Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: moromä - 23.03.2015, 22:04:59
-
Laskeskelin että jos kannesta on otettu 2,5mm niin nokka myöhäistyy 2,4 astetta, eikös näin saa hieman huipputehoa vai miten se meni?
Tossahan nyt puristus nousee aika paljon. Mahtaako olla nakutuksen vaaraa? Joutuuko nakuanturin alle heittämään jotain kupariprikkoja niinkun jossain turbovehkeissä?
Minkälainen sytytyksen ajotus olis hyvä? Mitä bensaa kannattas käyttää? mitä tulppia? Joku puhu että pari yksikköä kuumemmat tulpat ja shellin v-poweria tankkiin. Motonetin oktaanibuusteri kuulostas järkevämmätä ja halvemmalta, sekin muistaakseni laskee nakutuksen vaaraa.
-B230 lohko, laakeroitu ja rengastettu
-M kanget
-Turbon öljypumppu
-Kevyesti portattu 530 jota madallettu 2,6mm, reinzin pahvi
-K nokka
-Kuplaan tarkotetut jäykät venttiilinjouset
-LH2.4 johon jossain vaiheesa jp stylingin bensa ja ezk lastut. rajotin siirtyy 7500rpm
-Hieman kevennetty pottapyörä
-Turbon kytkin
-Jonkun aikaa joutuu varmaan ajamaa vakiopakosarjalla mut tarkotus olis raakilta ostaa 4-1 sarja
-viskoflekti vaihtuu sähköseks
Paljonkohan tulee tehoja? :idiot2:
(http://i.imgur.com/BmgtvdY.jpg)
-
Laskeskelin että jos kannesta on otettu 2,5mm niin nokka myöhäistyy 2,4 astetta, eikös näin saa hieman huipputehoa vai miten se meni?
Tossahan nyt puristus nousee aika paljon.
nokka myöhäsellä => imuventtiili menee myöhemin kiinni => puristuspaine pienenee.
-
Nokka myöhästyy 5 astetta 2,5mm kannen laskulla.
Veto alue alkaa vielä myöhemmin mitä K-nokan vakio ajoituksella
-
No huhhuh. Ihme ettei naulannu vielä pyöritellessä. :idiot2:
Tuo 5 astetta kuulostaa sen verra hurjalta että pitää varmaa säädettävä nokkapyörä hommata. Ja kun tosiaan sitä kantta on höylätty 2,6mm
-
No huhhuh. Ihme ettei naulannu vielä pyöritellessä. :idiot2:
Meinaatko että venttiili osuu mäntään?
-
Tätä juuri
-
Siis ite laskin et 110xpii on ympärysmitta. Sit se jaettuna 360 on yks milli asteina. Sit ku sen kertoo 2,6 tulee muutos. Eli 2,49 astetta
-
yv:tä
-
Vielä kiinnostais sytkän ajotus? Mitkä tulpat? Mitä bensaa? Re85 kiinnostais ainaki. Hyötyjä/haittoja tälläseen moottoriin?
-
Siis ite laskin et 110xpii on ympärysmitta. Sit se jaettuna 360 on yks milli asteina. Sit ku sen kertoo 2,6 tulee muutos. Eli 2,49 astetta
Nokka pyörii puolella nopeudella kampiakseliin nähden, joten kampiakselin asteissa 5.
-
Nokka pyörii puolella nopeudella kampiakseliin nähden, joten kampiakselin asteissa 5.
Eikös nyt puhuta kuiteskin nokan ajotuksesta. Esim vx3 on 3 astetta aikaistettu, nokan asteina?
-
Eikös nyt puhuta kuiteskin nokan ajotuksesta. Esim vx3 on 3 astetta aikaistettu, nokan asteina?
Nokan ajoituksesta (https://www.youtube.com/watch?v=la6-EgnCOl4)