaalia kun liittimet hapettuneita... Samalla meni tuo termostaatti vaihtoon.
-
Kiertovesipumppu on hyvä veikkaus jos käy tosiaan noin vähän aikaa.
-
Ehkä pikkusen pitempää käy auton ollessa käynnissä... tosiaa sen minkä pelaa nii palaa kyllä hyvin
-
Kiertovesipumppu pitäisi lähteä päälle jo ennenkuin poltin syttyy, kuuluuko pumpulta hurinaa? Lottoan vahvasti kiertovesipumppua, välttämäti ei jaksa moottorin vesipumppu kierrättää vettä niin nopeasti että polttimen lämmöt ei nousisi liian korkealle. Myös ilmausongelma voi aiheuttaa kyseisen ilmiön.