Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: rommitommi - 29.03.2015, 09:43:01
-
Auto siis Volvo XC60 2.4D AWD vm. 2010. Ajettu 83tkm
Tulipa vanhempien autolla ajettua, kun tarttesi koukkua, mutta eihän se ihan putkeen mennyt. Helsingistä lähdin ajelemaan Porvooseen päin, niin jossain 10km ennen Porvoota alkoi auto olemaan tehoton. Ensin tuntui, että jaksaa pitää vauhdin sentään, mutta sitten lopuksi vaihtoi vain pienempää silmään, kone huuti ja vauhti tippui samalla. Rampista ylös ja katsomaan josko konepellon alla näkyisi vikaa..
Ei mitään hälyttävää näkynyt, ahtoputki öljyinen ja jonkun suuttimen kiinnitys vuotaa, mutta kumpikaan ei mitenkään radikaalin näköisiä.. Öljyt oli sen pienen onnettoman mittatikun mukaan X:ien ylärajalla.
Noh ei muuta kuin auto käyntiin uudestaan ja pari minuuttia toimi normaalisti ja sen jälkeen taas sama. Hyvä lun jaksoi risteyksen yli..
Sammutin uudestaan ja mietin hetken mitä tehdä, mutta lähdin ajamaan ja hyvin sitten pelitti matkan takaisin. Äitini käytössä auto ja hän ei ymmärrä autoista mitään, mutta sanoi, että on aiemminkin ollut tehottoman oloinen.
Pdf:n anturi aiheutti vähän vastaavanlaista, mutta se oli muistaakseni vain ensimmäisellä kaasunpainalluksella..
Vähän on Vollessa ollut vikaa. Webasto ei toiminut talven aluksi, sen jälkeen pakkasilla laski jäähdytysnesteet alleen ja nyt taas jotain..ja sisustassa penkit repsottaa ja keskikonsoli on ihan kulunut..ilmeisesti 5v/80tkm on nykyään Volvolle paljon..
-
Ohhoh..puhelimella kun kirjoitti, niin tuli vahingossa väärälle alueelle, modet voinevat siirtää?
-
Jos ei häiriövaloja sytyttele niin "vika" on auton mielestä mahdollinen eli livedataa tutkimalla homma selviää. Äkkiseltään veikkaisin silti etummaista pakokaasun lämpötila-anturia, joka näyttää liian kuumia lämpöjä.
-
Mulla sama kone mutta v70 nokalla ja olen nyt muutaman kerran huomannut vähän samanlaisia oireita. Eli tasakaasulla ajaessa ja sen jälkeen kun kaasua painaa niin on ajoittaista tehottomuutta eli ei meinaa kiihtyä. Egr on ohjelmalla tulpattu.
Mikäköhän mahtaa tehottomuutta aiheuttaa?
Obd palikalla ei ole vikoja löytynyt mutta kuuluuko throttle position lukeman olla n. 90 koko ajan ja koneen sammuttua seilaa 10-90 välillä?
-
Voisiko se läppiensäätötanko olla irti?
-
Löytyykö tuo tanko 175hp koneesta kun ei ota silmään?
-
Tais vika löytyä. Kuuluuko kaasuläppäkotelon läppä olla kokoajan auki?
-
Tais vika löytyä. Kuuluuko kaasuläppäkotelon läppä olla kokoajan auki?
Ei kokoajan, sammutettaessa täysin kiinni hetken ja raottelee kun halutaan alavääntöä sekä DPF polton aikana. Herja tulee HETI jos toiminta ei ole sellaista kun ecu haluaa eli jos ei herjoja ole niin toiminta on normaalia.
-
Vika löytyi. Syy hiukkassuodattimen lämpötila-anturin.
-
Paljon kustansi ::)