Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Rontti - 13.03.2015, 02:03:32

Otsikko: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: Rontti - 13.03.2015, 02:03:32
Eilen tuli hajettua kyseinen manuaali volle ja siinä on ongelmana 3-vaihteen synkronointi. Eli onko kellään tietoa mistä saa synkroja tuohon kapineeseen? Yritin guuglata huonolla menestyksellä.

Mitkä manuaali laatikot käy tuohon vehkeeseen heittämällä? Netistä luin että 960 volvon m90 loota kävisi? Sellainen mielellään joka kestääkin jotain.  :)

Ensimmäinen volvo niin ei hirveästi tietämystä ole tämän merkin suhteen.  :hello:
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: TMOS - 13.03.2015, 02:12:17
Eilen tuli hajettua kyseinen manuaali volle ja siinä on ongelmana 3-vaihteen synkronointi. Eli onko kellään tietoa mistä saa synkroja tuohon kapineeseen? Yritin guuglata huonolla menestyksellä.

Mitkä manuaali laatikot käy tuohon vehkeeseen heittämällä? Netistä luin että 960 volvon m90 loota kävisi? Sellainen mielellään joka kestääkin jotain.  :)

Ensimmäinen volvo niin ei hirveästi tietämystä ole tämän merkin suhteen.  :hello:

M90 on takavedon laatikko, se kyllä sopii koneeseen suoraan, mutta ei etuvetoon...

EDIT.
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm

Tuolla näyttää olevan noita laatikoiden malleja. Tietääkseni kaikki 850/s70/v70(mk1)/c70(mk1) lootat käy.  Turboissa on isommat vetarit, että vaparin laatikkoa ei kannata laittaa.
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: Rontti - 13.03.2015, 09:11:59
Tutkailinkin tuota sivustoa jo aiemminkin eli ilmeisesti siinä on tuo m56 laatikko kiinni? En oo ehtiny vielä konehuonetta tutkailemaan tarkemmin.
Toki jos jollain löytyy toimiva loota tuohon tai 3-vaihteen synkroja tai koko loodan synkrot niin tarjota saa.

Osaatko/osaatteko sanoa että saako tuohon mistaään ostettua synkroja? Ebay:ssä ainakin melko suppea valikoima.
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: deader - 13.03.2015, 09:55:24
Katsos joku vaihdelaattikojen kasailija netin syövereistä, varmasti löytyy osia! Itse joskus tein laatikkoremonttia pickuppiin, niin sain vaihdeltua kyllä kaikkia rattaita ym kun tuli ostettua 200sx laatikko mikä piti toho pickupin laatikon sisään istuttaa. Harmi että se komplexi ei toiminu vaan jäi välystä johki ja laatikko surahti paskaks :-D Tarkkana :o

Syncrorattaan vaihto ei oo paha homma, kun otat laatikon ja purat rauhassa ohjeitten kanssa, muista vaan pestä kokoo paska ennen avaustas hyvin, ja käytä vaikka kaikki osat vielä pesussa, jossain missä pestään moottorinosia. Hiekkaa sinne ei saa päästä tms yhtään!

Pien kysymys teille omasta volvosta:
Eilen talven jälkee heitin käymään, annoin kierroksia, niin n 6000 paikkeilla, imi imuputken tukkoon, eli sen muovisen, missä ilmamäärämittari, meni iha lommolle?
Mitäs Tapahtunut oikeen ?? Turbo ahtaa n 1.3bar 18t mitsu.. Ei se ennen oo tollain ilmaa imeny että putki tukkoon, joten mietin että onko sinne ny sitten esim huohottimesta menny öljyt turboon ja loi jonkun alipaineen?? Vai koko kone paskana jtnkin? :o savuttaa jonki verta, ja puskee tikusta savua, pcv kit on ny postimatkalla tulossa suomen maahan.

Tuntuu vaan ittestä et ny on tullu jtn vakavaa, mutta mitä?`Pää ei riitä miettiä, miten ilman tarve on kasvanut noin paljon huippuahdoilla?? :s
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: Rontti - 13.03.2015, 10:12:51
Pitääpä laitella kyselyä etiäpäin. Eli 1.9 T4 volvon m56l2k välitys 4.25 käy suoraan tuohon M56 tilalle? Sellaisen käsityksen sain tuolta: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm

Pestähän ne pitää oli moottorin avauksesta tai kunnostuksesta minne ei kehtaa hiekkaa viskellä. Supraan moottorin kokonaan rakentaneena jotain käsitystä asioista, mutta nämä volvot on vielä toistaiseksi kysymysmerkki. Juurikin nuo mitkä osat käyvät päinsä.  :)
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: NordicR - 13.03.2015, 10:14:51

Pien kysymys teille omasta volvosta:
Eilen talven jälkee heitin käymään, annoin kierroksia, niin n 6000 paikkeilla, imi imuputken tukkoon, eli sen muovisen, missä ilmamäärämittari, meni iha lommolle?

Mitäs Tapahtunut oikeen ?? Turbo ahtaa n 1.3bar 18t mitsu.. Ei se ennen oo tollain ilmaa imeny että putki tukkoon, joten mietin että onko sinne ny sitten esim huohottimesta menny öljyt turboon ja loi jonkun alipaineen?? Vai koko kone paskana jtnkin? :o savuttaa jonki verta, ja puskee tikusta savua, pcv kit on ny postimatkalla tulossa suomen maahan.

Tuntuu vaan ittestä et ny on tullu jtn vakavaa, mutta mitä?`Pää ei riitä miettiä, miten ilman tarve on kasvanut noin paljon huippuahdoilla?? :s
Tarkastapas varmuuden vuoksi, ettei oo rotta tms. tehnyt pesää ilmansuodatinkoteloon. Näitäkin tapauksia on ollu  ::)
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: Rontti - 13.03.2015, 12:23:58
Itekki saanu kaivella hiiren pois talven seisonnan jäliltä ahtoputkistosta toisesta kamppeesta. Aukomaan ja tutkailemaan mitä on syönyt.

Tarkastapas varmuuden vuoksi, ettei oo rotta tms. tehnyt pesää ilmansuodatinkoteloon. Näitäkin tapauksia on ollu  ::)
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: aprilli - 13.03.2015, 14:13:06
Turboissa on isommat vetarit, että vaparin laatikkoa ei kannata laittaa.

Mulla on itse asiassa vaparin laatikko T5:ssä. Vaikka vetarit onkin erilaiset, niin sisäpäät niissä on samat.

Eli laatikot käy kyllä ristiin. Suosittelisinkin jopa vaparin laatikkoa jos vaihtaa tarvii. Pienemmällä rääkillä ne on ollu suurimman osan elämästään ku turbon laatikot.

Pistä Rontti sitte infoa laatikko-operaatiosta foorumille!
Otsikko: Vs: 850 2.3 turbo T5 1994
Kirjoitti: Rontti - 14.03.2015, 17:09:04
Joo pitää laitella ja kahtoo kummanko loota vikaisen nuista nyt ensin laittaa kuntoon. Toiseen kamppeeseen tunnu mistään löytyvän turbiinia, mutta tähän volleen näkyy löytyvän lootia pilvin pimein.