Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Ozku88 - 01.04.2015, 22:23:36
-
Siis tartteis saaha tuon -87 vuoden 240:sta ratti irti jotta sais tuon mittariston kätöseen. Miten ratti irtoo? Joku oli neuvonut suomi24:n "ammatti"-neuvojien mekassa irrottamaan ratin keskiön ja sen alta ruuvi auki. Mutta tuo ruorihan on yksi iso möykky, ei mitään saumoja missään. Apuja!
-
Sinne vaan sormet reunojen alle, irtoaa reilusti raottamalla. Mutteri on varsin suuri, en nyt muista sitä lukemaa mutta itsekin jouduin käymään suuremman hylsyn kaupasta ratin vaihtoa varten.
-
(http://i8.aijaa.com/t/00244/13781085.t.jpg) (http://aijaa.com/ie47Gv) helpottaisko tuo?
-
Ja rattia ei tarvi irroittaa mittariston irroittamista varten. Ratti suoraan niin se mahtuu kyllä
-
Ja rattia ei tarvi irroittaa mittariston irroittamista varten. Ratti suoraan niin se mahtuu kyllä
Tämä. Itsekään en ole vaivautunut rattia irroittamaan mittariston irroituksen vuoksi. Ne liittimet mittariston takaa saa sokkonakin paikalleen, kun eivät mene väärässä asennossa.
-
Pitkällä 27 mm hylsyllä aukeaa mutteri, keskiö lähtee ihan ruuvarilla kampeamalla irti. Rattiakselin suojakuoret pois niin mahtuu tulemaan mittaristo ilman ratin irrottamista pois. Vaan eipä tuo iso homma ole irrottaa rattia, ja tuo mukavasti lisätilaa.
-
Oikein laiska ihminen kuten minä, avaa vaan neljä ruuvia ja nyppää mittariston syliin
-
Ihan turhaa irrottaa rattia jos haluaa mittariston pois. Mittaristo on neljällä ruuvilla reunoistaan kiinni, niinkuin tuossa aikaisemmin jo mainittiinkin.
Polttimoiden vaihdon vuoksi en ole irrottanut mittaristoa ollenkaan, ne kun saa alakauttakin vaihdettua.
-
Juu, kyllä tuo vaikuttaa mahtuvan pois ilman ratin irroitusta, mutta bensamittarin kohalla olevat puoliympyrän muotoiset liittimet ei suostu lähtemään irti. Vedän mittariston ulos rattiin asti, niin siitä välistä en saa tarpeeksi voimaa vääntää liittimiä irti. Tarviin lisää tilaa.
-
Alakautta saa ne liittimet irti kun irrotat sen huovan sieltä jalkatilasta.
-
Pitkällä 27 mm hylsyllä aukeaa mutteri, keskiö lähtee ihan ruuvarilla kampeamalla irti. Rattiakselin suojakuoret pois niin mahtuu tulemaan mittaristo ilman ratin irrottamista pois. Vaan eipä tuo iso homma ole irrottaa rattia, ja tuo mukavasti lisätilaa.
Yltääkö lyhyellä 27mm hylsyllä? Vai pitikö lähteä pitemmön ostoon :o
-
pitkä pitää olla!