Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sjvirt - 18.03.2015, 17:29:59
-
V70 ´07 vikamuistin nollaaminen? Nollautuuko virrattomaksi tekemällä eli akunkenkä irti? Sen verran riittäisi, että katsuri saisi luettua virheettömän OBD:n.
-
Ei tietääkseni riitä.
-
Virta-avain asentoon yksi, paina tripin nollausta ja pidä pohjassa kunnes keltainen valo palaa kokoajan tai vilkkuu (en nyt muista). Tällä saa ainakin huoltoilmoituksen sammumaan.
-
Virta-avain asentoon yksi, paina tripin nollausta ja pidä pohjassa kunnes keltainen valo palaa kokoajan tai vilkkuu (en nyt muista). Tällä saa ainakin huoltoilmoituksen sammumaan.
Kyllä, huoltoilmoitus sammuu. Mutta muistissa oleviin vikakoodeihin tuolla ei ole vaikutusta. Ja katsastuksessa ollaan nimenomaan kiinnostuneita OBD-vikakoodeista, huoltomuistutin ei heitä kiinnosta. :)
Hyvä neuvo kuitenkin tuon huoltoilmoituksen nollaamiseksi.
-
Kakkoskoppaisessa nollaantuu akunkengän irroituksella kaikki moottorinvikakoodit, samalla vain nollaantuu myös kaikki päästöihin liittyvät OBD-testit, eli auto vaatii vaihtevaa ajoa jonkun verran ennen kuin sen pystyy hyväksytysti katsastamaan. Myös e-villen testerilla nollattaessa ja kaikki päästötestit nollaantuvat joten konttorin pihalla tehty resetti ei onnistu.
-
Kakkoskoppaisessa nollaantuu akunkengän irroituksella kaikki moottorinvikakoodit, samalla vain nollaantuu myös kaikki päästöihin liittyvät OBD-testit, eli auto vaatii vaihtevaa ajoa jonkun verran ennen kuin sen pystyy hyväksytysti katsastamaan. Myös e-villen testerilla nollattaessa ja kaikki päästötestit nollaantuvat joten konttorin pihalla tehty resetti ei onnistu.
Tarkoitathan II-kopalla V70N:ää eli pattikylkeä? Ruotsalaisethan väittävät nykyistä mallia V70II:ksi. Tietysti tämä osiokin on pattikyljille pyhitetty.
Mulla on kaasumalli ja kaasulla tahtoo sytyttää moottorivalon (herjaa viitossylinterin pätkimistä) eli jos nollaisi ja kruisailee hetken bensalla, niin pitäisi olla puhdas vikamuisti katsastukseen. Ei paha rasti.
-
Thanx! Katsastettu moitteetta.
Akunkenkä irti kotipihassa, ajoa bensalla konttorille 10 km ja ei vikakoodeja. :pomo:
Asiaan tietysti kuuluu, ettei vikakoodia ilmaantunut enää, vaikka lähdin konttorilta kotiin kaasulla.