Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jiivee666 - 02.06.2011, 19:37:23
-
S60 -01 2.4T
Nonii eli öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä, sammuu kun nostaa vähän kierroksia.
Anturi vaihdettu ja liitos tsekattu eli puhdas kontakti eikä johdoissakaan ole vikaa.
Paineita en ole missään päässyt mittaamaan muttei tuo valokaan kai turhaan pala.
Mitäs vikaa rautapuolella voisi olla? Alakerran laakerit niin väljiä ettei tyhjäkäynnillä
riitä paineita? Öljypumppu?
Niinjoo ja ennenkuin kysytte, öljyä on koneessa :D eikait tuo valo muuten kiekoilla sammuisi
-
Jollainhan taisi joskus olla samanlaisessa autossa samantyyppinen vika, ja lopulta syyksi selvisi öljypohjassa olleen öljynjäähdyttimelle menevän putken o-renkaan pullahtaminen paikaltaan... Tuo tosin vaatii öljypohjan irroittamisen, joten ensin tarkistukseen muut paikat: Ensinnäkin painemittarilla testaus, jottei siellä anturi ilmoittele omiaan; öljynsuodattimen vaihto, ylipaineventtiilin tarkastus, jne.
-
Kuten tuossa juttua se öljysuodatin onko Volvon oma tai jokin muu.Mikäs öljymerkki kyseessä ja koska viimeksi vaihdettu öljyt ja suodatin.Paljon koneellaa ajettu sekin olisi syytä laittaa ylös kun se moottori on ihan erilainen kun ajettu 550tm tai 125tkm.
-
Kuten tuossa juttua se öljysuodatin onko Volvon oma tai jokin muu.Mikäs öljymerkki kyseessä ja koska viimeksi vaihdettu öljyt ja suodatin.Paljon koneellaa ajettu sekin olisi syytä laittaa ylös kun se moottori on ihan erilainen kun ajettu 550tm tai 125tkm.
Öljynsuodatin on M-Filterin tekele, öljyiksi laitoin viimevaihdossa (n. 5tkm sitten)
Liqui moly 0w30 mitä ne suosittelee. Justiinsa kilahti mittariin 200tkm ja rapiat 700km päälle.
Voiskos tossa suodattimessa olla jotain vikaa? Jos sitä vaihtais uudestaan, mobil3000 5w40 sisään
ja suodattimeks kai toi sama jossei joku keksi siitä jotain vikaa.
Tai sit Hengst/Mahle/Mann/Purflux/Fram/taijoku mitä en nyt kekksi
-
Öljynsuodatin on M-Filterin tekele, öljyiksi laitoin viimevaihdossa (n. 5tkm sitten)
Liqui moly 0w30 mitä ne suosittelee. Justiinsa kilahti mittariin 200tkm ja rapiat 700km päälle.
Voiskos tossa suodattimessa olla jotain vikaa? Jos sitä vaihtais uudestaan, mobil3000 5w40 sisään
ja suodattimeks kai toi sama jossei joku keksi siitä jotain vikaa.
Tai sit Hengst/Mahle/Mann/Purflux/Fram/taijoku mitä en nyt kekksi
Laita orkkis suodatin ja ed.mainittu mobil. Silloin et ainakaan isosti metsässä ole :)
Eikö toi M-filtteri kuulu kastiin....kierrä kaukaa :3/4 jättää sen:
-
Laita orkkis suodatin ja ed.mainittu mobil. Silloin et ainakaan isosti metsässä ole :)
Eikö toi M-filtteri kuulu kastiin....kierrä kaukaa :3/4 jättää sen:
Onko Mahlesta jotain pahaa sanottavaa? Sellanen olis hyllyssä, ei nyt tähän hätään saa vollen omaa sutia mistään.
Jotain suodatinta ne volvollaki käyttää alkuperäsenä Mann tms. mihin on volvon logot lyöty
M-Filttereitä me myydään pääasiassa eikä niistä muistaakseni ole tullut mitään erikoisempaa sanottavaa
mitä nyt toiselle merkille uskolliset sanovat ettei voi käyttää
-
Öljyt ja suodatin vaihdettu, ei vaikutusta. Vanhassa sudissakaa ei ollu vikaa, öljyt on mobil3000.
Öljyvalo ei pala heti kun käynnistää, tuntuu alkavan kun moottori kuumenee.
Mikäs ois seuraava siirto? öljypohja pois ja se o-renkaan tsekkaus?
Ja onks siihen tarkempia ohjeita, missä siellä se sijaitsee vai löytääkö sen heti kun kattoo,
eikai siellä paljoo mitään putkia mene? Onko se jäähdytin se metallilaatikko propun puolella?
-
Ensimmäisenä se öljynpaineen mittaus, mitä tuolla jo viestiketjun alussa kehoitettiin tekemään, jos paineen on liian alhaiset, niin sillä saat aikaan diagnoosin öljynpainevalon syttymiselle: öljynpaineet katoavat ja aloita sitten tutkimaan sitä, että miksi.
-
Nonni, nyt tuli vihdoin tehtyä se o-renkaiden vaihto operaatio.
Siellähän oli se suodattimelta lähtevän väliputken rengas kahdessa kappaleessa
ja näki läpi sinne suodatin tilaan... Ja ainakin tässä sigun autossa öljypohja mahtuu tulemaan
pois ilman mitään lisätöitä moottorinnostoa tms. se pitää vaan lasken oikeassa asennossa.
Enää ei ole painevalo vilkkunu tyhjäkäynnillä :) ei muutakun kovaa ajoa.