Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: s.h - 24.03.2015, 21:59:27
-
Tänään alkoi kuulua tyhjäkäynnillä vinkunaa ja selvittelin foorumia selailemalla että ilmeisesti öljynsuodattimen jalka rikki? Kuinka paljon tekee huollossa osan vaihto? Otin myös öljyn mittatikun pois ja vinkuna loppui heti eli ilmeisesti kyseessä on vika mitä epäilen.
Sitä mietin että uskaltaako autolla nyt ajaa ennen kuin saan aikaa huoltoon?
Auto on siis s40 2.4
-
Minä ainakin ajelin viikon töihin eikä tullut mitään.
En nyt löydä kuittia mutta muistaakseni osa oli jotain 250 € ja siihen öljyt ja suodatin ja työt päälle. Tais olla 1,5 tuntia työtä. Eli yhteensä ainakin se 400 €.
-
Liitytääs tähänkin kerhoon :)
S40 2.4i 2004.5, ajettu rapiat 236tkm ja tänään kesken ajoi alkoi ujeltamaan konetilasta. Tosiaan öljytikkua hieman nostamalla paineet tasaantuvat ja ääni loppuu. Jos sitä ajaisi torstaina tuttavan tallille ja tuo hela hoito vaihtoon. Ainakaan huoltohistorian mukaan ei ole aikaisemmin vaihdettu, mutta mitä tässä on foorumia lueskellut niin taitaapi olla ainakin kerran aikaisemmin vaihdettu näillä km-määrillä. 8)
-
267€ euroa oli toi jalka kun elen hain kaverin autoon ja noin tunti meni kun vaihoin sen ja öljyt.
-
Kehtaakos tuolla ajella miten paljon, kerta luo alipainetta öljykammioon? Huolto siirtyi tiistaille, mutta tarvetta olisi ajaa rapiat 150km ennen sitä... stefat/tiivisteet ei käsittääkseni tykkää hirveästi, jos ajellaan pitkiä matkoja kovilla alipaineilla?
-
Viritä öljytikku niin että siinä on hiukan rakoa josta paine tasaantuu. Tosin tilanne tulee ajaessa huononemaan joka tapauksessa ja ennenpitkää vikavalo syttyy mutta ehkä 150 km pystyy ajelemaan.
-
Noniin, öljynsuodattimen jalka vaihdettu ja taas toimii. :)
270€ tosiaan oli jalka siniseltä tiskiltä, siihen päälle öljyt niin taas kelpaa.
-
Tänään sanoivat huollossa, että öljyn suodattimenjalka vuotaisi aavistuksen öljyä.. Jäi asia vähän epäselväksi, että mistä se vuotaa. Eikö se koko mötikkä ole alumiiniä, niin mistä se vuotas? :o
Kesällä oli se letku haljennut ja aiheutti vikakoodia mutta vaihdoin sen, eikä ehtinyt alkaa vinkunaa öljyjalan kalvosta kuulumaan. Enkä ole kuullut vieläkään, että tuskin se ainakaan on mitenkään syypää..
-
Tänään sanoivat huollossa, että öljyn suodattimenjalka vuotaisi aavistuksen öljyä.. Jäi asia vähän epäselväksi, että mistä se vuotaa. Eikö se koko mötikkä ole alumiiniä, niin mistä se vuotas? :o
Kesällä oli se letku haljennut ja aiheutti vikakoodia mutta vaihdoin sen, eikä ehtinyt alkaa vinkunaa öljyjalan kalvosta kuulumaan. Enkä ole kuullut vieläkään, että tuskin se ainakaan on mitenkään syypää..
Siellä parit tiivisteet moottorin ja suodattimen mötikän välissä. Pari nähnyt mitkä kostuu vähän. Ei kannata murehtia jos ei oikeasti kun kostu vaikka vähän vaihtovälillä.
Kumminkin se kalvo joskus (taas?) hajoaa niin saa kätevästi jalan mukana myös ne tiivisteet :D