Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: pitsapeku - 25.03.2015, 09:36:27
-
Hei olen mietiskellyt että olisiko ihan mahdoton homma turbottaa b230e. Olen lukenut viimepäivinä melkopaljon tietoa turbottamisesta yms, mutta jokin tietävä sanoo olisiko siinä jotain esteitä ?
yhden deekun olen turbottanut mutta sehän nyt ei ole mitään verrattuna näihin bensaturbotuksiin right? ::)
kiitos vastauksista.
-
Olethan lukenut jo tämän topicin?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
Ja onko tarkoitus siis pitää K-jet edelleen ruiskuna?
-
tosta kanssa lukemaan miten mielipiteet tappelee keskenää :2funny:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50129.0
-
Tämä lienee myös hyvä vilkaista jos kelju k kojootin sinne ajatteli jättää:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21674.0
-
Ajattelin että miten pääsen "helpoiten" olen kuitenkin aika aloittelija näissä virityspuuhissa ja k-jet ei ole ainut vaihtoehto. Olen valmis kyllä vaihtamaan mutta kuinka iso työ se sitten lienee? onko k-jetin kanssa puhettakaan tavoitella sitten mitään tehoja? aikalailla ainoana ongelmana nyt tämä ruiskujuttu. :idiot2:
-
Mietin että tilaisi hprof veivit "eagle" sekä wiseco männät, ahtimeksi svitserin s2b itsetehdyllä pakosarjalla sekä ulkoisella hukkaportilla, projekti vielä vähän auki esim bensapuolet yms mutta pitäisi tietää että onko tämä b230e sen arvoinen että kannattaa alkaa wisecot yms laittaa, se että saako tästä tehoja vai olisiko helpompi suoraa jokin toinen lohko ?
-
Eipä sillä lohkolla juurikaa oo väliä jos sisuskalut vaihtuu? ::)
-
Eipä sillä lohkolla juurikaa oo väliä jos sisuskalut vaihtuu? ::)
tätä minä lähinnä juuri mietin, miten sitten jos haluan vaihtaa sen k-jetin johonkin järkevämpään? Onko kui iso homma vaihdella ja mikä tähän projektiin olisi hyvä vaihtoehto?
-
tätä minä lähinnä juuri mietin, miten sitten jos haluan vaihtaa sen k-jetin johonkin järkevämpään? Onko kui iso homma vaihdella ja mikä tähän projektiin olisi hyvä vaihtoehto?
Lukaise toi topic minkä linkitin heti aluksi. Siellä on aika hyvää pohdintaa sivukaupalla ahdetuista vinokoneista.
Vaparin K-jet ja ahtaminen on huono idea.
-
Lukaise toi topic minkä linkitin heti aluksi. Siellä on aika hyvää pohdintaa sivukaupalla ahdetuista vinokoneista.
Vaparin K-jet ja ahtaminen on huono idea.
Lukasin kyllä ja tiedossa on nyt siis vaparin ja ahdetun k-jet erot, mutta en silti löytänyt vastausta että mikä olisi järkevä laittaa k-jetin tilalle. ::)
-
Lukasin kyllä ja tiedossa on nyt siis vaparin ja ahdetun k-jet erot, mutta en silti löytänyt vastausta että mikä olisi järkevä laittaa k-jetin tilalle. ::)
Siis tämä minkä ihan ensimmäisenä linkkasin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
Siellä on aiheesta pohdintaa aika paljon. Mutta riippuu tietysti mikä on tehotavoite, budjetti ym.
-
Siis tämä minkä ihan ensimmäisenä linkkasin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
Siellä on aiheesta pohdintaa aika paljon. Mutta riippuu tietysti mikä on tehotavoite, budjetti ym.
Lukasin läpi, ei löytynyt /pistänyt silmään vastauksia joita tarvitsen. Eli esimerikiksi onko järkevää / mahdoton homma muuttaa k-jet esim LH2.4? Kun ilmeisesti siitä on vähän enemmän potentiaalia ottaa tehoja irti? Budjetti on venyvä, mutta todellista lukua vaikea sanoa ja tehon kanssa melko pitkälti sama. Kansi työstetään itse, suutinjutut yms vähän auki vielä.. Mutta ainakin ne Wisecon takomännät tulee sekä eaglen veivit sekä switcher s2b ahdin, Suunnitelmat vielä pahasti kesken. :)
-
Eli esimerikiksi onko järkevää / mahdoton homma muuttaa k-jet esim LH2.4?
Varmaan yksinkertaisin ratkaisu hommata purkuauto LH-jetillä, josta sitten siirtää kaiken tarvittavan roinan omaan autoon. Sähköjen kanssa siinä lienee eniten hommaa.
Tuolta projektipäiväkirjoista varmaan löytää kun etsiskelee jotain tarinaa k-jetin vaihdosta johonkin muuhun. Mä nyt en höpise enempää, eipä mulla ole itsellä ollut kuin yksi lh-jetillinen volvo enkä sellaista ole toiseen autoon siirtänyt.
-
vielä pakko pommittaa tähän sen verran tuumailin tässä että olisiko se megasquirt yksi "helppo" vaihtoehto, työtähän seki varmasti teettää mutta niin.. jos joltain joka on asentanut kyseisen laitoksen saisi vähän lisätietoa?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=387.0