Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: hartsa_83 - 28.03.2015, 13:41:10
-
Nonni nyt kävi sellanen juttu että volvosta katkes jakohihna,
nyt olis tarkotus vaihtaa koko moottori kyseiseen laitokseen,
mun auto on volvo v40 1.9td -98
sopiikohan tohon mun volvoon toi uudemman volvon kone ? eli onks se ny alkaen -2000 vuosimallista eteenpäin ?
vanhaa moottoria tuskin kannattaa enään korjailla, eiköhän sielt oo ventiilit mennyt solmuun
vaikka jakohihna katkes tyhjäkäynnillä ja muutenkin olis joutunnut kytkinremontin tekeen vanhaan myllyyn.
-
sähköt menee uusiksi kyllä sitten kokonaan jos uudempaa diiseliä meinaat. joku oli tehnyt swapin x40fin puolella
-
Okei, no täytyy sit metsästää jostain samanlainen kone mikä sopii suoraan, ei viitti ruveta sähköjä veteleen
-
jos kone on muuten iskussa niin vaihda siihen vain kansi... tosin on täälläkin jotkut vain vaihtanut hihnan ja jatkanut ajamista... omasta kyllä oli kaikki venttiilit kieroja kun hihna korkkas...
-
Olen ajatellut koneen vaihtoa senkin takia kun kytkimen painelaareri ääntää, ja nytkun toi jakohihna katkes ja kansi meni niin samallahan sen koneen vaihtais vähemmän ajaettuun kun kerran laatikkokin pitää irottaa et saa sen painelaakeri vaihdettua
-
Noita koneita onneks löytyy... Kun vaihdat konetta muista tämä ota syöttöpumppu vanhasta niin saat sen koneen käyntiin. Ajonesto on laitettu pumppuun ja toimii vaan samoilla kilkkeillä kuin muu auto. Minusta pumpun vaihto on helpompi kuin sähköt ja avaimet vaihtaa....
-
okei. kiitos hyvistä neuvoista :)
-
joo tais jäädä moottorit vaihtamatta, niistä pyydetään niin suolasta hintaa et ei kauheesti kannata, samalla rahalla saa vanhan kannen kuntoon kun vie hämeendieseliin sen laitettavaksi ja itse ruuvvaa kannen takas kiinni. itse asiassa tulee halvemmaksi :D
-
juu mietinkin tuota sanoa mutta ajattelin että sulla on jo kaikki tiedossa... omaan maksoi 400€ kannen oikasu, venttiilit ja säätö työ, lisäksi nokkapyörä piti ostaa uusi kun kiila paukahti entisestä jumin vuoksi. sama on sullakin edessä ellei asia ole jo selvinnyt.
-
sain vihdosta viimein roudattua volvon kotipihaan. aattelin piruuttani heittää uuden hihnan vaan kiinni ja kokeilla onnea :D ennenkun rupeen kantta repiin irti koneesta.
tuli vaan pulma jakomerkkien kanssa. eli missä ne merkit sijaitsee? hihna pyörissä on kyl pienet lovet mutta missä sijaitsee moottorissa olevat? :D :D
-
alapyörässä on merkki lohkossa noin karkeesti klo 7 kohdalla mutta kun pistät hihnan merkit hihnapyöriin kiinni niin jako asettuu oikein. mutta varmista ensin että se nokkapyörän kiila on ehjä. niin kaikissa pyörissä on merkit hampaan kupeessa..
-
Tänään tuli otettua kansi irti volvosta, tuli samalla huomattua et nokka-akselin ja kampiakselin hihnapyöristä oli mennyt kiilat paskaksi
-
nonni, nyt on kansi käytetty hämeen dieselissä, makso 550e, jospa ens viikolla sais volvon ajokuntoon kun uudet jakohihna pyörät tulee postiin.