Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: J2K - 17.03.2015, 16:59:35
-
Nyt on kysymysmerkkejä pää täysi. Edellispäivänä oli tarkoitus viedä vaimo turkuun. Päästiin rampilta 8-tielle ja melko pian alkoi jumputtaa. Ajoin tien sivuun renkaita potkimaan, josko jokin olisi löystynyt. Se kuitenkin jatkui, joten uukkari kotiin. Pihalla kokeilin jarrujen lämpöja, takana kuskin puoleinen tosi kuuma. Eilen vaihdoin käsijarrukengät, kun oletin nauhan irronneen. Ei auttanut. Seuraava oletus että edestä hantin puoleinen mennyt kieroksi, kun sekin lämpesi hieman.
Hain takuuseen uudet kiekot alle paloineen, kun edelliset (Brembo) oli 13kk vanhat ja takuu 24kk. Sama jumputus jatkui :(
Lunastin etulevyt ja ostin taakse uudet levyt ja palat. Viddu! Vieläkin puree kiinni :buck2:
Huomenna otan käsijarrukengät pois ja teen koelenkin. Nyt ei jaksa enää tapella kun herännyt jo 3.30, joten otan pikku näkäräiset whiskyä vitutukseen.
-
Vaihda jarruletku, saattaa olla palje tjs että ei päästä nestettä takas kunnolla niin jää jarru laahaan
-
Oletko tunkannut auton ylös ja kokeillut kuinka herkästi rengas pyörii?
Ettei jarrupalat ota kiinni, eli joko jarrumäntä jumissa tai sitten pala ei pääse liikkumaan herkästi.
Omassa jumitti jarrupala ruosteen takia, piti hioa ruoste pois mikä korjasi ongelman.
Minun on S80II.
-
Puoli vuotta vanhat teräspunosletkut paikoillaan.
Eiköhän se auto ole ollut ylhäällä jos joka nurkkaan juuri vaihdettu uudet hilut. Hienosti liukuu tapit uusilla crc:n rasvoilla ja renkaat pyörii hyvin paikoillaan.
-
Kenen tekeleet on teräspunosletkut?
Juuri oli ma puhetta yksistä letkuista, kun ei kestänyt edes katsastus väliä.
Oli jokainen letku ihan särki, vaikka teräspunos olikin.
Ihan yleinen ongelma, et letku ahdistaa, eli ei päästä painetta takaisin satulalta, tai toisinpäin.
-
Tutkitaan letkut. Firmaa en nyt muista tarkalleen.. Mamasan?
-
Syy jumittamiseen löytyi. Käsijarrun levittäjä oli aivan jumissa. Piti herätellä sitä jonkin aikaa. Samalla viilasin hieman sitä H-palkin välejä pyöreämmäksi.
Ilmaus käy yksin hienosti kun on tuollainen paineilmatoiminen ilmaaja.
(http://tjarppa.kuvat.fi/kuvat/Jumittunut%20k%C3%A4sijarru/20150318_091320[1].jpg/_full.jpg)
(http://tjarppa.kuvat.fi/kuvat/Jumittunut%20k%C3%A4sijarru/20150318_091737[1].jpg/_full.jpg)
(http://tjarppa.kuvat.fi/kuvat/Jumittunut%20k%C3%A4sijarru/20150318_095346[1].jpg/_full.jpg)
-
Puoli vuotta vanhat teräspunosletkut paikoillaan.
Eiköhän se auto ole ollut ylhäällä jos joka nurkkaan juuri vaihdettu uudet hilut. Hienosti liukuu tapit uusilla crc:n rasvoilla ja renkaat pyörii hyvin paikoillaan.
Minullakin tapit liikkui herkästi, mutta rauta johon jarrupala tukeutui alkoi ruosteen takia ahdistamaan, ettei pala päässyt palautumaan.
Sinulla on vanhemman malli jarrut en tiedä kuinka paljon eroaa uudempaa?
Toki jos sinulla on vaihdettu uudet satulat niin jne niin ruoste ongelmaa ei ole .
-
Vanhat satulat, mutta toimii vielä. Kyllähän siellä kupissa on ruostetta, vaan se ei haittaa menoa. :3/4 jättää sen:
-
Toivottavasti muistit laittaa tuon lankajousen oikein satulaan, kuvassa alapäästä väärässä paikassa, pitäisi olla kuten ylempi.
(http://tjarppa.kuvat.fi/kuvat/Jumittunut%20k%C3%A4sijarru/20150318_095346[1].jpg/_full.jpg)
-
Hups :-[ Kiitokset. Olis jäänyt kyllä huomaamatta. Turussa vaimoa hakemassa, ei onneks vaikuttanut ajoon. Laitoin heti oikealle puolelle.