Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: kuppe - 18.03.2015, 11:20:18
-
Haulla en löytänyt vastausta...
Olen vaihtamassa lauantain penkitykseen NGK:n 9-lämpöarvon tulppia, paljonko olisi sopiva kärkiväli?
B200 cossun männillä, puristussuhde 8,2. Ahtoja 1,6bar. Bensalla.
Puolin LS2-truck.
Edit: laitoin 0,75mm, toivottavasti on hyvä.
-
Perus 0,7 toimii jos sytkässä riittää voima. 0,55 toimii omien kokemusten mukaan hyvin, varsinkin jos meinaa loppua sytkä. Pienempi väli sotkee jo käyntiä.
Aika kylmä tulppa, Ngk seiskan pitäs toimia noilla spekseillä.
-
Edellisessä penkkisessiossa seiskat pimeni, kaseilla ajettiin mutta penkittäjä suositteli ysejä.
Kyseessä kilpa-auto ja pitää muistaa pyörittää lämpimäksi joka käynnistyksellä.
Talveksi voi joutua laittamaan kasit jälleen.
Hyvin tuo toimi kun kokeilin.
-
Edellisessä penkkisessiossa seiskat pimeni, kaseilla ajettiin mutta penkittäjä suositteli ysejä.
Kyseessä kilpa-auto ja pitää muistaa pyörittää lämpimäksi joka käynnistyksellä.
Talveksi voi joutua laittamaan kasit jälleen.
Hyvin tuo toimi kun kokeilin.
Mulla on 7 käytössä , ja tuolta lahden toiselta puolelta eräs "guru" myös ajaa noilla , ja hän ajaa kovempaa kuin kukaan tällä foorumilla ....
-
Vaihda tulppamerkkiä, Densot on hyvät
-
Vaihda tulppamerkkiä, Densot on hyvät
Kyllä, se vaikuttaa todella paljon kärkiväliin ja lämpöarvoon :idiot2:
-
Näin minäki muistelen että densot ainaki joillain toiminu paremmin samoilla lämpöarvoilla ja kärkiväleillä ku ngk:t.
-
Kyllä, se vaikuttaa todella paljon kärkiväliin ja lämpöarvoon :idiot2:
Ei suoranaisesti, mutta ngk:t toimii ja kestää huonosti. Yhtään tulppaa ei ole pimennyt tai hajonnut sen jälkeen kun siirryin käyttämään Densoja. Ngk:ta meni ripakopallinen ennenkuin uskoin ettei niillä tee mitään.
-
Ei suoranaisesti, mutta ngk:t toimii ja kestää huonosti. Yhtään tulppaa ei ole pimennyt tai hajonnut sen jälkeen kun siirryin käyttämään Densoja. Ngk:ta meni ripakopallinen ennenkuin uskoin ettei niillä tee mitään.
Niin tapaus kohtaista. Aikanaan vähä kireämpi vapari fjoordi niin ei pelannu densoilla eikä muilla ku ngk:illa. Haamu laitteita. :)
-
Mäkin on noita ngk:n tulppia käräytelly ensi starttien yhteyksissä ämpärillisen mutta hyvin on toimineet käytössä kunhan alkukankeuksista on selvitty :) en väitä etteikö siis parempiakin tulppia olisi...
-
NGK:n Iridiumeja käytetty ainakin japanilaisissa kutosmoottoreissa noin 100hv/tulppa ilman ongelmia. Sellaiset meinasin laittaa omaan tinavitoseenkin. ::)
-
Kyllä mulla on NGK:t pelannut, välillä kokeilin Denson Iridiumeja mutta ei vaikutusta.
Kasin lämpöisillä ajoin talven jäällä ja hienosti toimi.
LS2-puolat vaan saattaa vaihtua Bosch IGN-1 -puoliin kipunan varmistamiseksi.
Nytkin vaikuttaisi jäävän kipinä välillä (6000rpm/1,6bar) tulematta 0,7mm:n kärkivälillä.
-
Kyllä ngk sytyttää ainaki 175hv/pytty n.2bar toki, jos mekaanisesti moottorissa ei pelaa kaikki yhteen niin ei syty millään :pomo:
-
NGK:n Iridiumeja käytetty ainakin japanilaisissa kutosmoottoreissa noin 100hv/tulppa ilman ongelmia. Sellaiset meinasin laittaa omaan tinavitoseenkin. ::)
Loppuu kipinä sitten ennen 300hv vakio puolalla ja ngk iridiumeilla ainakin 850 t5.
Kärkiväliä en jaksanut edes koittaa kikkailla vaan vaihdoin tulpat normaaleihin ja taas mentiin.
-
BCR8ES
Noi samat tulpat tuntuu toimivan ihan vakiosta alkaen, itse käyttänyty noita samoja ja suosittelen muille ainakin 4-syl tinamoteille kans. :hello: :)