Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: nelikuuskantti - 14.03.2015, 00:26:58
-
Eli kyseessä siis vuoden -95 automaatti 460 2.0 litran koneella, ajettu 110 tkm. Ostin auton pari viikko sitten takaisin (myin kyseisen pelin n. 4 vuotta sitten). Auto ollut viimeiset 1,5v seisonnassa, mutta viime viikolla leimattu. Edellinen omistaja sanoi, että pari kertaa oli hänellä mystisesti sammunut, mutta lähtenyt kuitenkin aina käyntiin ja matka jatkunut. Nyt itse ajelin autolla noin 500 kilsaa ilman minkäänlaisia ongelmia, kun yhtäkkiä kaupunkiajossa sammui. Sain sitten rullailtua sopivasti parkkiin, ja koitin muutaman kerran käynnistää autoa tuloksetta. Viitisen minuuttia siinä venailin ja koitin uudestaan, ja lähti taas käyntiin.
Sain sitten pihaan ajettua ja annoin auton seistä yön yli. Aamulla auto käynnistyi normaalisti, mutta sammui noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, eikä taas lähtenyt käyntiin. Muutaman tunnin päästä kokeilin uudestaan, ja lähti taas käyntiin. Sain ajettua pari metriä kunnes taas sammui. Tänään kävin kokeeksi lenkin heittämässä lähimaastossa, eikä ongelmasta ollut taas tietoakaan. Mistähän voisi kiikastaa, kun näin satunnainen propleema kyseessä?
Vikakoodit luettu, niissä ei mitään häikkää. CRC:tä suihkuttelin joka helkkarin liittimeen johon vain mahdollista. Foorumilta taisin lukea, että alipaineletku näissä malleissa heikkoa laatua, mutta äkkiseltään katsottuna näyttäisi olevan kunnossa. Eli mistä olisi nyt järkevin lähteä liikkeelle / mitä osia uusimaan, sytytyspuolelta vai mistä ihmeestä? Auttakaa avutonta ;D
-
Virtalukon pohja hajoamassa ja katkoo virtoja ? ...tai viallinen bensapumppu, myös maadoitus akulta koriin kannattaa kattoa ettei ole hapettunut. Virranjakaja näistä ainakin hapettuu helposti seistessä.
-
Virtalukon pohja hajoamassa ja katkoo virtoja ? ...tai viallinen bensapumppu, myös maadoitus akulta koriin kannattaa kattoa ettei ole hapettunut. Virranjakaja näistä ainakin hapettuu helposti seistessä.
edelliseen listan lisäisin sen kipinänvahvistusyksikön joka on puolan alla, eli syttypoksiksi kutsutun osan.
-
Mulla edellinen sanoi kans että joskus saattaa virrat kadota, korjaantuu kun nykäisee paksua johtonippua konepellin vasemmassa ylälaidassa. Toi kyseinen johtonippu menee sulakerasialle, hapettumia epäilisin. Itsellä on kerran sateella kadonnut virrat ja palautui normaaliksi tolla "korjauksella".