Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jouscar - 28.03.2015, 08:42:58
-
S80 - 00 2.5 TDI. Pitäisikö laatikon vaihtaa vapaalle kun pysähtyy esim. risteykseen. Tuntuu niinkuin ryömittäisi liian voimakkaasti liikkeelle. Mieluimmin vaihtaa vapaalle odotellessa "vihreitä".
-
Normi laatikko ei vaihda vapaalle, vaan vähän ryömii. Volvoissa ollut neutral control -toiminto, joka vaihtaa vapaalle. Useimmat haluavat tästä eroon, koska siinä on pieni viive kytkeytymisessä ja jos liian nopeasti lähtee liikkeelle, voi nykäistä ja laatikko ei tykkää.
Onko tyhjäkäynti oikea?
-
S80 TDI -mallissa on vielä vanhempi 4-lovinen laatikko, jossa ei kai tuota NC toimintoa olekaan.
-
Tuo automaattisesti vapauttava laatikko on minulla V70:ssä vm 2000. Siinä vaihteenvalitsimessa on numerot 1...4 saakka. Eli laatikko on 5-vaihteinen. Kolme vuotta vanhemmassa toisessa Volvossani on 4-vaihteinen laatikko, jossa vapautustoimintaa ei ole. Sillä vaihdan joskus valoissa valitsimesta vapaaĺle. Tyhjäkäyntikierrokset ovat molemmissa 900 r/min - liekö sitten liian korkeat; en tiedä mutta hyvin on pelannut minulla jo 12 vuoden ajan tuo vanhempi ilman ongelmia.
-
Kuuluu asiaan. Väärässä asennossa oleva pumpunkansi ja/tai huonot tukikumit saa aikaan melkosen hieronnan. Ehjässä autossa ei huomaa, mutta jarrulla täytyy toki seistä.
-
Kiitos vastauksista.
Mitä tarkoittaa väärässä asennossa oleva pumpun kansi? Tuo takaylätukikumi on ainakin revennyt. RPM:ää ei taida TDI koneessa saada muutettua?
-
etu ja taka mootorin kumit selvät. Siksi täristää.
-
etu ja taka mootorin kumit selvät. Siksi täristää.
+1
Kahdella kaverilla on tuommoset samanlaiset autot, toisella on ehjät kumityynyt ja ei täristä.
-
Tod nåköisesti. Ajettu 415 tkm ja orkkiskumit.