Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: nahis - 24.03.2015, 21:22:21
-
Tänään vaihdoin kummankin puolen alatukivarret eteen ja myös iskunvaimentimet.
Eturenkaat rupesivat harottamaan ulospäin aika rajusti toimenpiteen jälkeen ja kotia oli kiire nukkumaan.
Käänsin rattia niin että vasen etupyörä oli jotakuinkin suorassa ja säädin oikeanpuolen renkaan raidetangon päästä suoraksi.
Rattihan on nyt niin vinossa kun olla ja osaa ja ton toimenpiteen jälkeen tuli tuo ajonvakautus vaatii huollon herja.
Johtuuko se ratin vinoudesta kun ajaa vai olisiko vasemman puolen abs anturi saanut toimenpiteessä siipeensä?
-
Kyllähän tuo kannattaa pyörien suuntauksessa käyttää ennen muita toimenpiteitä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elikkä voiko tuo herja johtua ratin asennosta?
Ja joo vien nelipyöräsuunataukseen hetimiten.
-
Kyllä periaatteessa voi
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Jos vikakoodit katsoisi niin todennäköisesti itkisi juurikin ratinasentoanturista... se kun tuo ajonvakautin menee hämilleen jos auto kulkee suoraan vaikka ratti sanoo että käännetään jompaan kumpaan suuntaan.
-
Ratin kun suoristi niin herja hävisi itsestään.
-
Omaa iski kyseinen vikailmoitus. Ongelma alkoi ensin kuukausien aikana muutaman kerran aika ajoin poistukseen taas. Nyt kuitenkin syttyy
heti liikkeelle lähtiessä. Mitään vikakoodeja ei näillä "kotivermeillä" löydy, vika on ja pysyy. Neliveto on poissa pelistä. Onkohan Haldex antautunut? Tällä viikolla käydään kuitenkin sinisellä lukemassa koodit jos löytyy jotain syväluotausvehkeillä.