Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: wh - 20.03.2015, 08:49:41
-
Elikkäs olis tarkotus Pv volvoon laittaa ilmajouset niin tällähetkellä mietinnässä 2-piiri järjestelmä, edestä omat ja takaa omat. Mietin vain että miten erittelen esim. etupussit toisistaan niin, että kun ajaa mutkaan niin ei karkaa ilma toiselta puolelta toiseen pussiin ja auto kallistuu. Takaiskuventtiiliä ajattelin, mutta sitten mietin jos joku pieni vuoto jossain niin yksi nurkka laskee. Eli kun yksinurkka laskisi ja lisäisi ilmaa niin molempiin etupusseihin niin toiseenhan tulisi liikaa ilmaa.. :P
Yksivaihto ehto olisi että rajaisi paineensäätimellä linjapaineen ajopaineeseen eli esim 3bar. Sitten kun toinen on tyhjentynyt ja toisessa olisi edelleen 3bar ja antaisi lisää ilmaa niin toiseen ei menisi enempää kuin se 3bar, mutta toinen täyttyisi myös samaan paineeseen.
sekavaa tekstiä mutta koittakaahan saada selvää.
-
Helpoiten se onnistuisi tekemällä 4-piirisen järjestelmän.
Itse ehkä kokeilisin laittaa täyttöventtiilin jälkeen takaiskut ja niistä linjat pusseille, mutta paineita ei sitten saada helposti tasattua?
-
Takaiskuista rinnan kytkettynä ilma menee toki sinne, minkä "takana" on vähemmän painetta eli tyhjempään tai kevyemmällä olevaan nurkkaan.
-
Helpoiten se onnistuisi tekemällä 4-piirisen järjestelmän.
Itse ehkä kokeilisin laittaa täyttöventtiilin jälkeen takaiskut ja niistä linjat pusseille, mutta paineita ei sitten saada helposti tasattua?
niin siis tämän hetkinen suunnitelma olisikin näin lyhyesti Kompura-säiliö-mankkuvena-takaisku- T-haara josta pussille ja toiseen mankkuvena tyhjennykselle
tähän tapaan menisi siis 6 magneetti venttiiliä.. 4-piiriin menee 8 joten kaksi venttiiliä toisaalta sinne tänne..
Jotkut ovat tehneet myös ilman takaiskuja jolloin selviää neljällä mankkuvenalla, mutta huomaako sen ajossa jos ilma pääsee liikkumaan vasemmalta oikealle puolelle vapaasti ?
Takaiskuista rinnan kytkettynä ilma menee toki sinne, minkä "takana" on vähemmän painetta eli tyhjempään tai kevyemmällä olevaan nurkkaan.
Näinhän se on.