Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Wolvis - 05.06.2011, 13:18:52
-
Eli kyseessä oleva kottero on tuo allekirjoituksen lolvo, ongelmana on että kässäri pitää vain toiselta puolelta ja sekin vain nokka alamäkeen päin... toisinpäin ei pidä kumpikaan puoli ollenkaan eli autoa saa peruutella mailman tappiin asti kässäri niin ylhäällä kun saa. Onko tuossa joku kommervenkki tai muuta mitä pitäisi vaihtaa kuin vain nuo palat+kilkkeet ja hilpattimet? Kenties se vaijerikin?
-
Tarkasta nyt ensin että siellä jarrun päässä on kaikki ok.
Jos kitkapinta on irti niin ei pidä sitten tai sit pitää liikaa, vauhdissa. Sit ei ole kivaa.
-
Täytyy tuossa kaivaa tuo patentti taivasalle ja ihmetellä että mihtee sen kans tarttis tehä.
-
Laittelin tuossa katsastusinssin kehotuksesta kasipätkään uudet käkri kengät taakse (oli 0.8/1.0 kN). Nyt ongelmana on että käsijarru pitää ainoastaan eteen. Millä tuon sais pitämään taaksepäin? Vai testaako ne konttorilla ainoastaan eteenpäin?
-
Rullillahan testataan vain eteenpäin... ;)
-
Testaillaan eteenpäin juu, en mäkään oo saanut tuossa 70:ssä sitä millään keinolla pitämään takaperin kunnolla, edes uusilla osilla, ihan susi systeemi se on. 900 ja 200 sarjassa sentään tuokin samainen viritys toimii hienosti.
-
Itse tuossa onnistuin että pitää eteenpäin ja taaksepäin, itsellä palat oli Volvo:n omat eli kait 13v ikää ja puoliksi pintakin irti. Uusin vain nuo palat ja asennussarjan, laitoin hiukan 5-56:tosta crc:tä tuohon automaattisäätöön siellä rummun sisällä kun ei oikein jouhevasti halunnut pyöriä. Ei mitään rakettitiedettä minuhn mielestäni mutta outo patentti tuo käsijarru kyllä on :idiot2:
-
Hain motonetistä uudet vaijerit, kengät ja levyrummut. Nyt pitää eteen ja taakse. Hieman hinnakasta mutta jospa menisi ensikin vuonna leimasta läpi. Samalla toki uudet palat taakse myös.
-
olipa katastus. Kaike piti olla kunnossa mutta vasen puoli ei ottanu ollenkaa. Inssi anto 5 min aikaa korjata, yksi pyörän pultti irti ja sieltä talttameisselillä kiristys niin tiukkaan kun uskalsi. Sitten uudelleen rullille ja oli 2 kiloo molemmin puolin, nyt on taas vuodeksi leimaa :D :)