Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Nappe - 23.03.2015, 20:07:18
-
Volvo 940 2.3 Automaatti -90, (B230FB ja ZF)
Eli liikkeelle lähdettäessä tai kun olen hiljentanyt risteykseen ja lähden kiihyttämään, niin auto puutuu.. kunnes taas jaksaa nostaa kierrokset ja lähtee kiihtymään..
Polttaa jopa välillä putkessa, kun puutumiseen olen vastannut painamalla kaasunpohjaan..
Vikakoodina valittaa ettei saisi labdan signaalia ja valittaa laihasta/rikkaasta seoksesta..
vaihdettiin labda.. mitattiin lambdan johto boxille asti..
(jakopään remontti tehtiin ja avarrettukansi vaihdettiin (531 ja VX3))
Aikaisemmin pyöri tyhjäkäyntiä tosihuonosti, eikä tahtonut pysyä käynnissä varsinkin kylmänä.
vaihdettiin tyhjäkäyntisäädin, ei vaikutusta.. vaihdettiin IMM ja nollattiin vikakoodit..
Toimi n. 80km ja rupesi temppuilemaan..
Tyhjäkäynnillä nyt jaksaa pyöriä ilman sammumista, mutta n. 500r/min
Vaihdettu/testattu:
-Lambda vaihdettu
-Lambdan piuhamitattu ohjainboxille asti
-IMM vaihdettu
-tyhjäkäyntisäädin vaihdettu
-jakopäänremppa tehty
-kansi vaihdettu
-vaparisuodatin
-
Minkä immun laitoit? Jos Bilteman niin epäilen sitä.
Oletko lämpöanturia vaihtanut?
Imuilmavuodot tutkittu?
-
-016 IMM oli mulla varastossa odottamassa auton turbottamista.. (turbo Volvon orkkis eli Boch..)
Tänään kävin tutulla autokorjaamolla, niin hekin epäili lämpöanturia..
Pitää sellanen hommata ja kokeilla samalla imuvuodot..
Ku koko ajan pajalla, ni meinaa vaan välillä usko loppua, .. ja rahat.. :2funny:
-
Joo, siis koneessa kaksi lämpötila-anturia.. ja tietysti se boxille tietoa antava on se taaempi ja vittumaisemmassa paikassa oleva.. :D
Eli purattaa imusarjan näillänäkymin.. Huomenna selviää..
-
Imusarjaa ei ole pakko purkaa mutta helpottaa jos näin tekee :)
-
Imutorvi pois kaasuläpältä. Kurkkii liittimen imusarjan välistä ja ottaa sen irti. Pitkä 19 hylsy ja jatko ja anturi irti.
-
Ok. Kiitoksia vinkeistä.. tätä kokeillaan vaihtaa ensin ilman imusarjan irrotusta.. :pomo:
-
Kääntyväpäinen räikkälenkki on toinen mikä on varsin kurko peli kasitappisen lämpöanturin vaihtoon.
Omissa lämpöanturiviat eivät kyllä ole aiheuttaneet tyhjäkäynti tai puutumisongelmia. Onhan kaasuläpän ja sen kytkimen perussäätö kunnossa?
-
Anturi vaihdettiin ja ilman imusarjan irroitusta.. Kiitos siitä.. :hello:
Nollasin vikakoodit ja kotia et pääseen viikonloppuna testaamaan, kun pääsee kunnolla matka-ajoa ajamaan.. 8) No en kerennyt kuin motarilla pätkän ajaa, niin jo syttyi vikavalotakas.. :o
Kämpän pihassa luin koodit, niin herjaa
2-1-2 Eli Lambdan signaali puuttuu (Edelleen??) :idiot2:
Mistä johtuu, kun lambda vaihdettiin uuteen ja lambdan piuha testattiin boxille asti, et on yhteys..
Onko Nyt sit boxi se mikä on paskana vai mistä johtuu?? Pitäskö rueta vetää uutta piuhaa Boxilta auton alle?? Vai mikä neuvoksi?
Lauantaina tiedän et miten muuten vian kanssa, et toimiiko auto muuten, kun pääsen pitemmän lenkin ajamaan..
-
Veikataan että lambdan lämmitykselle ei tule sähköä?
-
Ok.. Tutkitaan se seuraavaksi.. :)
-
Paljonko sinne pitää tulla virtaa?? 0,6 volttia mittasin molemmistajohdoista..
Pitäsikö tulla 12volttia??
-
Käydessä toiseen +12 ja toinen maissa.
-
Ok.
Onko jollain "orkkis" Bosch:n lambdan numeroa?
jos ostais uuden, missä on konehuoneeseen asti se johto, niin sais varmistettua ainakin sinne asti sen toimivuuden..
(en aio ostaa sitä marmoritiskiltä, kun kuulemma maksaa 260e siellä :idiot2: )
varaosana bosch maksaa alle 100€ :pomo:
Mut muutamaa erilaista liitintä tarjoo ja sitä kaks napasta liitintäkin antaa parille eri numerolle.. ???
-
Syy pätkimiseen ja puutumiseen löytyi..
kakkos pytyn tulpanjohto.. siinä joku härö, kun sitä heilautti, niin pätki ja kun heilautti uudestaan, niin loppu pätkiminen.. vaihdoin uuteen, niin nyt auto toimiitaas.. :pomo:
Mut edelleen valittaa lambdan signaalista.. pitää oottaa palkkapäivää ja ostaa boschin "orkkis" lambda johtoineen ja vaihtaa se ja toivoo et sillä ratkeaa se.. :)
-
Ei ratkea jos ei sille tule lämmityssähköä.